Sådana människor gör att det känns svårt att tycka synd om flyktingarOm svensk skog är farlig, ja så farlig att någon som är flykting tycker det är inhumant.. Då undrar jag lite försiktigt, kan man få fråga vad flyktingarna flytt ifrån? Fjärilar? Golfbanor?
http://www.expressen.se/nyheter/asylsokande-vagrar-kliva-av-bussen/
Tält kanske känns bättre?
Sådana människor gör att det känns svårt att tycka synd om flyktingar
Jag har lite svårt att greppa hur det kan vara ok att kapa en buss bara sådär. Antar att bolaget tar rundligt betalt för att täcka att den inte rullar. (Får kolla med kompis som kör åt migrationsverket emellanåt.)
Inte någon metropol men inte Freddans vidsträckta skogar utan bebyggelse heller.
Jag har svårt att tro att orsaken är nazister denna gång judarna fördrivs
http://www.expressen.se/ledare/judar-ska-vara-trygga-i-sverige/
Ja, det får väl kopplas till myt nr 9 i så fall ..
Punka?
Klart det är nazister , vem skulle det annars vara?
Känner faktiskt inga som är mot judar längre, några är dock antiisraeler och tycker att judar världen över bör ta ansvar för deras politik.
Alla försök att med samma tankegång göra kopplingen mellan en annan ganska stor religion och våldsyttringar har visat sig vara fruktlös.
De visste tydligen inte. Eller nåt annat.
Alvesta.
Förövarna verkar gå obemärkta förbi och flyttas till en annan skola, med uppenbar risk för nya utmaningar..
Sverige 2015, fräscht.
http://siris.skolverket.se/siris/ris.openfile?docID=536531
Källa:skolinspektionen
Svensk låg/mellanstadieskola med många olika kulturer. En skola med svåra problem.
Där våldtäkt skett mellan eleverna som nu omnämns i media. Fast det mesta handlar om att skolan är stängd och politiker och rektorer utsatts för hot..
De visste tydligen inte. Eller nåt annat.
Alvesta.
Förövarna verkar gå obemärkta förbi och flyttas till en annan skola, med uppenbar risk för nya utmaningar..
Sverige 2015, fräscht.
För de som inte vet, så är Alvesta en liten ort nära Växjö. En gammeldags småstad.
Det är värre än så, skolan försöker inte ens hävda att dom inte visste, det var sedan länge anmält att dessa pojkar tafsade på tjejer mot deras vilja och rektorn hade avfärdat det med att "pojkar är pojkar"
För de som inte vet, så är Alvesta en liten ort nära Växjö. En gammeldags småstad.
Jämfört med klimathotet är det ABSOLUT inget problem i alla fall.Jamen visst. Pojkar är pojkar. Eller lite spännande kulturinfluenser. Jag gissar att ingen miljöpartist i kommunen ser något problem.
Flera medlemmar ur Islamiska staten finns – enligt asylsökande – på ett av Västernorrlands asylboenden.
– Det är flera som har berättat det för mig, fast ingen vågar peka ut dem, för de är rädda för att råka illa, säger en källa till Allehanda.se som arbetar på asylboendet.
...
Och du tror alltså att de kan vara farliga?
– Ja, säger källan, och tillägger "jag är inte ute efter att skrämma folk, men alla som kommer hit är inte dem de utger sig för att vara, och jag och de asylsökande är oroliga", innan den fortsätter:
– Den av dem som pratade mest sa på fullt allvar "jag har rätt att våldta kvinnor som bär kort kjol" vid ett tillfälle. Och om det händer något här i Sverige framöver så blir i alla fall inte jag förvånad om det visar sig att han och de två andra är inblandade. Vid ett annat tillfälle sa han faktiskt "vänta bara tills vi får uppehållstillstånd" och skrattade.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|