Översikt: Köpa billiga däck online

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Pebl skrev:
Antar att du var ironisk:

-Mcdackonline verkar ganska så tyska...
-Skall man stödja svenske importören bör man väl gå till den svenske generalagenten eller en representant för denne.

Euromaster har väl 30% rabatt för SMC-medlemmar, Den lokala Eutomastershoppen här har 30% på alla mc-däck (antagligen med förhoppningen att mc-åkaren även har bil och kommer tillbaka när bilen skall ha nya sulor) så jag ser inte vitsen med att beställa på nätet faktiskt.

Va får man billigare däck om man är medlem i SMC? Hur får man ut den rabatten?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kolla in rodamoto.net

Grymt billiga däck. Jag betalade hälften av svenska listpriset INKLUSIVE frakt med DHL. Funkade klockrent!

Lucus

Guest
nils skrev:
1323516 Har gjort en lite jämförelse bland de billigare däckbutikerna som finns Online (reserverar mig mot ev. felskrivningar). Kanske kan vara nyttig för någon annan också så jag kastar upp den här. Tog MICHELIN Pilot Road som exempel för de är de sulorna jag tänkte köpa. Värt att nämna är kanske också att lokala handlare ofta ligger på dubbla priset av de som är listade här (det är ju tråkigt att inte kunna stödja sin lokala firma men när det handlar om flera tusen så får de tyvärr nöja sig med att kränga på däcket).

(1 Euro = 9.2)

http://www.reifenversand.com
MICHELIN Pilot Road 120/60-17 (55W) 102 Euro = ~938 SEK
MICHELIN Pilot Road 160/60-17 (69W) 134.56 Euro = ~1238 SEK
Frakt: 17.40Euro = ~160SEK

d7-reifenshop (ebay)
MICHELIN Pilot Road 120/60-17 (55W) 98 Euro = ~900SEK
MICHELIN Pilot Road 160/60-17 (69W) 136.87 Euro = ~1260SEK
Frakt: 12 Euro (?) 110SEK

http://mynetmoto.com
MICHELIN Pilot Road 120/60-17 (55W) 109 Euro = ~1000SEK
MICHELIN Pilot Road 160/60-17 (69W) 147.68 Euro = ~1360SEK
Frakt: 25Euro = ~ 230SEK

http://mcdackonline.com/:
MICHELIN Pilot Road 120/60-17 (55W) 1143SEK
MICHELIN Pilot Road 160/60-17 (69W) 1507,60SEK
Frakt: Ingår i priset.

http://stenogrus.com.scorpionshops.com/privacy.php
MICHELIN Pilot Road 120/60-17 (55W) 1.190SEK
MICHELIN Pilot Road 160/60-17 (69W) 1.570SEK
Frakt: 120SEK (bussgods till gbg)

Mer trådar angånde billiga däck och utlåtanden om de olika försäljarna:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=74381
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=42049
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=78235

Jag valde förövrigt att handla från http://www.reifenversand.com och köpte däck den 16/4. Fick mail att det var skickat den 18/4 och pengar drogs från mitt kort. Får se hur länge det dröjer innan det kommer fram. :banana

Fantastiskt jobb, just vad jag letatde efter :Bugar

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Coola Ola skrev:
1343256 Förmodligen är det en modellspecifik beteckning. Tyska bilprovningen kräver att du har ett däck som är godkänt för just din modell. (H kan t.ex. vara för 954 Fireblade, bara som exempel alltså). Brukar finnas en handfull däck för varje hojmodell. Inget att bry sig om som svensk.

Nån som vet vad/om det är någon faktisk skillnad på däcken?

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Tänk på att priserna för mcdackonline är inkl. frakt. Har handlat där 5-10 ggr utan problem.

"Nille"

Nille
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Hetaste Bandit 600:an i stan!
jag köpte däck till min hoj på mcdackonline.se och det tog inter mer än 1 vecka innan de kom.. billigt oxå =) tycker dom är kanon! även beställt bildäck på Dackonline.se :D

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Sedan gäller det att hitta en däck-krängare som byter dina egenanskaffade däck åt dig och balanserar.

De flesta vanliga MC-däckverkstäder tar ut en rejäl "skyddsavgift" om du kommer med egna däck och därför vänder du i så fall i dörren om du redan har satsat på eget gummi. De vill sälja dig även däcken.

Det finns visserligen verkstads-outlaws som utmanar den typen av kartell men de är inte så många.

Jag lämnade in mina hjul på Örby MC och de tog hem och bytte, 30 % rabatt hade de för medlem i klassikerklubb. Lite dyrare än om man tar hem själv och hittar en polare med däckmaskin men man får dem ju rätt balanserade också, en inte helt oviktig grej på en sporthoj som rullar snabbare än 80 km/h.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
gunnar_gt750 skrev:
2118015 Sedan gäller det att hitta en däck-krängare som byter dina egenanskaffade däck åt dig och balanserar.

De flesta vanliga MC-däckverkstäder tar ut en rejäl "skyddsavgift" om du kommer med egna däck och därför vänder du i så fall i dörren om du redan har satsat på eget gummi. De vill sälja dig även däcken.

Det fungerar säkert så för större verkstäder men de mindre verkstäderna byter och balanserar gärna däck som du tar med själv utan någon straffavgift

Detta är min erfarenhet i alla fall.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Har beställt från mcdäckonline och understiger summan 3000:- så kan du betala i efterskott!!

Leverat direkt hem till dörr! Har alltid fått dem inom 6 arbetsdagar Helnöjd!

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Varning För Rodamoto

Kontaktade RODAMOTO via deras site, www.rodamoto.net och gjorde en förfrågan på en omgång däck. Fick omgående ett svar med flera betalningsalternativ. Valde att 7 april betala via deras IBAN i förskott och väntade mig däcken inom en vecka - som utlovat.
Nu visade det sig att det har hittills inte kommit några däck och de svarar inte på mina mail!! Kommer att kosta mig 250.- att få banken att begära pengarna tillbaka. Om jag nu får dem tillbaka.

Så tag varning för RODAMOTO och om ni beställer så betala kontant när budet knackar på dörren med däcken i handen. Tillkommer då EUR 25.

VARNING FÖR RODAMOTO!!

P_Backe

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Gsx-r 600-05
gunnar_gt750 skrev:
2118015 Sedan gäller det att hitta en däck-krängare som byter dina egenanskaffade däck åt dig och balanserar.

Det finns visserligen verkstads-outlaws som utmanar den typen av kartell men de är inte så många.

Jag lämnade in mina hjul på Örby MC och de tog hem och bytte, 30 % rabatt hade de för medlem i klassikerklubb. Lite dyrare än om man tar hem själv och hittar en polare med däckmaskin men man får dem ju rätt balanserade också, en inte helt oviktig grej på en sporthoj som rullar snabbare än 80 km/h.

om du är händig så tillverkar du lett en egen balanserings maskin...
å däckjärn är rätt billiga å köpa.. :banana
eller så gör du som jag...låna av en kompis :yoparty

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
En goer SV
Wargen skrev:
1961611 Va får man billigare däck om man är medlem i SMC? Hur får man ut den rabatten?

Hehe den rabatten ja......Jag är med i SMC. Så jag ringde till Euromaster och tänkte att då måste däcken bli mycket billigare.
fast så var inte fallet. Detta för att när man köper med SMC rabatt så har de en speciell prislista. En utan moms + något annat.

Så jag skulle köpa ett 160/60/17 ZR Michelin Pilot Road. Det blev dyrare med rabatt än utan!!.?? :fatta! :gnissla

Så det hela slutade med att jag åkte till ett ställe som heter Värsås Maskiner och köpte samma däck för några hundra mindre.
Jag skulle betala 1487+mont. men fick det i priset.

/Andreas

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...