”Vi punkterar de vanligaste myterna om invandringen”

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nä, fienden på 30talet var kommunisterna, det var det som gav upphov till att nazisterna gav självbestämmanderätt av center, liberaler, kyrkoparti och högern..
De var rädda för att kommunisterna, med 17% av rösterna skulle få nåt att säga till om..

Judefrågan kom ett tag senare.

Idag är fienden Sd, och på alla vis ska de undvikas.

Hence mina paralleller..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nä, fienden på 30talet var kommunisterna, det var det som gav upphov till att nazisterna gav självbestämmanderätt av center, liberaler, kyrkoparti och högern..
De var rädda för att kommunisterna, med 17% av rösterna skulle få nåt att säga till om..

Judefrågan kom ett tag senare.

Idag är fienden Sd, och på alla vis ska de undvikas.

Hence mina paralleller..

Vi får nog inte heller glömma att landet låg i ruiner, både strukturellt och ekonomiskt efter första världskriget.

Men partiet tillkom väl redan 1920, antikommunist svängen var väl först på 30-talet?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag ger Snoken delvis rätt här. Nsapd kom till makten med hela västeuropas goda minne.
Inte om SD dock. Rädslan för SD är inte på långa vägar så stor som rädslan var för Bolsjevikerna då.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Nä, den är långt ifrån lika stor. Däremot är bolsjevikerna i finrummet å härjar idag. Glömmer lätt, eller kommer bara ihåg senaste dumheterna.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl knappast någon som skall tystas till varje pris hos "frihetskämparna". Snarare skall man motagera, man behöver ju inte gasa folk för det.
De (fr.k.) använder ibland en liknande retorik mot främst muselmaner som NSDAP använde mot Sems andra stam. Sånt skall stävjas därför att det är en lösning som är provad men som inte blev helt slutgiltig gubevars.
Att man sedan är ett trångsynt rövhål, det är helt ok. Det är det som är så fint med "demokratier", man har rätt att ha fel.

Jag vet inte exakt vad du försöker förmedla eftersom du använder egna förkortningar och ord, men jag förstår att du har fel och har svårt att motivera din ståndpunkt, ett inte helt gynnsamt utgångsläge för fortsatt debatt, för dig. :)

Personligen är jag inte trångsynt, tvärtom faktiskt. Jag vet inte varför jag skulle vara det, jag har för övrigt rest med en muslim i utlandet senaste veckan, det betyder inte att jag automatiskt måste tycka att Islam är jättebra, att han var snäll eller dum, att han och jag behöver vara överens om allt, eller att vi behöver ha västvärldens högsta invandring av analfabeter eller att vi skall ha ett helt kravlöst samhälle. Han ville inte äta gris, inte jag heller, so what.

Jag slutar aldrig förvånas över hur trångsynta massinvandringsförespråkarna är faktiskt. Min observation är att ju mer svennebanan man är (svenska radhuskompisar, Phuket, Let's Dance, Kawasaki) desto mer okritisk till massinvandring är man.

Att inte kunna eller vilja eller få diskutera "volymen" på invandringen är otroligt trångsynt. Försök gärna leda motsatsen i bevis, det vore underhållande. :yoparty

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så den dagen du kan lägga fram ett helt övertygande bevis för att muslimerna eller annan valfri grupp ska ta över Sverige så ska jag ta dig, och beviset, på allvar!

Vore det förresten inte ärligare om du inte tillskrev mig åsikter jag inte har, alternativt frågade vad jag har för åsikter? Om du agerar likadant när du bedriver terapi så är du säkert störande, är inte en viktig del av samtalet att lyssna? :confused:

Jag tror inte muslimer "ska ta över Sverige", jag tycker att:
vi har för hög invandring givet dess karaktär
vi ställer för låga krav på invandrare
vi borde minska vår invandring
vi borde ha en invandringspolitik som ligger närmre vad vår befolkning tycker
vi borde inte gå med på religiösa, främst muslimska, krav på särbehandling
vi borde utvisa betydligt fler kriminella invandrare

Att vi däremot skall ha en fortsatt hög invandring tycker jag är rimligt och bra, men nuvarande utformning har havererat totalt enligt mig.

Om du istället tycker att:
vi har för låg givet dess karaktär
vi ställer för höga krav på invandrare
vi borde öka vår invandringsvolym
vi borde ha en invandringspolitik som ligger längre från vad vår befolkning tycker
vi borde gå med på religiösa, främst muslimska, krav på särbehandling
vi borde utvisa betydligt färre kriminella invandrare

...så tror jag däremot att vi har god grund för fortsatt diskussion. :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vore det förresten inte ärligare om du inte tillskrev mig åsikter jag inte har, alternativt frågade vad jag har för åsikter? Om du agerar likadant när du bedriver terapi så är du säkert störande, är inte en viktig del av samtalet att lyssna? :confused:

Jag tror inte muslimer "ska ta över Sverige", jag tycker att:
vi har för hög invandring givet dess karaktär
vi ställer för låga krav på invandrare
vi borde minska vår invandring
vi borde ha en invandringspolitik som ligger närmre vad vår befolkning tycker
vi borde inte gå med på religiösa, främst muslimska, krav på särbehandling
vi borde utvisa betydligt fler kriminella invandrare

Att vi däremot skall ha en fortsatt hög invandring tycker jag är rimligt och bra, men nuvarande utformning har havererat totalt enligt mig.

Om du istället tycker att:
vi har för låg givet dess karaktär
vi ställer för höga krav på invandrare
vi borde öka vår invandringsvolym
vi borde ha en invandringspolitik som ligger längre från vad vår befolkning tycker
vi borde gå med på religiösa, främst muslimska, krav på särbehandling
vi borde utvisa betydligt färre kriminella invandrare

...så tror jag däremot att vi har god grund för fortsatt diskussion. :)

En fråga jag bara vill ha ett ja eller nej på.

Stödjer Du SD:s förslag av assimilationspolitik?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En fråga jag bara vill ha ett ja eller nej på.

Stödjer Du SD:s förslag av assimilationspolitik?

Jaså det vill du, vad ska du göra med det svaret då? :lol

Tror faktiskt inte du lyckas tillgodogöra dig information du erhåller, jag kunde lika bra svara "bofink" på ovan fråga, det skulle kännas likadant för dig. :hej

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jaså det vill du, vad ska du göra med det svaret då? :lol

Tror faktiskt inte du lyckas tillgodogöra dig information du erhåller, jag kunde lika bra svara "bofink" på ovan fråga, det skulle kännas likadant för dig. :hej

Se där, floskler svar tillbaka på en busenkel fråga från en SD människa. Precis vad jag förväntade mig :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Se där, floskler svar tillbaka på en busenkel fråga från en SD människa. Precis vad jag förväntade mig :tummenupp

Det där är inga floskler, du vet ju inte ens vad floskler är, eller om du menar muskler.
Du har liksom inte försatt dig i en position här inne att du kan diktera vilka frågor som skall besvaras heller, till och med dina meningsfränder tycker du är mycket irriterande, främst för att du får massinvandringsförespråkarna att framstå som mentalt klena personer.

:hej

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det där är inga floskler, du vet ju inte ens vad floskler är, eller om du menar muskler.
Du har liksom inte försatt dig i en position här inne att du kan diktera vilka frågor som skall besvaras heller, till och med dina meningsfränder tycker du är mycket irriterande, främst för att du får massinvandringsförespråkarna att framstå som mentalt klena personer.

:hej

"Du har liksom inte försatt dig i en position här inne"

"diktera vilka frågor som skall besvaras"

:lol

Grabben hur gammal är Du? Du måste vara ett mycket litet utstött barn eller ett stort skämt.

Välj själv :hihi

Den "Irrationella flygrädslan" svävar på molnen. Bäst Du passar dig.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag vet inte exakt vad du försöker förmedla eftersom du använder egna förkortningar och ord, men jag förstår att du har fel och har svårt att motivera din ståndpunkt, ett inte helt gynnsamt utgångsläge för fortsatt debatt, för dig. :)

Personligen är jag inte trångsynt, tvärtom faktiskt. Jag vet inte varför jag skulle vara det, jag har för övrigt rest med en muslim i utlandet senaste veckan, det betyder inte att jag automatiskt måste tycka att Islam är jättebra, att han var snäll eller dum, att han och jag behöver vara överens om allt, eller att vi behöver ha västvärldens högsta invandring av analfabeter eller att vi skall ha ett helt kravlöst samhälle. Han ville inte äta gris, inte jag heller, so what.

Jag slutar aldrig förvånas över hur trångsynta massinvandringsförespråkarna är faktiskt. Min observation är att ju mer svennebanan man är (svenska radhuskompisar, Phuket, Let's Dance, Kawasaki) desto mer okritisk till massinvandring är man.

Att inte kunna eller vilja eller få diskutera "volymen" på invandringen är otroligt trångsynt. Försök gärna leda motsatsen i bevis, det vore underhållande. :yoparty

Nåjo, det var kanske inte riktat mot dig personligen. Men du får ta åt dig om du vill. Det är det som är så fint med en demokrati, man har rätt att ta åt sig.
Förkortningarna var väl inte så svåra eller? Fr.k. För frihetskämparna. NSDAP för NationalSozialistische Deutsche ArbeiterPartei.
Angående massinvandringskritiskas plats i samfället så har jag ingen aning vilka de är. Hittills har det bara hetat invandringskritiska vilket är en skönskrivning för en skara som jag uppfattar som muttrandes "de tar våra bidragspengar". Dessa är oftast kritiska mot somalier. Varför vet jag inte, kanske för det att de är såna kulturimperialister(somalierna då).
Jag tycker man kan ställa krav men inte med en SFI som fungerar som det gör idag.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
"Du har liksom inte försatt dig i en position här inne"

"diktera vilka frågor som skall besvaras"

:lol

Grabben hur gammal är Du? Du måste vara ett mycket litet utstött barn eller ett stort skämt.

Välj själv :hihi

Den "Irrationella flygrädslan" svävar på molnen. Bäst Du passar dig.

Sedär.
Rättvisans och toleransens förkämpe går till personangrepp igen.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

Bäst Du passar dig.

Först var det personangrepp, nu börjar du med hot. Lägg ner ditt fjanteri omgående, det kommer inget gott för någon utav ditt agerande för närvarande.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Först var det personangrepp, nu börjar du med hot. Lägg ner ditt fjanteri omgående, det kommer inget gott för någon utav ditt agerande för närvarande.

"Bäst Du passar dig." hör såklart ihop med att han svävar på moln samtidigt som han fabulerar om att han lider av Irrationell flygrädsla. Vilket framgår tydligt om Du inte klippt sönder mitt inlägg.

Jag har aldrig haft stora tankar om rasister men detta tar nog priset av att famla efter halmstrån :fakta

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin