Öronproppars passform, Bogesund och sporthoj.com-folk

spacelord

Enbart fläskig....
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia RS 250 -00
På apoteket hittade jag dom här propparna som funkar väldigt bra och som dessutom knappt känns att man har dom i örona.

Bifogat

• Proppar_1.jpg
    Proppar_1.jpg
    76.8 KB · Visningar: 53
  • Proppar_2.jpg
    Proppar_2.jpg
    80.3 KB · Visningar: 50
  • Proppar_3.jpg
    Proppar_3.jpg
    65 KB · Visningar: 53
  • Proppar_4.jpg
    Proppar_4.jpg
    48.4 KB · Visningar: 50

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
spacelord skrev:
På apoteket hittade jag dom här propparna som funkar väldigt bra och som dessutom knappt känns att man har dom i örona.

De testades igår, verkar inte passa så bra de heller. Det är samma problem som tidigare, det är svårt att få in den.
De som finns hos mig just nu är dels bilsom small, de gula propparna, dels de där oranga "inget tryck alls på någonting"-varianten, bägge från apoteket.
Av dessa är det ingen som fungerar utan en hel del besvär.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Själv köpte jag upp mig på ear classic från Arbetsklädsvaruhuset. 250 par för 290 spänn. De funkar kanon. Seså jenny, lyssna på oss EAR människor nu. Funkar bäst av alla!!!!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Freppa skrev:
Själv köpte jag upp mig på ear classic från Arbetsklädsvaruhuset. 250 par för 290 spänn. De funkar kanon. Seså jenny, lyssna på oss EAR människor nu. Funkar bäst av alla!!!!

Naturligtvis har du rätt när det gäller de flesta, men jag är ju inte normal, du vet.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Äh, kan ju inte vara svårare än att köra in en tampong förihelvete (för det har jag så mycket erfarenhet av.....). Seså, kör hårt!

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Freppa skrev:
Äh, kan ju inte vara svårare än att köra in en tampong förihelvete (för det har jag så mycket erfarenhet av.....). Seså, kör hårt!

Hmm, hur använder du dina EAR-pluggar egentligen?

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Freppa skrev:

Ja, alltså här skulle jag kunna svara något om att jag fått mer hjälp med utvidgandet där, men det skulle ju bli plumpt, så det struntar jag i.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Din självcensur är otroligt omtänksam, men det tänker jag inte skriva något om, för det skulle kunna uppfattas fel, så jag skiter i att göra det. Bra va?!

Macho Woman skrev:
Ja, alltså här skulle jag kunna svara något om att jag fått mer hjälp med utvidgandet där, men det skulle ju bli plumpt, så det struntar jag i.

Race ace

Killen med de röda stövlarna
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
GSX750R -97
Det brukar vara irretersamt när hjälmen trycker mot hörselpropparna. Deras läge brukar också rubbas, därför brukar jag klippa av dom på längden så dom inte sticker ut så långt från örat. Kan bli problem när man vill ha ut dom bara, men med en rejäl käftsmäll bruka dom flyga ut. :hjälm

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Er6 -08
öronproppar

du som brukar gå på rockkonserter kan söka dig till Ammots folk som ibland delar ut gratis (?)öronproppar eller till en billig penning. De är jättebra, borde kanske även funka med mc-(o)ljud. Om du inte får tag i ngr så kan du höra av dig till mig eller D-one ,så ska jag se om jag kan lura av ngr av svärdottern som alltid åker runt på festivaler och har massvis av öronproppar med sig.

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Gör som snubbarna på "allå allå hemliga armèn" som går på kanal5!
Dom trycker in lite fin brie ost i örat när kärringen sjunger.
Funkar säkert!? :hihi

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Macho Woman skrev:
Eftersom man blivit vurpdrottning under säsongsinledningen gav jag mig ut för att öva. Några reflektioner:

*Bogesund är en jävligt rolig väg. Idag körde jag Stockholm-Vaxholm-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Bogesund-Stockholm. .

Då törs man inte åka där på ett tag folket som bor där har väll skyfflat ut grus i varenda kurva nu :lol

Skulle va skoj om dom stängde av vägen ock enkelriktade den en dag :tummenupp

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
tl1000larsson skrev:

Det har faktiskt körts rejs där för en massa år sen har jag hört. Det slutade naturligtvis när nån omkom. Men det är nog det närmsta vi ha haft i TT-väg.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
tl1000larsson skrev:
Då törs man inte åka där på ett tag folket som bor där har väll skyfflat ut grus i varenda kurva nu :lol

Vi slänger upp betonggrisar och en bom i vardera änden på vägen, tar en tjuga för en repa och förbereder med att sopa vägen innan. Funkar tills polisen kommer. Kan bli Stockholms Nürburgring.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Räkna med mig. Säg till i förväg, det tar en 20 minuter att åka från Västerås :hihi

OLJEKYLD GSXR skrev:
Vi slänger upp betonggrisar och en bom i vardera änden på vägen, tar en tjuga för en repa och förbereder med att sopa vägen innan. Funkar tills polisen kommer. Kan bli Stockholms Nürburgring.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Pirro skrev:
Dessa behövs inte tryckas vridas mm. Sitter som fan och funkar klockrent!

Dessa är onödigt dyra, 200 kr paret? Köp apotekets som är "likadana" för 25 kr (kan även fås i olika storlek på apoteken. Dom vita är bamse).

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha