10 lektioner för att lära sig grunderna av hojen? Körskolan ska inte lära dig mecka d får du göra själv.
Risk 1 o risk 2 är inget du kan välja att göra eller inte, det MÅSTE du göra för att få göra teoriprovet och uppkörningen. Klarar du inte av teoriprovet så får du inte köra upp.
Tycker det är rätt stor skillnad på att ta B-kort än att ta A-kort, speciellt säkerhetstänket.
Om jag vore du hade jag sparat lite mer pengar så du kan köra med körskolan samtidigt som du har privat handledare. Ett tips är oxå att skaffa flera handledare, annars lär det nog ta rätt lång tid för dig att ha kortet om du inte ens tänker köra på körskola.
Lycka till!
10 lektioner för hojens grunder ja!
Om de inte lär mig vart saker och ting ligger och fungerar, så varför skall jag ens öht tänka mig en skolutbildning?
Innan så trodde jag att de skulle lära sånt, men om det är som du säger, så tänker jag aldrig köra via en skola!
Som jag sa tidigare så lägger jag helst 10.000 kr på det som är ett MÅSTE, alltså risk 1 och 2, utrustning och det som behövs, för just körkortet!
Det är ganska stor skillnad mellan bil och MC, speciellt säkerheten
Jag har faktiskt tänkt som du säger.
Har sparat mig nu lite pengar, för att försöka ta MC-kortet, men tror tyvärr inte att jag kör via en skola.
Sen hoppas jag verkligen att det blir som du säger. Flera handläggare, oj oj oj, det är inget jag skulle tacka nej till
Tack så mycket
Hejsan! Lycka till med mc-kortet, är övertygad om att du kommer få tag på en handledare här. Bara att fråga igen om nån månad ifall det inte blir napp nu
Kan för övrigt säga att risk 1+2 är lite billigare än du tänkt, jag betalade drygt 3500 kr om jag minns rätt. Då inklusive lån av hoj och skyddsutrustning.
Nja, han erbjuder lite andra tjänster. Hmpf.
Hej hej!
Jag önskar mer än allt att det blir som du säger och jag kommer att fråga igen, tills jag hittar någon, så länge jag inte blir utkastad från forumet bara. Kanske inte så omtyckt att "tjata" om samma sak
Haha, andra tjänster?
Jaha, då var det billigare än jag hade räknat med, tack för det
Tack skall du ha!
Enkel matematik, har man 15 kkr kan man välja att lägga dem på körskola eller på hoj. Var inte så negg!
Hehe, nej man skall inte vara så negg, men det är klart. Förstår vad han menar
Låna en moppe av nån fjortis om du seriöst e så kass som du skriver, nån med växlar bara, sen ut och lek
, onödigt betala nån 1000 spänn timmen för de ska visa dig vart broms och koppling sitter
Oja, ordet KASS är fan duktigare än mig. Så illa är det
Men har åkt en eller två gånger, och jag kan bara säga att det ligger på samma nivå som sex...
Så sjukt skönt att åka hoj.
Det är som han jag åkte med sa.
Hojen, är mannens bästa leksak... Och visst har han rätt?!
Jag känner ingen fjortis heller hehe
Tjena Hasse!
Ut o övningskör själv.. har du redan B-kort så kostar det bara böter om farbror blå vill bråka.. sen tar du två lektioner o kortet e ditt.. lycka till
Tjena
Skall jag vara ärlig, så har jag funderat på det riktigt mycket (ursäkta alla poliser på SH), men vill samtidigt inte riskera något, för det skulle bara vara dumt
Tack ändå
självklart, men ja tänkte mer på framtida kostnader som kommer när man har hoj. tänkte mest då på att han e 25 år och vill ha en cbr. brukar inte sluta så billigt, iaf inte försäkringspremien.
Det är sant som du säger.
Kommer kanske bli dyrt, till en början i alla fall, men får väl se vilken hoj det blir sen i framtiden, bara jag får körkortet, för det är det viktigaste just nu
Satsa pengarna på kortet. Hoj löser sig alltid sen. Första cbr900rr modellen kostar nästa år veteran på försäkringen.. (kan ju visserligen bli svårt att köra privat utan
)
Jag måste hålla med dig!
Det är så jag tänkt och jag hoppas att det blir så också!
Hoj löser sig sen!