Örebro/Karlskoga

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Fan va sent ni ska åka?!

Vi har alltid åkt senast 15:30 tidigare år...

Ja SMCs kurser bl.a...

Finns något motsvarande ( runt 300kr) för ett par timmars körning utan att behöva avsätta en heldag för 1600 i Karlskoga? Hade lite svårt att hitta på hemsidan.

EDIT: Gatcyklar också, ska tilläggas.. :)

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Finns något motsvarande ( runt 300kr) för ett par timmars körning utan att behöva avsätta en heldag för 1600 i Karlskoga? Hade lite svårt att hitta på hemsidan.

EDIT: Gatcyklar också, ska tilläggas.. :)

Aah, mjae de finns de nog inte vad jag vet nej...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kan ju meddela att vägen till Linköping bjuder på en av de absolut bästa vägarna...
Perfekt nog så ligger det ett ställe med hemmagjord glass som är väldans mumma precis där den bästa biten av vägen börjar, så man kan åka fram o tillbaka o ta pauser med god glass :D

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Kan ju meddela att vägen till Linköping bjuder på en av de absolut bästa vägarna...
Perfekt nog så ligger det ett ställe med hemmagjord glass som är väldans mumma precis där den bästa biten av vägen börjar, så man kan åka fram o tillbaka o ta pauser med god glass :D

Exakt, Hjortkvarn heter stället med glassen, sen kan man åka både till Borensberg eller till Finspång.
Kanonvägar är det åt båda hållen. :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Låter inte helt dumt det där phille! Är nog intresserad :) Måste bara iväg o köpa skinnställ först!

Gött med kul vägar dit också! :yoparty
Men Mattias.. hinner du inte fixa "underdel" så kan du låna en sådan, du hade Berik jacka va? Mitt gamla ställ är nämligen ett delat Berik. :tummenupp

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Gött med kul vägar dit också! :yoparty
Men Mattias.. hinner du inte fixa "underdel" så kan du låna en sådan, du hade Berik jacka va? Mitt gamla ställ är nämligen ett delat Berik. :tummenupp

åh, det vore ju guld, vad har du för strl på det? Strl 50 minst behövs (52 kanske då berik brukar vara små?) Men jag ska se om jag kan ragga ikapp en bil till fredag och dra och köpa det.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Låter bra! Vilken torsdag hade du tänkt? (inte idag va? Är fast i sthlm i jobb och vetefan när jag kommer hem)

Kanske nästa vecka? Får byta till originalsystem också så jag kommer in på banan... Ska vi preliminärboka det? Så åker vi runt kl 2 eller nåt från Öret... Haka på ni som vill, så får vi se om vädret är bra då också, kör helst bara om det är uppehåll.. :D spec om det ska köras på bana, vill ha varma däck

EDIT: fattar inte anteckningen dock på lms... står "anmärkning tjejkväll", betyder de att killar är bortspolade? :va

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Kanske nästa vecka? Får byta till originalsystem också så jag kommer in på banan... Ska vi preliminärboka det? Så åker vi runt kl 2 eller nåt från Öret... Haka på ni som vill, så får vi se om vädret är bra då också, kör helst bara om det är uppehåll.. :D spec om det ska köras på bana, vill ha varma däck

EDIT: fattar inte anteckningen dock på lms... står "anmärkning tjejkväll", betyder de att killar är bortspolade? :va

Låter inte helt fel, jag kan nog smita till kl 2. Vad säger Bilsport MC om sån bankörning btw? Du brukar ju ha koll. Vill ju inte lägga hojen och sen gäller inte försäkringen.
Tjejkväll hm, får ta med peruken då.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Låter inte helt fel, jag kan nog smita till kl 2. Vad säger Bilsport MC om sån bankörning btw? Du brukar ju ha koll. Vill ju inte lägga hojen och sen gäller inte försäkringen.
Tjejkväll hm, får ta med peruken då.

Tror inte Bilsport och MC gillar bankörning, själv har jag bara Halvförsäkring men man kan ju kolla upp om trafikförsäkringen gäller ändå. Får man köra annars tros?
Jag har för övrigt vart på sviestad med Bilsport och MCs försäkring, men då hände ingenting.. inte den gången :D

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Hoj
-93 Yamaha FZR
Jag är på nån torsdag när som, studerar ju så har inte ett alltför fast schema.
Philsson tror du verkligen du behöver byta slipon? tyckte inte din lät så speciellt högt lagom rejsigt. Lät bra men dom kanske är griniga på sånt.. Jag måste bara hinna pilla bort strypningarna.....

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
Gixxer 1100 -86
Jag utgår iaf från örebro på fredagen med ett par polare, är det fler som vill hänga på så är ni hjärtligt välkomna!

Kan la säga statoil Eurostop kl ?? för avfärd mot kumla för den intresserade!

Är fortfarande inte helt hundra på om jag kan hänga på (skyller på damen om inte:tummenupp) men vad sägs om att åka 17.00 från statoil eurostop, om det inte är för sent förstås. Isf, är jag inte där (ni känner igen mig, står o ser dum ut me en gammal sukka) 17 så kommer jag nog inte. Besked (till mig alltså:p) får jag runt lunch imorrn.

Mycket ord för att säga lite =P

MVH//Staffan

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Hojutta
Är fortfarande inte helt hundra på om jag kan hänga på (skyller på damen om inte:tummenupp) men vad sägs om att åka 17.00 från statoil eurostop, om det inte är för sent förstås. Isf, är jag inte där (ni känner igen mig, står o ser dum ut me en gammal sukka) 17 så kommer jag nog inte. Besked (till mig alltså:p) får jag runt lunch imorrn.

Mycket ord för att säga lite =P

MVH//Staffan

Jag står där med mitt marronfärgadedunderäss vid halv 17 imorron iaf så får vi se vilka som dyker upp!
:banana

ladelai

The Patriots
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Yamaha MT-07
Äntligen är snart helgen här!!!!!! :yoparty:Bugar:banana

Ska inte ner till Askersund på Valborg men är väldigt sugen på samåk lör eller sön! Vädret verkar tillåta det...

Håller mig underrättad här tills vidare..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0