Örebro/Karlskoga

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Lite bilder från Norrköpingsturen lördag den 15/5-10

Bifogat

• norrkoping.jpg
    norrkoping.jpg
    206.9 KB · Visningar: 79
  • norrkoping_2.jpg
    norrkoping_2.jpg
    195.3 KB · Visningar: 64
  • norrkoping_3.jpg
    norrkoping_3.jpg
    203.7 KB · Visningar: 63
  • norrkoping_4.jpg
    norrkoping_4.jpg
    188.3 KB · Visningar: 82
  • norrkoping_5.jpg
    norrkoping_5.jpg
    212.6 KB · Visningar: 65
  • norrkoping_6.jpg
    norrkoping_6.jpg
    168.8 KB · Visningar: 80
  • norrkoping_7.jpg
    norrkoping_7.jpg
    210.4 KB · Visningar: 67
  • norrkoping_8.jpg
    norrkoping_8.jpg
    181 KB · Visningar: 72

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Lite bilder från Norrköpingsturen lördag den 15/5-10

Häääärligt! Mer bilder önskas, Philip kan du inte fixa Ifolder åt Jim? (något program som automagiskt synkar en folder på din dator med foldrar på min och philips datorer) gör att man kan bygga ett gemensamt bildalbum typ.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Häääärligt! Mer bilder önskas, Philip kan du inte fixa Ifolder åt Jim? (något program som automagiskt synkar en folder på din dator med foldrar på min och philips datorer) gör att man kan bygga ett gemensamt bildalbum typ.

Sitter på jobbet och är frustrerad... så jag gick in här en sväng..
Schyssta bilder.. :tummenupp Är du intresserad av något sånt Jim? Kan ordna ett konto isf.

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
De va en givande kväll på täby igår,

Trevligt att du tycker det, vart lite sugen när jag var dit och kollade.
Bra att höra att det var givande, då får man väll ta och anmäla sig till nån kurs själv då!!

Fint regnväder det kom sen framåt kvällen, var ca 5 km från hemmet när himlen öppnade sig.

//Kim

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Vem f¤n är den där Jim?:va

:)//Kim:glömdet

KIM! sorry.. hakade på Mattias där.. :D

tänkte väl att det var KIM..:rolleyes:

Förresten.. någon som har ett verktyg för att ta loss hjulbulten fram på kawan jag kan låna? Skulle vilja byta däck. Det är 22mm insekts, har inget i den storleken.
Sen ligger ett fint (mycket kvar på mitten) däck som jag kört med på motardbanan. Profil 60 istället för 70, borde funka fint på ninjan, eller?.. Kan väl inte vara så stor skillnad. :va

Last edited:

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
jag har en sån liggande philsson. :)
Behöver du de så hör av dej på (0700700340)

Trevligt att du tycker det, vart lite sugen när jag var dit och kollade.
Bra att höra att det var givande, då får man väll ta och anmäla sig till nån kurs själv då!!

Fint regnväder det kom sen framåt kvällen, var ca 5 km från hemmet när himlen öppnade sig.

//Kim

Jag kommer garanterat åka en gång till i sommar iaf. även om det är samma kurs så är de nog bra o nöta in de i skallen

Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Kul att du gillade kvällen Phåne! Knix tycker jag är jättebra för att gnugga på skillsen. Man märker väl när man gör rätt eller fel utan att att det behöver bli jättedramatiskt eller göra jätteont, med tanke på tempot då. Välkommen åter.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
16 juni så är det bandag med highsider på gelleråsen. Men det behövs nog fler anmälningar... Så kom igen! http://www.highsider.se/bandag.html

KIM! Förresten.. någon som har ett verktyg för att ta loss hjulbulten fram på kawan jag kan låna? Skulle vilja byta däck. Det är 22mm insekts, har inget i den storleken.
Sen ligger ett fint (mycket kvar på mitten) däck som jag kört med på motardbanan. Profil 60 istället för 70, borde funka fint på ninjan, eller?.. Kan väl inte vara så stor skillnad. :va

Det finns adapter på biltema. Tjöp!
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Adapter-framhjulsdemontering/

Last edited:

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Kim: Sorry jag som är full :D

Philip: du såg nog på fejjan att jag hade verktyge :)

phåne: Fan va nice, jag bokar in mig på nästa direkt, jävla surt att hojen ska krångla bara =/

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
jag har en sån liggande philsson. :)
Behöver du de så hör av dej på (0700700340)

Jag kommer garanterat åka en gång till i sommar iaf. även om det är samma kurs så är de nog bra o nöta in de i skallen

Nice!.. lånar jättegärna !.. kanske kör en vecka eller två på nuvarande däck, måste ju utnyttja varenda krona.. :D

16 juni så är det bandag med highsider på gelleråsen. Men det behövs nog fler anmälningar... Så kom igen! http://www.highsider.se/bandag.html

Det finns adapter på biltema. Tjöp!
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Adapter-framhjulsdemontering/

Hah!.. klockrent! En sån måste jag inhandla till min samling.. :Bugar

Kim: Sorry jag som är full :D

Philip: du såg nog på fejjan att jag hade verktyge :)

phåne: Fan va nice, jag bokar in mig på nästa direkt, jävla surt att hojen ska krångla bara =/

YEs.. såg det.. men efter flera bud så blir det nog en biltema. Man vill ju ändå ha skiten själv och det var inget särskilt dyrt verktyg heller.

Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Vill bara påminna alla att det främst är idag som polisen ska ha hastighetsövervakning samt polispilot och laser i hela örebro kommun. Så ta det extra lugnt!

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Vill bara påminna alla att det främst är idag som polisen ska ha hastighetsövervakning samt polispilot och laser i hela örebro kommun. Så ta det extra lugnt!

Sicken tur att man ska vara nere på klubben o mecka idag då :)
Ska byta gasvajrar, verkar vara en som hugger till lite då o då.

Kaffebryggarn står på om ni har vägarna förbi.

Om jag nu hittar nyckeln till hojen vill säga :huvet

Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Nån som kan och har lust att hjälpa till att byta kopplingshandtag på min gammelkawa? Försökte idag, men då jag är en idiot med mekanik så gick det inte bra och jag fick inte ens tillbaks skruven jag tog loss... Det är ingen brådska då den bara ska göras i ordning o säljas, men eftersom den inte går att köra nu kan jag ju inte ta den till verkstad.
Så har nån lust så får ni gärna höra av er. Självklart mot ersättning.

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
åkning till askersund om ca en timme, nån som vill me ring/smsa 0700700340

Såg när du och Mattias kom körande mot Marieberg från gamla täbyvägen, tjejens hus ligger precis innan avfarten ner mot motorvägen innan marieberg. Blev sugen på att hoppa på hojen o köra ifatt :D Skön tur?

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Såg när du och Mattias kom körande mot Marieberg från gamla täbyvägen, tjejens hus ligger precis innan avfarten ner mot motorvägen innan marieberg. Blev sugen på att hoppa på hojen o köra ifatt :D Skön tur?

De va ja o Kim och de va en helt okej tur :) man vill ju alltid åka mer fastän man måste hemåt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0