Örnsköldsvik - Samåkning!!!!

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Belial skrev:
2434480 Om vädret tillåter så blir det körning i helgen :tummenupp

destination :confused: :confused:

kom med förslag innan snön kommer :hihi

Får se om jag skott om till motardpuckar eller hur det blir, måste träna inför gotland oxå men annars kanske man hakar på nån körning men några längre sträckor i höga farter är inte så lockande...
 

Belial

Medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
R1
Twosaint skrev:
2434656 Får se om jag skott om till motardpuckar eller hur det blir, måste träna inför gotland oxå men annars kanske man hakar på nån körning men några längre sträckor i höga farter är inte så lockande...
Gött :tummenupp ,
höga farter är lika tråkigt för er som en fin grus väg för mig:D

Men nog går det att ordna en körning med både motard å sporthoj,
som båda kan ha roligt på.

Så kom med förslag på kurviga vägar :)


"Sporthoj" förlåt davva piano,tvärflöjt ska de väl vara :hihi
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
Belial skrev:
2435539 Gött :tummenupp ,
höga farter är lika tråkigt för er som en fin grus väg för mig:D

Men nog går det att ordna en körning med både motard å sporthoj,
som båda kan ha roligt på.

Så kom med förslag på kurviga vägar :)


"Sporthoj" förlåt davva piano,tvärflöjt ska de väl vara :hihi

nä... men jag såg ju en yamaha trumpet i gårdagens öa.. köp o sälj.... jag trodde att de va du som skulle lägga "karriären" på hyllan...:D
 

Belial

Medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
R1
Davva skrev:
2436294 nä... men jag såg ju en yamaha trumpet i gårdagens öa.. köp o sälj.... jag trodde att de va du som skulle lägga "karriären" på hyllan...:D
Vilken karriär :fatta!

Näe kör me piano jag :yoparty

du missa tvärflöjten som oxå var till salu :D
 

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
VÄstra Frölunda
Hoj
BMX X Challenge
Har varken Motard eller sporthoj. Men jag hänger gärna på ändå om det bli körning i helgen. Om inte det "satans" elfelet:va laddat ur batteriet helt så den inte startar.

Hur långt/länge brukar ni köra?
Kör varken fort eller på bakhjulet. Men det borde väl gå att hänga med ändå. Ni måste väl stanna nån gång.

Flyttade upp från GBG i lördags och har letat på alla grusåkaforum men inte hittat några körningar häromkring, har orginaldäcken kvar på hojen så grusvägarna kan ändå få vänta till riktiga däck kommit på...

/Jonas
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
J.E.L skrev:
2439882 Har varken Motard eller sporthoj. Men jag hänger gärna på ändå om det bli körning i helgen. Om inte det "satans" elfelet:va laddat ur batteriet helt så den inte startar.

Hur långt/länge brukar ni köra?
Kör varken fort eller på bakhjulet. Men det borde väl gå att hänga med ändå. Ni måste väl stanna nån gång.

Flyttade upp från GBG i lördags och har letat på alla grusåkaforum men inte hittat några körningar häromkring, har orginaldäcken kvar på hojen så grusvägarna kan ändå få vänta till riktiga däck kommit på...

/Jonas

Byta däck för att åka grus? Det behövs väl inte, eller?


Ska ut en sväng imorrn kväll om vädret tilllåter. Munstycke Davva?
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
HoOmer skrev:
2440268 Byta däck för att åka grus? Det behövs väl inte, eller?


Ska ut en sväng imorrn kväll om vädret tilllåter. Munstycke Davva?

jo... jag skulle ha bytt de... men jag har skolat in min lilla kille på dagis så jag har haft fullt upp.... har inte rört den på över en vecka.... är riktigt körsugen... hur har du de med skruvartid ikväll? jag har ingen aning hur o var man byter det... annars väntar jag tills du har tid...
 

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
VÄstra Frölunda
Hoj
BMX X Challenge
HoOmer skrev:
2440268 Byta däck för att åka grus? Det behövs väl inte, eller?


Nä. det behövs inte byta däck för att köra grus. Däremot så är det synd att slita ut grusdäcken på asfaltsturer. Med grusdäck på väljer man ju grusvägar före asfalt. men med orginal på så är det vilket som. Dom slits ju inte varken grus eller asfalt. Grusdäck på asfalt är väl inte så ekonomiskt.

Brukar ni med motarder utnyttja era hojar som det är menat, dvs. på grus också. i gbg såg jag aldrig nån motardförare som vågade smutsa ner sin motard...
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
J.E.L skrev:
2442061 Nä. det behövs inte byta däck för att köra grus. Däremot så är det synd att slita ut grusdäcken på asfaltsturer. Med grusdäck på väljer man ju grusvägar före asfalt. men med orginal på så är det vilket som. Dom slits ju inte varken grus eller asfalt. Grusdäck på asfalt är väl inte så ekonomiskt.

Brukar ni med motarder utnyttja era hojar som det är menat, dvs. på grus också. i gbg såg jag aldrig nån motardförare som vågade smutsa ner sin motard...


sant ang däcken. Min cykel är inte rädd för vare sig grus ,vatten eller lera:yoparty Skiten är ju till för att användas!

@Davva: Kommer strax förbi.
 

Davva

Medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
örnsköldsvik
Hoj
Crf 1000 Africa Twin -16
J.E.L skrev:
2442061 Nä. det behövs inte byta däck för att köra grus. Däremot så är det synd att slita ut grusdäcken på asfaltsturer. Med grusdäck på väljer man ju grusvägar före asfalt. men med orginal på så är det vilket som. Dom slits ju inte varken grus eller asfalt. Grusdäck på asfalt är väl inte så ekonomiskt.

Brukar ni med motarder utnyttja era hojar som det är menat, dvs. på grus också. i gbg såg jag aldrig nån motardförare som vågade smutsa ner sin motard...

rädd för att skita ner:confused: :confused: :confused:knappast.... haft är skavt:tummenupp
 

Belial

Medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
R1
HoOmer skrev:
2442395 sant ang däcken. Min cykel är inte rädd för vare sig grus ,vatten eller lera:yoparty Skiten är ju till för att användas!

@Davva: Kommer strax förbi.
Mitt "piano" gillar varken grus eller lera :D

Helst ska det vara en klistermaskin ett par timmar före körning:hihi
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top