Sen är det väl inte ok att förkasta människors rädsla bara för att man inte delar synen?
Nej, men det har jag väl inte påstått heller?
Vad jag påstår är att bara för att vissa, alternativt massor, av personer är rädda betyder inte det att något är farligt, verkligt eller relevant.
Det har ju t.ex. funnits folk som på fullt allvar verkar tro att muslimer ska vara i majoritet i Sverige 2050 samt
att vi ska få sharialagar, mista vår demokrati och en massa andra kreativa tolkningar av framtiden.
Andra är mer nyanserade och ställer då och då retoriska frågor av typen "Visst ser du hur det går åt fel håll för Sverige!?" Nej, jag gör inte det. Jag ser att Sverige nu, precis som alltid, är i förändring och ha ringet stort problem med det. Jag ser att de stora invandrargrupperns oftast kommer från konfliktområde och kan leva med det och jag tror att de, på sikt, kommer att bli assimilerade i det svenska samhället, inte tvärtom. Det senare tror jag aldrig har hänt i hela världshistorien men det vet säkert någon annan med större säkerhet även om vi vet att det inte är så grupper utvecklas.
Om sedan folk vill rösta på SD så är det helt ok för mig, jag tycker t.o.m. att de ska få informera på skolor. Men jag tror inte ett skit på deras framtidsvision!
Även om Markus verkar tro att alla mina inlägg handlar om honom så har jag inte riktat mig till honom här.