Man säljer på våren (Många, många vill köpa),
man köper på hösten (inte många vill köpa...billigt, billigt!)...
Ganska logiskt va...
Ah!! Lite fel tyvärr, om man skall köpa på hösten som du säger, DÅ köper många om alla resonerar som du, och då stiger priset..och stiger inte priset så är det snarare väldigt lättsålt(givetsvis inom rim och reson att man ligger rätt). En annan tid som är lätt att sälja på är senvintern! Slutet på Januari, februari och början av mars, väntar man till april maj, då vill ALLA köpa, även om det är prisvärda objekt så säljs de lätt. Jag har sålt ett par hojar mitt i vintern(senvintern) med minusgrader och snö, utan ens möjlighet att kunna provköra. Men jag har själv köpt ett par hojar denna tid i februari/mars.
Det är ALLTID 2 faktorer som påverkar köp och sälj oavsett årstid, tillgång och efterfrågan. Sen kan den frågan isig själv vara paradoxalt, finns det ex bara en yamaha R1 1998 till salu på blocket som gått 5000 mil och någon begär 85K, så blir den knappast såld, för då försvinner både tillgången till hojen från köparna samt efterfrågan sjunker i källaren.. (MEN skulle den Yamaha R1:an vara DEN ENDA sporthoj till salu i hela Sverige så får nog säljaren den såld för 85K med lätthet, då kanske folk t om tycker den är riktigt, riktigt prisvärd..),..så tillgång efterfrågan styrs enbart av priset och tillgängligheten för gemene man, vill man sälja snabbt enkelt så får man kolla vad alla ligger i pris, och lägga sig lägst, man får minst kanske MEN hojen blir såld förmodligen..