Övningskör du?

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Men fan JAG VILL INTE KUGGA IGEN! - men vem fan vill kugga! Har i alla fall en lektion med bara bana inbokad typ fyra timmar!

MASSA LYCKA TILL ! Hoppas det går superbra för dig på måndag!!!! :tummenupp
tack:) du jag kom på ett tips till men dä kanske du redan har fått kolla långt fram å dit du ska å kolla inte på konerna för då hamnar du där så sa min vv snubbe ida ska testa om dä går bättre mä dä i bakhuvet i morron hoppas ja:)

Såg på din profil att du va född i september -90 (om jag inte såg fel), i så fall, antar att då att det är lätt mc du håller på o kör upp för? Inte bättre att vänta en månad, göra om teorin och ta a-beg.?:va

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
Men fan JAG VILL INTE KUGGA IGEN! - men vem fan vill kugga! Har i alla fall en lektion med bara bana inbokad typ fyra timmar!

MASSA LYCKA TILL ! Hoppas det går superbra för dig på måndag!!!! :tummenupp

Såg på din profil att du va född i september -90 (om jag inte såg fel), i så fall, antar att då att det är lätt mc du håller på o kör upp för? Inte bättre att vänta en månad, göra om teorin och ta a-beg.?:va
japp jag är 90 nej ja tycker inte dä bättre för då får ja göra om teorin å den hatar ja tog mig 5 ggr å klara den så ja vill helst slippa den:)

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
japp jag är 90 nej ja tycker inte dä bättre för då får ja göra om teorin å den hatar ja tog mig 5 ggr å klara den så ja vill helst slippa den:)

5 ggr? pluggade du inför det 5e provet eller hade du bara tur? Kanske därför du kuggar för att du inte kan trafikreglerna?:va

Om jag var du så hade jag väntat till jag fyllt 18, pluggat teori som en plugghäst, skrivit upp på 18-årsdagen (om tid hade funnits vill säga) och bokat uppkörning så snart som möjligt efter det, så har du ett mc-kort kirrat för all framtid (om du inte blir av med det under prövotiden då:rolleyes: )

Last edited:

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
5 ggr? pluggade du inför det 5e provet eller hade du bara tur? Kanske därför du kuggar för att du inte kan trafikreglerna?

Om jag var du så hade jag väntat till jag fyllt 18, pluggat teori som en plugghäst, skrivit upp på 18-årsdagen (om tid hade funnits vill säga) och bokat uppkörning så snart som möjligt efter det, så har du ett mc-kort kirrat för all framtid (om du inte blir av med det under prövotiden då:rolleyes: )

joo ja plugga men jag har dyslexsi så det fasnar inte så mkt å dä ä oerhört jobbigt för mig å plugga ja läste ut böckerna 5-6ggr bägge 2 å nej det är inte däför ja kuggat ja kan trafik reglerna! iaf dom viktigaste sen kankse ja inte kan alla men dä kan vell ingen typ?

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000
joo ja plugga men jag har dyslexsi så det fasnar inte så mkt å dä ä oerhört jobbigt för mig å plugga ja läste ut böckerna 5-6ggr bägge 2 å nej det är inte däför ja kuggat ja kan trafik reglerna! iaf dom viktigaste sen kankse ja inte kan alla men dä kan vell ingen typ?

Hmm! Det låter riktigt jobbit!
Läser du bara till teorin eller gör du test i datorn oxå?
Det har funkat jäkligt bra för mig iaf. Både till B och A teorin.
B gjorde jag körskolans data test program till A fixa jag ett från nätet... boniers tror jag det va...

Hoppas du klarar uppkörningen så behöver du ju inte bry dig! Alla fall inte föresn du vill ha begränsad och får köra upp en gång till... typ nästa år...

LYCKA TILL!:tummenupp

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Var ute och körde lite konor igår igen! Och det gick faktist lite lite bättre, men jag är riktigt dålig när det kommer till att bromsa in vända runt och ta sig upp till 50 igen. Du har rätt jag har hört att man ska titta rakt fram eller dit man ska men jag hade glömmt bort det. Tack för påmminelsen! Bliv lite bättre ju! Men det känns som en lång väg kvar!

Men jag ska fixa det! :yoparty

HOPPAS VERKLIGEN DET!

Var det jag som sa det till dig?:tungan aja men det tipset jag skulle ge dig isf är att bromsa redan vid de sista två konerna för det får du göra, du måste ju inte börja bromsa efter sista serpentin-konen och sen tar du det bara lugnt i svängen och jobba med kopplingen ut och sen är det bara att axa på och gunga på så du kommer runt konerna! använd svängen du just kommer från för att få gunget när du ska upp i 50!

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
Hmm! Det låter riktigt jobbit!
Läser du bara till teorin eller gör du test i datorn oxå?
Det har funkat jäkligt bra för mig iaf. Både till B och A teorin.
B gjorde jag körskolans data test program till A fixa jag ett från nätet... boniers tror jag det va...

Hoppas du klarar uppkörningen så behöver du ju inte bry dig! Alla fall inte föresn du vill ha begränsad och får köra upp en gång till... typ nästa år...

LYCKA TILL!:tummenupp

jag gjorde data test mä hos trafiksklan sen ett som ja köpte där å ett som ja ladda hem ja men så ä dä ju vissa har lätt för teorin andra inte.

ja öva på konbana ida å dä gick bra nu käns dä som ja kan dä ganska bra:)

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000
jag gjorde data test mä hos trafiksklan sen ett som ja köpte där å ett som ja ladda hem ja men så ä dä ju vissa har lätt för teorin andra inte.

ja öva på konbana ida å dä gick bra nu käns dä som ja kan dä ganska bra:)

Joo så är det! Jag har haft ganska lätt med teorin och att läsa in saker... men konbanan den sitter inte än inte! Men det e två veckor kvar till uppkörningen så de e bara att öva! Har bankörning med körskolan fyra timmar på torsdag så det borde ge lite. Hoppas i alla fall!

Var det jag som sa det till dig?:tungan aja men det tipset jag skulle ge dig isf är att bromsa redan vid de sista två konerna för det får du göra, du måste ju inte börja bromsa efter sista serpentin-konen och sen tar du det bara lugnt i svängen och jobba med kopplingen ut och sen är det bara att axa på och gunga på så du kommer runt konerna! använd svängen du just kommer från för att få gunget när du ska upp i 50!

Ska jag komma i håg! Ska försöka sätta det på torsdag då jag har manöverbana med körskolan på torsdag!

Hur går det för dig med kortet??

Last edited:

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Ska jag komma i håg! Ska försöka sätta det på torsdag då jag har manöverbana med körskolan på torsdag!

Hur går det för dig med kortet??

Jo det går skit bra! är klar med gårdslektionenra efter tre gånger.. men nu är det bara så surt för måste vänta så jälva länge för att få göra säkerhetskontroll-lektion där jag även får görna effektiv bromsning i 70 och 90 km/h.. känns bara som jag måste vänta så mycket och jag blir bara otolig och det bara kliar i hela kroppen på mig efter att få köra och ta kortet! men ska ringa körskolan imorrn och fråga om dom har fått in någon tidigare tid!

Själv? ska du försöka dig på att köra upp igen snart?:)

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jo det går skit bra! är klar med gårdslektionenra efter tre gånger.. men nu är det bara så surt för måste vänta så jälva länge för att få göra säkerhetskontroll-lektion där jag även får görna effektiv bromsning i 70 och 90 km/h.. känns bara som jag måste vänta så mycket och jag blir bara otolig och det bara kliar i hela kroppen på mig efter att få köra och ta kortet! men ska ringa körskolan imorrn och fråga om dom har fått in någon tidigare tid!

Ska du köra upp för A1 eller A-beg?

Laddrack

Busmört
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
KTM exc 125 sm(SÅLD) Kawasaki KMX 125-02
grattis! de är så jävla skönt när man får de så man slipper åka olagligt och slipper tänka på de.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Läst mycket på sh om tips.

Övade manöverbana tre dagar, 4 timmar / dag typ.

I trafik körde jag drygt 1,5 timme sammanlagt. Första gången som privatist idag, och jag klarade det.

Det viktigaste är manöverbanorna om du redan har B kort och läst alla tips som står på sh! Trafiken är busenkel.

Phillip

Guest
Har en fråga till er som kört upp i Lidköping. Finns det plats och får man köra runt och öva lite på plats innan uppkörningen? Sen en annan fråga, hur kollar man baksvingen?

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000

Joo då jag ska köra upp om två veckor igen!
Hoppas verkligen på att klara det då... men fram tills dess har jag bara en lektion och den är i manöver (det jag kuggade på). Hoppas jag inte missar något annat bara för att jag har koncentrerat mig på manövern så mycket!

Har en fråga till er som kört upp i Lidköping. Finns det plats och får man köra runt och öva lite på plats innan uppkörningen? Sen en annan fråga, hur kollar man baksvingen?

Lindköping har jag ingen aning om.... men när du kollar baksvingen så tar du tag i den och drar lite i den samtidigt som du känner på infestningen av den.

Fråga på forumet Körkort 2008 där finns det massssssooorrr av folk som håller på - och har tagit körkort överallt. I det första inlägget här finns en länk till den tråden!

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...