Örebro/Karlskoga

PUKE SKYWALKER

RIDE EAT SLEEP REPEAT
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
yamaha fz750, Harley davidson softail bygge
Hur såg det ut där? Mycket grus och skit på vägen?

Faktiskt inte!! ett ställe bara som var lite spookie! hehe annars var det helt kanon... Körde dock inte hela , vi var tvungna å vända för bensin påfyllning haha men Gillar den där vägen skarpt! /D

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Faktiskt inte!! ett ställe bara som var lite spookie! hehe annars var det helt kanon... Körde dock inte hela , vi var tvungna å vända för bensin påfyllning haha men Gillar den där vägen skarpt! /D

Vart hittar jag denna vägen?
Bor i trakterna nu i vår så blir lite åka här i skogarna.

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Körsugna?

Tänkte kolla intresset inför imorgon lördag... Inte åkt gata på länge och känner inte till vägarna här ikring Örebro. Vore kul att dra ihop ett gäng. Några som är på? Vädret ser ju lovande ut ivf.. ;)

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
Tänkte kolla intresset inför imorgon lördag... Inte åkt gata på länge och känner inte till vägarna här ikring Örebro. Vore kul att dra ihop ett gäng. Några som är på? Vädret ser ju lovande ut ivf.. ;)

jag kan hänga på om det blir fint väder:) dock så känner jag inte till så många vägar:(

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
jag kan hänga på om det blir fint väder:) dock så känner jag inte till så många vägar:(

Äsh... ut och åk bara.. ;) finns säkert några roliga som man kan ta.. får ta och kika lite på kartan imorgon innan jag ger mig ut.. Hittade några fina i höstas.. dumma är att minnet inte är det bästa. Försöka tänka lite så kanske det rer sig... Ska ju vara någorlunda grusfritt också.. hälst.. :D

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tänkte slå ett slag. Vet inte vart som är smidigt att träffas i Örebro men är någon sugen på att dra ut en runda så kanske vi kan ses runt 11 på willys i almby. Avfärd kvart över om någon känner sig manad.

/Philip

EDIT: Blev inte så mycket åkt... tog mig ut till willys trots tråkigt väder och blåst.. ingen där såklart.. kortrunda upp till vivalla och sen hem igen.. bättre lycka imorgon kanske?

Last edited:

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
Tänkte slå ett slag. Vet inte vart som är smidigt att träffas i Örebro men är någon sugen på att dra ut en runda så kanske vi kan ses runt 11 på willys i almby. Avfärd kvart över om någon känner sig manad.

/Philip

EDIT: Blev inte så mycket åkt... tog mig ut till willys trots tråkigt väder och blåst.. ingen där såklart.. kortrunda upp till vivalla och sen hem igen.. bättre lycka imorgon kanske?

okej jag kanske kan sen men verkar vara lite kallt :( beror på om de blir finare :). jag hänger gärna på i morgon, det skulle vara bättre då:) ska vi säga kl 12 stortorget?

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
Gixxer 1100 -86
tjena grabbar/tjejer!

Vart de nån åkning idag? Kom ett gäng kromslädar glidandes här ute i glanshammar, var inte ni va? ;)

hade ev. tänkt hänga med er, men vart tyvärr inte så (var ju tvungen att få liv i skiten först), men håll tråden levande så lovar jag att jag hänger på nån dag!

Kalasväder idag iaf, perfekt för premiärturen

MVH//Staffan "Prankster" W

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
tjena grabbar/tjejer!

Vart de nån åkning idag? Kom ett gäng kromslädar glidandes här ute i glanshammar, var inte ni va? ;)

hade ev. tänkt hänga med er, men vart tyvärr inte så (var ju tvungen att få liv i skiten först), men håll tråden levande så lovar jag att jag hänger på nån dag!

Kalasväder idag iaf, perfekt för premiärturen

Åka blev det.. Tre tappra utgick från Stortorget kl 12 idag.. Vissa vägar bättre än andra... :D
Slutade med en runda runt hjälmaren sen på egen hand senare på kvällen.. så 30 mil idag.. inte illa.. :yoparty

visabild.php

Last edited:

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
Gixxer 1100 -86
Nice uppställning!:tummenupp

Knappt jag vågar hänga på er, me en gammal gs550 o en månads körvana (tog kortet i augusti -09).. Kommer ju bara sinka er!

Kan tyvärr inte me på tisdag, ligger tvärförkyld just nu, typiskt, när säsongen är här på allvar :huvet

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Nice uppställning!:tummenupp

Knappt jag vågar hänga på er, me en gammal gs550 o en månads körvana (tog kortet i augusti -09).. Kommer ju bara sinka er!

Kan tyvärr inte me på tisdag, ligger tvärförkyld just nu, typiskt, när säsongen är här på allvar :huvet

Alla kör sin egen takt.. alla hojar välkomna. Väntar in varandra i korsningarna + lite här och där.. vill det sig Riktigt illa så får man väl bara vända några gånger.. :D... nejdå.. inga bekymmer.. knarr som knarr.. :tummenupp Kan tyvärr inte heller imorgon.. svensexa.. men det kommer fler dagar.. sommaren har inte börjat än..

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Prankster: Precis som philsson skriver så är det inga problems om du är ny på hojen, jag åker väldigt försiktigt ännu då jag också tog kortet förra året, det är bara att köra så kommer man ikapp dom vid olika rastplatser osv :) Märker man att man saknar någon bakom så brukar man sakta in en stund så man ser att alla är OK.
I helgen blir det åka av om det är fint väder!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0