Örebro/Karlskoga

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Räcker de inte o byta dogbone på den eller ser länkaget annorlunda ut på dom där?

Tror det skulle funka bra att justera fjädringen lite eftersom det inte behövs mycket och jag dessutom varken kör bana eller särskilt hårt i övrigt... Problemet är att det är ett specialverktyg som behövs. Carlbarks tyckte man skulle köpa sänkningssats men det skulle kosta närmare 3000 med arbete

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
Gixxer 1100 -86
Tror det skulle funka bra att justera fjädringen lite eftersom det inte behövs mycket och jag dessutom varken kör bana eller särskilt hårt i övrigt... Problemet är att det är ett specialverktyg som behövs. Carlbarks tyckte man skulle köpa sänkningssats men det skulle kosta närmare 3000 med arbete

Är det så att man skruvar hela fjädersätet runt dämparen, finns olika lägen på det, lr är det modell coiloverben, med stora muttrar att justera? förstnämnda brukar gå bra med en stor polygrip o lite vilja, andra kan man behöva verktyg till. Vi kanske kan titta på de nån dag, innan du springer till verkstad =)

Nu ska jag gå ut o se om jag kan lyckas montera ett nytt batteri i gammel-häcken.. de gamla hade svällt lite, runt o fint:gnissla

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc

http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-GSXR-6...em&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4ce978b300
Tjöp och montera, eller lämna till mcverkstad som monterar dom för 300spänn istället för 3000...

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Som Phåne säger varför inte bara byta hundbenet? Kan inte kosta många kronor på e-bay.
Börja med att ta en haknyckel och sänk så mycket du kan.

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
Gixxer 1100 -86
Ja, fanns de så billiga hundben så är det ju inte mycket att fundera på, klart bra lösning!

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Hundben görs ju på en kvart o då kan du få dom i en längd som passar dej,
Dom ja har på min hoj har ja gjort själv men de va för höjningens skull :)

PS: Anmäl er!

20/5 GK Knix
Vi tränar kurvtagningsteknik på Örebro supermotardbana (Täby).
Max 20 deltagare / tillfälle.
Detta är en kurs som lämpar sig väl för alla typer av hojar såväl custom som motard och sporthoj.
Pris medlem 250 kr - Icke medlem 300 kr.
Tid 17.30 - 20.30
Föranmälan till Claes. 019-5073226 eller E-post

Är anmäld nu, :yoparty några som åker från stan så man kanske kan ta följe?

Last edited:

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Fan också, ringde precis verkstan och de tyckte inte att jag skulle köra mer än till dom med hojen för att kontrollera de nya ljuden/vibrationerna, kan vara vevlager som krånglar.

Phåne, blir ingen knixkurs för mig på torsdag :(

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nu ska jag iväg till garaget o måtta lite distanser till motardfälgarna.

Nån som har lust att renovera mina framgafflar, de läcker som såll båda två :gnissla

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Fan också, ringde precis verkstan och de tyckte inte att jag skulle köra mer än till dom med hojen för att kontrollera de nya ljuden/vibrationerna, kan vara vevlager som krånglar.

Phåne, blir ingen knixkurs för mig på torsdag :(

Svårt att tänka mig vevlagret på dina problem, vevlagret hör man i så fall KNACKA vid lägre varvtal ÄVEN när motorn står still. OCH de ska inte fortplanta sig i chassit med 1 sekunds mellanrum som ett litet slag/skrap då motorn varvar lite mer än 1 varv/sek, nämligen 20 varv / sek redan på tomgång.

Eller har du fått fler ljud? :va

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Svårt att tänka mig vevlagret på dina problem, vevlagret hör man i så fall KNACKA vid lägre varvtal ÄVEN när motorn står still. OCH de ska inte fortplanta sig i chassit med 1 sekunds mellanrum som ett litet slag/skrap då motorn varvar lite mer än 1 varv/sek, nämligen 20 varv / sek redan på tomgång.

Eller har du fått fler ljud? :va

Inte kört någe mer sen sist, hoppas inte det är mer ljud där :D Får se vad verkstan säger på fredag, jag är ju helt novis, kan bara gå på vad andra säger

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Hoj
-93 Yamaha FZR
Såg två yamaha FZR när jag stod och tankade bilen vid västhaga idag. En vit/blå och en svart/röd, nån härinne som körde?
Kul med folk som också kör gammelhoj.

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Japp det är USD, ska ta o beställa hem grejjer.
Vore ju kanon, kan vi mecka gafflar o kolla distanser samtidigt =)

ska nog inte vara nåt problem :)

Piper iväg till elstockholmo på måndag kl 11 för en anställningsintervju till, ska nog försöka mej på den där så kallade bulten.

Last edited:

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
lägesrapport: karlskoga tur och retur i regn. 500meter innan man kommer in i Karlskoga så har en jävla lastbil vält, rullar förbi 50-60bilar tills jag stöter på konstaplarna på plats de stannar mig och säger att det kommer ta 50min, frågar om jag kan rulla förbi lite försiktigt med hojen då det regnar så förskräckligt "nej du får vänta"
hopp... som tur är så står det en ytterst vänlig billist bakom som frågar om jag vill hoppa in i bilen, STORT tack Niclas för det erbjudandet.
tog kanske 20min sen hade dom fått bort lastbilen, brummade vidare tillverkstan.

Väl där konstaterar ena killen att jag faktiskt har något konstigt ljud/hack vad fan det nu är, från hojen. Deras kawaexpert är dock på semester så dom antecknar alla uppgifter på hojen, vilka kraschpuckar och även sliponet då han ville veta namnet så han kunde rekommendera kunderna det :tummenupp

Skulle bli uppringd på måndag/tisdag för att se när jag kan komma igen.
Men han sa att jag kan köra på men undvika att leka för mycket.

Blött skinnställ, vidrigt smutsig er6a och en sol som börjar titta fram inne i Örebro. Dags att dra till gymmet tror jag nog!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln