”Vi punkterar de vanligaste myterna om invandringen”

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
jete lesen !!!!

Han har ju milt sagt missat ganska mycket, men att gå in en tråd som jag startade 2008 om min flygrädsla är liksom inte en solid arena att reta mig för min flygrädsla på.

Undrar vad han själv är mest rädd för, nyttig mat, logiska resonemang eller jämnåriga tjejer. :lol

Hittar Du aldrig på något som är eller åtminstone kan tolkas som väldigt oväntat.

:hihi

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nå, har ni lyckats döda några myter ännu:gnissla:hihi

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Sen är det väl inte ok att förkasta människors rädsla bara för att man inte delar synen?
Nej, men det har jag väl inte påstått heller?
Vad jag påstår är att bara för att vissa, alternativt massor, av personer är rädda betyder inte det att något är farligt, verkligt eller relevant.
Det har ju t.ex. funnits folk som på fullt allvar verkar tro att muslimer ska vara i majoritet i Sverige 2050 samt
att vi ska få sharialagar, mista vår demokrati och en massa andra kreativa tolkningar av framtiden.
Andra är mer nyanserade och ställer då och då retoriska frågor av typen "Visst ser du hur det går åt fel håll för Sverige!?" Nej, jag gör inte det. Jag ser att Sverige nu, precis som alltid, är i förändring och ha ringet stort problem med det. Jag ser att de stora invandrargrupperns oftast kommer från konfliktområde och kan leva med det och jag tror att de, på sikt, kommer att bli assimilerade i det svenska samhället, inte tvärtom. Det senare tror jag aldrig har hänt i hela världshistorien men det vet säkert någon annan med större säkerhet även om vi vet att det inte är så grupper utvecklas.

Om sedan folk vill rösta på SD så är det helt ok för mig, jag tycker t.o.m. att de ska få informera på skolor. Men jag tror inte ett skit på deras framtidsvision!

Även om Markus verkar tro att alla mina inlägg handlar om honom så har jag inte riktat mig till honom här.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag ser att de stora invandrargrupperns oftast kommer från konfliktområde och kan leva med det och jag tror att de, på sikt, kommer att bli assimilerade i det svenska samhället, inte tvärtom. Det senare tror jag aldrig har hänt i hela världshistorien men det vet säkert någon annan med större säkerhet även om vi vet att det inte är så grupper utvecklas.

Samtliga amerikanska länder, Australien, diverse muslimska och kristna länder i Afrika mfl.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, men det har jag väl inte påstått heller?
Vad jag påstår är att bara för att vissa, alternativt massor, av personer är rädda betyder inte det att något är farligt, verkligt eller relevant.
Det har ju t.ex. funnits folk som på fullt allvar verkar tro att muslimer ska vara i majoritet i Sverige 2050 samt
att vi ska få sharialagar, mista vår demokrati och en massa andra kreativa tolkningar av framtiden.
Andra är mer nyanserade och ställer då och då retoriska frågor av typen "Visst ser du hur det går åt fel håll för Sverige!?" Nej, jag gör inte det. Jag ser att Sverige nu, precis som alltid, är i förändring och ha ringet stort problem med det. Jag ser att de stora invandrargrupperns oftast kommer från konfliktområde och kan leva med det och jag tror att de, på sikt, kommer att bli assimilerade i det svenska samhället, inte tvärtom. Det senare tror jag aldrig har hänt i hela världshistorien men det vet säkert någon annan med större säkerhet även om vi vet att det inte är så grupper utvecklas.

Om sedan folk vill rösta på SD så är det helt ok för mig, jag tycker t.o.m. att de ska få informera på skolor. Men jag tror inte ett skit på deras framtidsvision!

Även om Markus verkar tro att alla mina inlägg handlar om honom så har jag inte riktat mig till honom här.

Fast rädslan dom har är ju inte ogrundad, om du med jämn ström tillför individer med en kraftigt avvikande syn på religion/stat kommer du att för eller senare få problem.

Sen kan man diskutera i vilka volymer det krävs och hur länge det måste pågå, men faktum kvarstår att det till slut blir ett problem.

Eller ja, iaf. problem för de ursprungliga invånarna, då med problem avseende synen på stat/religion.

Problem kanske är ett dåligt ord, låt oss kalla det skäl till konflikt....

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Fast rädslan dom har är ju inte ogrundad, om du med jämn ström tillför individer med en kraftigt avvikande syn på religion/stat kommer du att för eller senare få problem.

Sen kan man diskutera i vilka volymer det krävs och hur länge det måste pågå, men faktum kvarstår att det till slut blir ett problem.

Eller ja, iaf. problem för de ursprungliga invånarna, då med problem avseende synen på stat/religion.

Problem kanske är ett dåligt ord, låt oss kalla det skäl till konflikt....

Problem är ett svagt ord egentligen. Ett exempel på det du beskriver ovan är Israel där religiösa extremister börjar bli för många, terrorisera sekulariserade medborgare och ställa större och större krav. Delvis beror problemet på invandring från mest USA men framförallt har de extremreligiösa enorma barnkullar medan vanligt folk har 2-3 ungar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
bonny citerar mig, får svar, påstår sedan att "Även om Markus verkar tro att alla mina inlägg handlar om honom så har jag inte riktat mig till honom här." :lol

Nåväl, det som förvånar en enormt är att trots att det bevisligen föreligger enormt stora skillnader mellan olika kulturer och vissa kulturer snabbt blandas med andra - så föreligger ingen som helst risk för problem enligt eliten.

Har de aldrig rest utanför Marie- eller Köpenhamn, eller vad är deras problem? :confused:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Problem är ett svagt ord egentligen. Ett exempel på det du beskriver ovan är Israel där religiösa extremister börjar bli för många, terrorisera sekulariserade medborgare och ställa större och större krav. Delvis beror problemet på invandring från mest USA men framförallt har de extremreligiösa enorma barnkullar medan vanligt folk har 2-3 ungar.

Nja, det där är väl inte riktigt hela sanningen? De ortodoxa drabbades väldigt hårt av Förintelsen varför de åtnjuter helt hutlösa förmåner, så har jag fått det förklarat för mig av en f.d. elitsoldat ståendes under en Israelisk flacka på Golanhöjderna i alla fall. :D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nja, det där är väl inte riktigt hela sanningen? De ortodoxa drabbades väldigt hårt av Förintelsen varför de åtnjuter helt hutlösa förmåner, så har jag fått det förklarat för mig av en f.d. elitsoldat ståendes under en Israelisk flacka på Golanhöjderna i alla fall. :D

Vad är det som inte stämmer? Det du skriver är helt riktigt. De behöver tex inte göra militärtjänst medan vanliga israeler gör 2 eller 3 år beroende på kön. Sedan massa repmånader och stor risk för att faktiskt sättas in i krig.

De ortodoxa erhåller ekonomisk ersättning för att syssla med religiösa studier(!) ist för att jobba. De ortodoxa beter sig som skit mot palestinier. De beter sig som skit mot sekulariserade israeler med tex stenkastning om du inte följer alla sjuka regler på shabbat. Man använder hot och våld om du som kvinna sitter på fel plats i bussen mm mm. Skapar bråk var helst de befinner sig och räknar sedan med staten Israels beskydd och särbehandling. Riktig jävla svin är dem. Minst lika dumma i huvudet som talibaner och annat sånt patrask.

Ett nytt vanligt problem bland dem är att kvinnorna helt plötsligt åker på könsjukdomar. Vanligt såtillvida att media där tar upp det rätt frekvent. Anledningen är att tinninglockarna springer till öststatshoror titt som tätt och sedan (när de knullar frugan med ett lakan med hål i emellan sig) smittar dem med div trevliga könisar.

Det har väl funkat när mängden ortodoxa varit få men nu när de ynglar av sig som kaniner börjar vanliga israeler bli förbannade och trötta. Man förstår dem då en medelsvensson där tjänar en bråkdel mot här och de har lika dyra priser på mat och bostäder. Därav demonstrationerna för ett par år sedan i bla Tel Aviv. Och så ser de hur deras skattepengar går till religiösa bråkstakar.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ämnet för dagen var ”flyktingpolitik” och Öberg började föredraget med att kort presentera innehållet och gick därefter över till att syna de förskönande begrepp som systemet använder för att definiera invandrarna som strömmar in i landet. En ”papperslös” är en illegal invandrare som fått avslag på sin asylansökan men trots detta åtnjuter våra välfärdsförmåner och ett ”ensamkommande flyktingbarn” är inte sällan en skäggig fullvuxen man. ”Flykting” kan i princip betyda vad som helst idag konstaterade Öberg.

Föredraget gick vidare med att redogöra för olika anpassningsproblem som kan följa med invandringen. Öberg tog några afrikanska länder som exempel och beskrev klanväldet i dessa och den utbredda analfabetismen. Vidrigare blev det dock när han berättade hur en könsstympning går till och hur vanligt förekommande fenomenet var över hela kontinenten, samt att våldtäktsoffer i många fall kan tvingas att gifta sig med våldtäktsmannen i dessa länder. Öberg gick sedan kort in på arbetskraftsinvandringen och frågade publiken om de kände någon arbetslös, vilket så gott som alla gjorde. Han frågade sedan retoriskt om vi trodde att dessas situation skulle förbättras eller försämras om EU får in de ytterligare 50 miljoner afrikaner i Europa som de vill.

Efter detta följde en fikapaus där det bjöds på hembakta bullar och kaffe. Efter en kvarts gott tugg, i dubbel bemärkelse, återupptogs föredraget med att granska ett vanligt argument från systemets sida om varför vi behöver massinvandring, nämligen det så kallade humanitära skälet. Öberg illustrerade pedagogiskt galenskapen i detta genom att med hjälp av två burkar ärtor visa att det inte spelar någon som helst roll om vi tar in hundra tusen eller en miljon invandrare om året till Sverige. Detta då det årligen föds åtskilliga nya miljoner in i fattigdom och misär. Problemet, förklarade Öberg, är strukturellt och det hjälper således inte att ”kasta ris” på dessa.

Istället menade Öberg att eliten behöver dessa fattiga människor världen över, främst som billig arbetskraft. Han påpekade att det hela kan betraktas som slaveri och gav en känga till det som kallas fri handel då dessa människor utnyttjas därigenom.

Slutligen gick Öberg igenom maktstrukturen i världen och påpekade att den med tillräckligt stora tillgångar kan köpa sig in i styrelser och ta över bolag och i förlängningen hela länder. Det egentliga skälet till att vi har den massinvandring vi har, framhävde Öberg, är att eliten vill söndra och härska genom biologisk krigsföring.

Öberg avslutade föredraget med att uppmana oss att förvalta den frihet vi fått av våra förfäder och satte begreppet umbärande i sitt rätta perspektiv. En maka som ensamt fick ta hand om flera barn under svältperioder när hennes make stupat i fjärran hade umbäranden; att inte ha råd med den senaste mobiltelefonen är inte något umbärande. Eller att få utstå systemets förakt för att man väljer att kämpa för sitt folk. Efter rungande applåder följde en intressant frågestund innan Öberg tackade för den här gången.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin