Övningskör du?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Ha NU HAR JAG MC KORTET!!!
Lappen ligger i innerfickan på jackan åååå fan vad det känns göttt!!! Ska ta hojen å åka till jobbet 4,5mil enkelresa !!!

Ha jag skakar fortfarande!!! Kan knappt fatta det!

NU SKA DET BLI ÅKA AV!!!

Lycka till med korten!!!!

:tummenupp

:yoparty :D :yoparty :D :yoparty :D :yoparty :D :) :)

Gratulerar! :tummenupp

Ta´t lugnt bara i början.
 

gixxer_girl_76

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Rättvik
Hoj
Suzuki GSXR 750
grattis grattis, fan va avis jag blir, hinner inte ta mitt körkort i år får vänta till nästa sommar. men grattis o kör försiktigt o ha d så bra m hojen o åkandet nu då
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Tack tack alla gooo människor!!!

Massor av lycka till till er som inte är klara med kortet!!
Och alla er andra kör försiktigt... Det tänker jag göra iaf!!!

KRAMAR OM ER!
 

Ruzzel

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Mariatorget
Hoj
Aprilia rs 125 -04
Hej, lite neeewb men ska ta A1 kortet nästa år så fort ja fyllt 16 (asså nån gång under "16" året).. Tänkte bara fråga om de är lättare me låg & högfarts delen me en 125cc? Blev lite nervös nu när ja läst igenom de här xD Vet nån vilket avstånd det är mellan konerna?
Ska börja övningsköra runt 20 maj! Ser fram emot d!
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Hej, lite neeewb men ska ta A1 kortet nästa år så fort ja fyllt 16 (asså nån gång under "16" året).. Tänkte bara fråga om de är lättare me låg & högfarts delen me en 125cc? Blev lite nervös nu när ja läst igenom de här xD Vet nån vilket avstånd det är mellan konerna?
Ska börja övningsköra runt 20 maj! Ser fram emot d!

Det är skitsvårt i början:näsblod
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Hej, lite neeewb men ska ta A1 kortet nästa år så fort ja fyllt 16 (asså nån gång under "16" året).. Tänkte bara fråga om de är lättare me låg & högfarts delen me en 125cc? Blev lite nervös nu när ja läst igenom de här xD Vet nån vilket avstånd det är mellan konerna?
Ska börja övningsköra runt 20 maj! Ser fram emot d!

Skoj att du bestämt dig för Mc-kort!
Själv hade jag jätte svårt för höghastighets manövern medans det gick ganska smärtfritt med krypningen.
Jag har alldrigt kört banerna med en 125a men jag tror att det är något lite lättare...

På höghastighetsbanan är det vanligaste avståndet 12m mellan konerna (slalomen)...
På krypningen 4m (slalomen) De andra måtten runt om har jag inte riktigt koll på men det står i teoriboken typ längst bak.

Massa lycka till med kortet!!
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Ha NU HAR JAG MC KORTET!!!
Lappen ligger i innerfickan på jackan åååå fan vad det känns göttt!!! Ska ta hojen å åka till jobbet 4,5mil enkelresa !!!

Ha jag skakar fortfarande!!! Kan knappt fatta det!

NU SKA DET BLI ÅKA AV!!!

Lycka till med korten!!!!

:tummenupp

:yoparty :D :yoparty :D :yoparty :D :yoparty :D :) :)

FAN VA SKOJ!!:tummenupp grattis verkligen! Längtar tills mitt körkort..
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Grattis Lina86!

Själv så ordnade jag teorin ungefär samtidigt som du ordnade lappen.

Har nu hunnit med 6st lektioner och skall köra idag efter jobbet och har lite fler inbokade nästa vecka. Har även fått en uppkörning inplanerad, den är preliminär sa de på skolan men den finns där i alla fall. Så förhoppningsvis har jag kortet i år. :)
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Grattis Lina86!

Själv så ordnade jag teorin ungefär samtidigt som du ordnade lappen.

Har nu hunnit med 6st lektioner och skall köra idag efter jobbet och har lite fler inbokade nästa vecka. Har även fått en uppkörning inplanerad, den är preliminär sa de på skolan men den finns där i alla fall. Så förhoppningsvis har jag kortet i år. :)

Klart du kommer fixa kortet i år!!!
Det så nog gå hur bra som helst!
Det är bara att sätta banorna (träna, träna och åter träna). Sen på trafiken så gäller det bara att kolla HELA TIDEN! Överallt och visa att man har sätt alla skyltar... Sen har du kortet i handen!

FAN VA SKOJ!!:tummenupp grattis verkligen! Längtar tills mitt körkort..

TACK!!:D
 
Last edited:

miper

bonus pater familias
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Laholm
Hoj
-98 Triumph T595 Daytona
Ha NU HAR JAG MC KORTET!!!
Lappen ligger i innerfickan på jackan åååå fan vad det känns göttt!!! Ska ta hojen å åka till jobbet 4,5mil enkelresa !!!

Ha jag skakar fortfarande!!! Kan knappt fatta det!

NU SKA DET BLI ÅKA AV!!!

Lycka till med korten!!!!

:tummenupp

:yoparty :D :yoparty :D :yoparty :D :yoparty :D :) :)

Grattis.. Tog själv mitt kort imorse. Har kört 19mil, och har lite öronsus kvar..
Kommer att sova gott inatt.. :tummenupp :tummenupp :näsblod
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
MYCKET :squid :shrules..
Synd bara att min son kräver tid.. inget åka av i dag alls.. kanske imorgon.

Det kan ju bli så!
Jag hade tänkt åka MASSOR i helgen! Men det blev bara typ fyra mil... Har varit sjuk och det har ösregnat HELA TIDEN!
Men det lär komma finna dagar innan sesängen är slut!!!!:D
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
MYCKET :squid :shrules..
Synd bara att min son kräver tid.. inget åka av i dag alls.. kanske imorgon.

Hur gammal är sonen? :) Min dotter är 4,5 år och min son 6 år, båda åker med där bak! (Inte samtidigt då, dock.) De älskar åka hoj! De åker även lite cross på fritiden, det kanske är då en fördel, att ha lite vana med motorfordon. :)
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Synd...

Ja ha...
Nu var det exakt en månad sen jag tog Mc-kortet och har sedan dess hunnit åka ett par mil... och många till! Sååååååå härligt! Jag har verkligen njutit!

Men som den nybörjare jag är så börjar jag tycka att det är lite små kyligt när solen inte lyser... Så snart börjar det bli dax att ställa undan hojen... men fan inte riktigt än va!!! Det kan ju bli en sån underbar dag som i söndags igen!!!

Hur går det för alla er där ute! Har nu hunnit njuta av denna härliga sommar som nu går över till en lite lite mindre trevlig höst...

Ha de suuuuper nice!

//Lina
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Tjena allihoppa!!:D nu har man äntligen tagit mellaklass körkortet i onsdags!!känns så jävla bra! synd bara att jag fortfarande inte har någon annan hoj en 125:an.. detär för övrigt en fin 125:a men börjar bli tråkigt nu och jag får ju köra tyngre.. får väll låna min morbrors fyrhjuling:)
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
Tjena allihoppa!!:D nu har man äntligen tagit mellaklass körkortet i onsdags!!känns så jävla bra! synd bara att jag fortfarande inte har någon annan hoj en 125:an.. detär för övrigt en fin 125:a men börjar bli tråkigt nu och jag får ju köra tyngre.. får väll låna min morbrors fyrhjuling:)

Ett stort grattis! :tummenupp
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Tjena allihoppa!!:D nu har man äntligen tagit mellaklass körkortet i onsdags!!känns så jävla bra! synd bara att jag fortfarande inte har någon annan hoj en 125:an.. detär för övrigt en fin 125:a men börjar bli tråkigt nu och jag får ju köra tyngre.. får väll låna min morbrors fyrhjuling:)

Grattis grattis!
Hunnit med att njuta av några mil då??

Hej hej på er!
Dax för en läges rapport tycker jag!
HUR GÅR DET FÖR ER??
Har ni hunnit med njuta av några fina mil på två hjul??

Jag var ute en sväng i söndags - klarblå himmel och gnistrande solsken som nästan orkade värma luften till tio grader!
Men det blev en härlig liten sväng - fast kalt som fan åt fingrarna i slutet. Kanske att man skulle ta och köpa sig ett par lite varmare handskar så att man åt minstånde känner fingrarna...

Funderar på om jag ska byta hojen till våren eller om jag ska köra den en säsong till - vad tycker ni??

HA DE !:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top