Öronproppar?

Öronproppar?

• Antal röstningar
    0

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
Kör ni med öronproppar? Själv har ja ibland musik, tycker att det flyter på mycket bättre då.. även om man känner sig döv till o från... hur gör har ni det?

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Öronproppar?!?

Då missar man ju en del av det underbara ljudet som uppstår när man startar hojen och sen bara blir bättre desto närmare rödmarkeringen man kommer!

Förresten, går era hojar genom besiktningen med slip-on eller helsystem?

Jag har ett Yoshimura oval slip-on och det funkade inte senast jag ville ha min genom SBP

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Öronproppar är ett måste mot vindbruset. Eftersom jag har nån lindrig form av tinnitus redan så kör jag jämt med det. Motorljudet hörs ju ändå, åsså slipper man alla små irriterande klick- och klonkljud som hojen ger ifrån sig.

Jerk Off

Jag skrapar rutorna (bil)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900ss
CBRDea skrev:
Öronproppar?!?

Då missar man ju en del av det underbara ljudet som uppstår när man startar hojen och sen bara blir bättre desto närmare rödmarkeringen man kommer!

Vafan din jäla skrikande radfyra vill man inte höra!!! :slicka
Twin muller DET är grejor det!!

"fege"

Ducatista
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SSie -98
CBRDea skrev:
Öronproppar?!?

Jag kör alltid med öronproppar.

Har man 900SS med uppsågad luftburk kommer man garanterat inte missa några trevliga ljud. Insugningsljudet är nästan det ända man hör ändå och detta kommer man att höra även om man har tredubbla proppar :fakta :rock :rock :rock

Last edited:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Kör inte en meter utan proppar, har tinitus sedan många år tillbaka och det är djävligt irriterande så varför späda på det? Hör taskigt nog som det är! :(

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
En liten radfyra vid trettontusen är ljuv musik!!!!!!!

Vill jag höra en v-motor så startar jag upp farsans SAAB 96:a
eller så lånar jag svågerns Triumph 53:a med raka rör (jag vet att det är en radtvå på hans trajja)

Ju mer det varvar desto bättre!!

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Penguin skrev:
Öronproppar är ett måste mot vindbruset. Eftersom jag har nån lindrig form av tinnitus redan så kör jag jämt med det. Motorljudet hörs ju ändå, åsså slipper man alla små irriterande klick- och klonkljud som hojen ger ifrån sig.

Samma, på pricken! :fakta

Billigare motorrenovering får man leta efter! ;)

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Penguin skrev:

Hehe, kan bara hålla med. Förrutom att jag inte har tinnitus ännu.

Är bra mot "lustiga" ljud. Jag är ju sädan att jag blir skraj för minsta ljud i motorn.
"Vad är det där! har det varit förut? knackar ventilerna? eller är kuggarna i lådan kras? :skrämd "

Motorn hör man ju rätt bra ändå.

sno_pro

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Domimator-98
ska fan bygga om hjälmen så att ja får in ett par Peltor-sound-trap, är så skit rätt för missljud.å skikande gammlingar vid övergångställen..skämt å sido måste börja å lära mig att åka me proppar.. börjar få lite missljud i trumorna :notme

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
eftersom jag har genom min tinitus, ljudkännsliga öron (diskant) så andvänder jag dessa flitigt. Särskillt när jag kör.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Öronproppar är ett måste. Turbulensen från kåpglaset är orsaken. Men tyvärr så är ljudet så dovt att det forplantas i skallen och bara diskant och mellan tas bort av propparna. Stenkrossljudet blir jag inte av med. Brukar ställa mig upp ibland och vila öronen och då blir det så tyst och skönt. Mitt favvo-stunt. :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0