Tjofläsk alla feta.
Nu vill jag banka huvet i väggen. Jag var nere på Kenneths Motor här i Eskilstuna, som ställt upp med att bänka min 02 R1a som ska gå i Rookie 1000 i år. Enda jag gjort vad gäller motorprestanda är å slänga på ett helsystem av typen Giannelli.
Nu här är anledningen till att jag lägger upp inlägget. Jag fick lite pållar, väldigt lite pållar på första körningen. Har nån här siffror på vad andra 02/03 R1or ger på bänken? Jag antar att hojen är totalt urballad o felinställd, vilket orsakade de låga numrena.
Tempen var 156F.
Efter att jag fick de låga numrena gav jag verkstaden ny olja och filter, samt ett Pipercross luftfilter för att få mer luftflöde. Även oljan vet jag kan ge några mer hästar.
En annan sak som "oroade" mig, var att varvspärren slog i vid 10800 varv, medans effektkurvan går typ spikrakt uppåt fortfarande. Vanligtvis brukar ju antalet hästar plana av och även sacka just runt varvspärren. Vänligen spana in dynokurvorna nedan.
Hoppas nån kan berätta lite för mig varför resultat blev som nedan.
Sen en annan fråga, går det att ställa om var varvspärren ska slå in? Även, kan den tidigare varvspärren ha o göra med att hojen är omdrevad?
Ska ner imorgonbitti o videofilma endel av körningarna. Ska även själva köra en runda
Måste ju få "köra" lite själv.
Nu vill jag banka huvet i väggen. Jag var nere på Kenneths Motor här i Eskilstuna, som ställt upp med att bänka min 02 R1a som ska gå i Rookie 1000 i år. Enda jag gjort vad gäller motorprestanda är å slänga på ett helsystem av typen Giannelli.
Nu här är anledningen till att jag lägger upp inlägget. Jag fick lite pållar, väldigt lite pållar på första körningen. Har nån här siffror på vad andra 02/03 R1or ger på bänken? Jag antar att hojen är totalt urballad o felinställd, vilket orsakade de låga numrena.
Tempen var 156F.
Efter att jag fick de låga numrena gav jag verkstaden ny olja och filter, samt ett Pipercross luftfilter för att få mer luftflöde. Även oljan vet jag kan ge några mer hästar.
En annan sak som "oroade" mig, var att varvspärren slog i vid 10800 varv, medans effektkurvan går typ spikrakt uppåt fortfarande. Vanligtvis brukar ju antalet hästar plana av och även sacka just runt varvspärren. Vänligen spana in dynokurvorna nedan.
Hoppas nån kan berätta lite för mig varför resultat blev som nedan.
Sen en annan fråga, går det att ställa om var varvspärren ska slå in? Även, kan den tidigare varvspärren ha o göra med att hojen är omdrevad?
Ska ner imorgonbitti o videofilma endel av körningarna. Ska även själva köra en runda