Verkligen tråkigt med ungen.
Kan dock inte undgå begreppet survival of the fittest i den här heta diskussionen!
Sällan eller aldrig har väl den kommentaren varit mer malplacerad än just denna gång.... Utomordentligt korkat!
Kan dock inte undgå begreppet survival of the fittest i den här heta diskussionen!
Nja ska man se det krast är den ju inte det, hade föräldrar/personal insett att i princip ingen unge dött av att klättra i 2 meter högt träd hade ungen levt. Altså håls de friska generna levande.Sällan eller aldrig har väl den kommentaren varit mer malplacerad än just denna gång.... Utomordentligt korkat!
Nja ska man se det krast är den ju inte det, hade föräldrar/personal insett att i princip ingen unge dött av att klättra i 2 meter högt träd hade ungen levt. Altså håls de friska generna levande.
Nu är det otroligt tragiskt det som har hänt men sensmoralen är att man inte kan eller ska bädda in för mycket
Säger det samma.Tänk ett varv till, eller hur många som krävs.
Säger det samma.
alla hakar upp sig på att dom har hjälm.
de flesta dagis jag vet har dom det när dom åker pulka o stjärtlapp.
är väl kanon, för barnen har alltid ett stråk dom åker på som är ren is.
hjälmen används inte när dom leker med annat vanligtvis. men som sagts, han kan ju ha sprungit från pulkan direkt till trädet.
Människan är den enda arten som fullkomligt skiter i vad för gener hon skaffar avkomma med.
Mina ungars generation (90tal) är kanske genom tiderna den mest bortklemade och daltade generationen som nu har vuxit upp.
Det tråkiga är att man troligen inte längre kan välja hur man låter sina barn växa upp. Om man inte trugar på dem hjälm i tid och otid så får man väl hela grannskapet, dagisfröknar och vänner på sig i ett nafs. Sp antingen gör man som alla andra, eller så lever man i konflikt med de flesta i omgivningen och tvingar dessutom på sina barn den konflikten.
Svårt val faktiskt... För även om man är säker på att man gör rätt, så kan ungarna ta en hel del stryk av att ha föräldrar som går mot strömmen.
Fast jag har växt upp med sådana föräldrar i viss mån och ofta fått försvara dem. Det var ingen höjdare alla gånger, men jag tror att jag har mycket av mitt kritiska tänkande att tacka dem för.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |