Övningsköra privat!

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Orkar fan inte plöja hela tråden så sorry om jag säger nått som redan är sagt men jag har lärt flera tjejer köra hoj som aldrig kört moped innan.
Vi nötte en del samtidigt som dom gick på skola och dom fatta ju hur man växla och bromsa efter vi kört nån km, dock med mig bakpå som berätta hur dom skulle göra och hjälpte till med balansen.

Lät en annan tjej testa som hade övningskört bil några få gånger för flera år sen. Tog 3 minuter så körde och växla, körde jävligt tajta svängar och kunde till och med bromsa sen, satt dock bakpå men hon skötte rubbet.

Lär ju bara bara få slänga in en kommentar om Jenny först som började köra stoppie men sin gsxr750 när jag skulle lära ut bromsning åt henne, och det var en lång framhjulsåkning (dåre:) )

Andra tjata om bakhjulsträning efter en sommar och kör skiten ur sin bror, tråkigt nog ett ex :huvet


Det jag vill säga är att dina begränsningar sitter bara i huvudet. tycker du att det är kul och vill lära dig så går det jättefort med en bra instruktör då :D
På skolor är det oftast bra instruktörer.
Skall du ändå tjata om hur kass du är nu så avråder jag dig från cbr. Men tro på dig själv och lägg en slant på körskolan.
Dom lär ut vad du skall göra för att inte bli underkänd, det är många gånger saker en privat lätt glömmer lära ut

Hade du haft :tuttar fin :arsele och ett tjejnamn så hade jag hjälp dig om du inte bott så jäkla långt bort
 

TheOneGameX

rh7Y - u]]l - iiiiii|liiiiii
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Kristianstad/Hässleholm
Hoj
Har ingen för tillfället!
Orkar fan inte plöja hela tråden så sorry om jag säger nått som redan är sagt men jag har lärt flera tjejer köra hoj som aldrig kört moped innan.
Vi nötte en del samtidigt som dom gick på skola och dom fatta ju hur man växla och bromsa efter vi kört nån km, dock med mig bakpå som berätta hur dom skulle göra och hjälpte till med balansen.

Lät en annan tjej testa som hade övningskört bil några få gånger för flera år sen. Tog 3 minuter så körde och växla, körde jävligt tajta svängar och kunde till och med bromsa sen, satt dock bakpå men hon skötte rubbet.

Lär ju bara bara få slänga in en kommentar om Jenny först som började köra stoppie men sin gsxr750 när jag skulle lära ut bromsning åt henne, och det var en lång framhjulsåkning (dåre:) )

Andra tjata om bakhjulsträning efter en sommar och kör skiten ur sin bror, tråkigt nog ett ex :huvet


Det jag vill säga är att dina begränsningar sitter bara i huvudet. tycker du att det är kul och vill lära dig så går det jättefort med en bra instruktör då :D
På skolor är det oftast bra instruktörer.
Skall du ändå tjata om hur kass du är nu så avråder jag dig från cbr. Men tro på dig själv och lägg en slant på körskolan.
Dom lär ut vad du skall göra för att inte bli underkänd, det är många gånger saker en privat lätt glömmer lära ut

Hade du haft :tuttar fin :arsele och ett tjejnamn så hade jag hjälp dig om du inte bott så jäkla långt bort

Heej!

Haha, ja du är rak på sak du :)

Jag väntar på att köra privat, sen blir det säkert en eller två skollektioner för att kolla vad som krävs att bli godkänd!

Är tyvärr ingen tjej och bor heller inte tvärs över gatan, men annars hade jag gärna velat ha dig som min lärare.
Men allt kan man ju tyvärr inte få, eller hur?!

Tack för tipsen och jag tror att det är som du säger!
Det sitter i hjärnan, så det kommer nog att gå bra. :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top