02 R1 bakhjulspållar...?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jamen dåså! Då ser jag fram emot NSB, för där verkar det iaf som att det inte är hojen som behöver vara den som vinner, utan det är faktiskt så att föraren måste kunna hantera sin hoj! Mycket bra! Mycket Rookies i år i min supportklass som det är... :rolleyes:

btw, om nån tittade på videon. Anledningen till den smått komiska höjningen av hojen vid gaspådrag kan väl ha o göra med låg Rebound-inställning på stötdämparen va?

Hoppas Miinin kan vara go o hjälpa (eller skälpa :hihi) mig med inställningarna där senare när säsongen kommer igång.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Swedie skrev:
Btw, en liten extra info.. har ni märkt att däcket slits mer o blir lite kantat just över mittbiten pga att du sitter ofta o kör i "relaxmode".. alltså du typ sitter med ena armen av styret o hänger. Detta gör att hojen lutar lite o sliter gummi mer på ena sidan än andra (endast i mittendelen av däcket tänker jag på). Ajja,. lite OT där.

? inte fasen beror det väl på det.. snarare att vägen är bomberad, dvs sluttar från mitten ut mot dikena. Slökörning på landsväg innebär att plattslitna däck slits en aning mer på vänster sida alltså..

145 hästar plötsligt, vad gjordes för att trolla fram dom?

/B

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bj.O.rn skrev:
? inte fasen beror det väl på det.. snarare att vägen är bomberad, dvs sluttar från mitten ut mot dikena. Slökörning på landsväg innebär att plattslitna däck slits en aning mer på vänster sida alltså..

145 hästar plötsligt, vad gjordes för att trolla fram dom?

/B
Ja det kan det ju oxå ha och göra med.... faktiskt :rolleyes: Tänkte jag inte på. Du är många år äldre än mig oxå.. ;) haha. skojsar

145 hästar var 10 mindre än jag förvänta, så jag vet inte varför du är glad. :D Jag tycker det är rätt lite. Men iofs, verkar som att dynobänken jag var på var en s.k "deppbänk".. och inte "glädjebänk". Så vore jag på en glädjebänk skulle jag ha minst 160hk :rolleyes: :hihi

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Glöm inte bort fjädringen.

Effekt i all ära men har du inte en bra inställd fjädring som du trivs med så kommer du inte att åka fort även om du har 200hk på slangen.

jag la ner allt krut på min fjädring förra säsongen, bla annat å monterade Fredde Watz i ett Öhlinskit i gaffeln (som han dessutom moddade lite :D ) och så tog vi bort hydraul stopp, polerade gaffel ben osv.
Enorm skillnad :tummenupp

Hälsn. #11 med ca 110-120hk på slangen

PS. Den som inte tränar blir aldrig snabb :D

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Swedie skrev:
Ja det kan det ju oxå ha och göra med.... faktiskt :rolleyes: Tänkte jag inte på. Du är många år äldre än mig oxå.. ;) haha. skojsar

145 hästar var 10 mindre än jag förvänta, så jag vet inte varför du är glad. :D Jag tycker det är rätt lite. Men iofs, verkar som att dynobänken jag var på var en s.k "deppbänk".. och inte "glädjebänk". Så vore jag på en glädjebänk skulle jag ha minst 160hk :rolleyes: :hihi

De absoluta siffrorna är ointressanta, vad hade du innan du trimmade? Det är ökningen som är intressant, skit i om du har 112 eller 172 om inte trimningen ger något.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Pratade med Xeno förra veckan och det var nog hans halländska du hörde fel på. Hans R1 hade 144 hästar, hans nya Gixxer 146 direkt ur lådan och nu när den är färdig för rejs har dom fått ur 158, så det är viss skillnad.

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Bj.O.rn skrev:
Det är ju ingen minde än jag, på min antika traktor..

(Att sen Ola körde ifrån mig så det stänkte är en annan femma)

/B

Det var inte stor skillnad :tummenupp

Ska du köra något i år ??

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Swedie, jag önskar dig lycka till i din framtida Rookikarriär :hihi
Ring mig när det är dags att köra på Mantorp så skall jag komma o heja på :klappar .

//Medin

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Medin skrev:
Swedie, jag önskar dig lycka till i din framtida Rookikarriär :hihi
Ring mig när det är dags att köra på Mantorp så skall jag komma o heja på :klappar .

//Medin
Å man tackar! :D Jag kommer göra reklam för varje Race i år i både SM och SO på förstasidan av Sporthoj.com för att få folk att komma ihåg att åka till racen o heja. Tänk på att Rookie-klasserna är Supportklasser till NSBK, SS600, STD600, 250R... så vi (jag) rejsar inte förrän runt 16 tiden om vanliga rejsen börjar runt 13 tiden. Blir långdag. Fast det bästa kommer ju sista säger man ju ;)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
155 på slangen är nog tat fövänta för mycket då är den ju i nivå med de nya 04orna och sånt tror jag inte på utan mer omfattande modifieringar faktiskt.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Don Quixote skrev:
Pratade med Xeno förra veckan och det var nog hans halländska du hörde fel på. Hans R1 hade 144 hästar, hans nya Gixxer 146 direkt ur lådan och nu när den är färdig för rejs har dom fått ur 158, så det är viss skillnad.
152 enligt bänkpappret :7peta

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...