Örebro/Karlskoga

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Haft en kanondag i eltokholmo idag som resulterade i ett jobb :)
Har även åkt bulten x2 och fika på rosenhill :)
Kan rekomendera den vägsträckan den va fin fin o köra men tyvärr åker en ung kamikazepilot på den just nu och tror han är rossi med omkörningar i ytterkurva mm, jag blev omkörd på ytter i en skymd kurva vilket inte är allt för trevligt, men det är hans problem, han blev väl ammad för länge eller nåt.

Sen blir det garagestatus för hojen ett tag då jag måste riva motor o leta lite fel på den :( hona om och byta ringar iaf.

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Haft en kanondag i eltokholmo idag som resulterade i ett jobb :)
Har även åkt bulten x2 och fika på rosenhill :)
Kan rekomendera den vägsträckan den va fin fin o köra men tyvärr åker en ung kamikazepilot på den just nu och tror han är rossi med omkörningar i ytterkurva mm, jag blev omkörd på ytter i en skymd kurva vilket inte är allt för trevligt, men det är hans problem, han blev väl ammad för länge eller nåt.
.

Bulten är för jävla rolig! Å mackorna på rosenhill är n0mn0m!
Nu verkar det inte blir nåt nkpg i helgen, håller de lite halvöppet dock..
Men annars så finns det ju svartåvägen :D

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
Gixxer 1100 -86
Grattis till jobbet Kenneth!

Norrköping i helgen låter inte omöjligt, men får hålla de öppet!

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
GixxeR 1000 -01
Din hoj som stod parkerad vid sankta katarina idag? :) Åkte förbi den på väg hem från jobbet isf... Annars var det en precis likadan. Snygg som stryk.. :yoparty

Haha.. det var observant av dig och det stämmer. Vi hade prcecis varit ute o umgåts tillsamans med far min och hand båge. Man tackar :tummenupp

Du kör förbi här utanför på din husaberg ibland va..?

De går nog bra ska du se, så syns vi på vägarna snart, utan personliga assistenter!:tungan

Ja, jag hoppas på det! Mycket snart om allt går som det ska!!
Thats my profession maan, dont take it away from me.. :mad:

:p

Last edited:

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
blev inte allt för mycket jobb med min hoj iaf :)
och inte allt för dyrt heller, Får ta en regnig helg o skruva bort topp o cylle o sen i med nya ringar, byta ventiltät och slipa in ventiler sen är man på vägen igen.
Fast de går ju o åka som den är, bara de att man får ha en stor flaska olja i cutsen hela tiden, räcker inte med en halvliter längre.

Fy fan va kul Kenneth! Grattis!:yoparty

tackar tackar, bara lite förhandlingar kvar sen är de spikat :)

Grattis till jobbet Kenneth!
tackar tackar

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Haha.. det var observant av dig och det stämmer. Vi hade prcecis varit ute o umgåts tillsamans med far min och hand båge. Man tackar :tummenupp

Du kör förbi här utanför på din husaberg ibland va..?

Kul att man prickar rätt.. :tummenupp
Kört förbi med Husabergaren några gånger men det måste ha varit längesen då jag sålde min sista Husa i september förra året, däremot glider jag förbi på en grön Ninja emellanåt.. :squid
Känner du personen som kör den bruna SV'n också kanske? Den brukar stå där titt som tätt också.

Du får åka med ut och köra nån gång här när vi kommer ut nästa gång.

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
GixxeR 1000 -01
Haha ok, då lär vi ha minst en sån med oss iaf då! :yoparty

Absolut! Vad får vi med oss om du hänger på? Rörmokare kanske??

Kul att man prickar rätt.. :tummenupp
Kört förbi med Husabergaren några gånger men det måste ha varit längesen då jag sålde min sista Husa i september förra året, däremot glider jag förbi på en grön Ninja emellanåt.. :squid
Känner du personen som kör den bruna SV'n också kanske? Den brukar stå där titt som tätt också.

Du får åka med ut och köra nån gång här när vi kommer ut nästa gång.

Okej. Din ninja har jag sett 2 ggr tror jag! Inte så många med den färgen som glider förbi här så känns lätt igen =)
Ja, jag lärde känna honom förra sommare och han är en outsider som inte bor i stan. Han och hans SV är väl en av anledningarna till att jag fick den sista inspirationen till att börja med kortet! Bra kille!

Ja, jag måste bara ha ett "A" på körkortet, sen kommer jag åka varje dag känns det som :D För varje dag så kommer den viktigaste dagen på året närmare o närmare!
Lågfarten alltså :huvet Öva öva!

Ska iväg o köra högfatsdelen på Ytongbanan på tordsa eftermiddag, men den var inte lika svår, fick testa den lite på risk2:an förra veckan. Men det kommer bli riktigt kul!!

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Okej. Din ninja har jag sett 2 ggr tror jag! Inte så många med den färgen som glider förbi här så känns lätt igen =) ..........

ja den är ju rätt så grön.. ;) Tror det finns 2-3 st som snurrar runt i stan
Lågfarten... kör du den med sporthojen? Då äre klart att den kan vara lite jobbig... Lycka till med kortet!.. Uppkörning i Juni säger du.. det är ju snart.. :tummenupp

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Pale, lycka till med kortet. Det är bara att öva och öva så mycket du bara kan. När du är ute o övningskör privat så glöm inte att öva på krypkörningen för det var ju, enligt mig, den svårare delen. Det ska nog gå bra!

PS. Snygg hoj :tummenupp :D

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
GixxeR 1000 -01
ja den är ju rätt så grön.. ;) Tror det finns 2-3 st som snurrar runt i stan
Lågfarten... kör du den med sporthojen? Då äre klart att den kan vara lite jobbig... Lycka till med kortet!.. Uppkörning i Juni säger du.. det är ju snart.. :tummenupp

Jaså så det är du.. Har sett den med nångång under de senaste, om det var i slutet av förra sommaren eller nu i början av denna kommer jag inte ihåg. Nej.. bevare mig väl!! Den är ju osmidig som ett kylskåt, lånar trafikskolans, mitt i stan`s cykel som är lite mer uppkörningsvänlig!
Men övar lågfarten på min, o det går bättre o bättre.. mm, det är inte långt kvar, börjar känna sig lite smått nervös för det hela nu när man tänker på`t!

Bilmek, lr tekniker, lr vad det nu kallas idag. Nått måste man ju göra för att få överlevnadsbidraget varje månad!:tummenupp

Ahaa.. då har du ganska bra koll på cyklar oxå antar jag? Är du någon man ska vända sig till vid problem med hojen? Du kan väl knappast bara vara inne på bilar?

Pale, lycka till med kortet. Det är bara att öva och öva så mycket du bara kan. När du är ute o övningskör privat så glöm inte att öva på krypkörningen för det var ju, enligt mig, den svårare delen. Det ska nog gå bra!

PS. Snygg hoj :tummenupp :D

Tack halle! Får försöka öva lite på någon parkering nånstans i närheten, om inte farbror blå har för mycket emot det!? Jag känner likadant. Var orolig för stadskörningslektionen men den gick gansk bra, så då är de mest vara lågfarten som är orosmålnet just nu.

Sjysst :) Skönt o se att det är någon som har lite samma smak som mej!! Love this model!!! Detsamma om din måste ja säga! Ska bli kul o åka i sommar, men vet inte om ja vill ha med mej en "grön" ninja, förstör kanske imagen lite... :tungan (ironisk)

Last edited:

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Åka ikväll? Slutar 19 på jobbet å tänkte ta en liten runda!

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Tack halle! Får försöka öva lite på någon parkering nånstans i närheten, om inte farbror blå har för mycket emot det!?

Lågfartsbanorna finns uppritade lite här och där i länet, den jag vet på rak ar är vid lantmännen silosarna vid Kumla fängelse. Men ska finnas i Örebro åxa men vet inte exakt vart. Det är bara att slappna av så kommer det att gå bra, dom gör ju en övergripande bedömning snarare än att stirra sig blinda på enstaka moment.
Lycka till:tummenupp

//Kim

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM