10 personer i en trea

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Om de unga svenskarna skulle acceptera att bo 10 personer i en trea så skulle vi ha överskott på bostäder så varför sticker det i ögonen?

Som tur är så finns det inte så många 10 pers.Familjer i Sverige, så något överskott på lägenheter skulle det knappast bli

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag förstår att sånt här sticker i ögonen på t ex våra unga som varken har råd eller får tag på en lägenhet. Sen så har vi gorgos som får boende och hela den biten serverad men ändå har mage att klaga.

Ja, jag tycker vi röstar på det parti som ser till att socialtjänsten får i uppgift att hjälpa unga vuxna, som ledsnat på att bo hos mamma, framför barnfamiljer som saknar annan bostad om barnfamiljen är gorgos.

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Jag tycker inte att det är in invandrarfråga, jag skiter i om dom är från Irak, Norge eller Sverige. Är man så jävla dum att man skaffar 8 barn utan att se till att man har möjlighet att ge dom ett drägligt liv utan att förvänta sig bidrag, så ska man leva på vatten o bröd resten av livet. Visserligen synd om barnen som måste lida för att föräldrarna är sinnesslöa

Sant. Många problem som pekas ut som "invandringsproblem", "flyktingproblem" eller det så populära "integrationsproblem" är sociala problem.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Så väldigt många gånger lönar det sig mer att hyra ut till utsatta grupper. Kortsiktigt åtminstone men det är ju ett ledord numera.

Migrationsverket är rätt så desperata. De har svårt att få tag i bostäder åt de som kommer hit. De hyr in folk i campingstugor, slitna gamla hotel etc. Det finns säkert tillfälle för den som är opportunistiskt lagd att tjäna en slant på objekt som annars stått tomma så här års.

Sedan finns det så klart några fastighetsägare som fokuserat på att hyra ut till Migrationsverket. Men de sitter nog på rätt så oattraktiva objekt där hyresnivån är måttlig och slitaget stort. Ett sätt att få ekonomi i dem är att utnyttja rådande situation. Jag tror inte att förtjänsten återinvesteras i fastigheterna i fråga. Man kommer säkert att avyttra dem innan man måsta ta de stora kostnaderna. Sedan står fastigheterna där och förfaller ytterligare. Ingen kommer att vilja investera pengar för att rusta upp dem. Det finns helt enkelt inte någon ekonomi i det.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Om de unga svenskarna skulle acceptera att bo 10 personer i en trea så skulle vi ha överskott på bostäder så varför sticker det i ögonen?

Alltså, med Aftonbladet-artikeln (nu vet jag inte vilken statistik den bygger på) i åtanke så kan jag tänka mig att det som sticker i ögonen inte är hur många som bor i en lägenhet, utan det jag tror sticker i ögonen på unga är att de inte får tag på en bostad av olika anledningar, eller om de får tag på en bostad så får de jobba all sin lediga tid i kassan på mcdonalds för att ha råd med mat.

Samtidigt får de veta att nyanlända får bostad serverad och andra "förmåner" som en infödd svensk (läs: de själva) inte får. Du tror inte att den typen av funderingar kan ligga bakom att många unga tydligen stödjer SD? Eller är den enda möjliga förklaringen att våra unga hatar alla som inte är vita och talar felfri svenska?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Ja, jag tycker vi röstar på det parti som ser till att socialtjänsten får i uppgift att hjälpa unga vuxna, som ledsnat på att bo hos mamma, framför barnfamiljer som saknar annan bostad om barnfamiljen är gorgos.

Vad har du för förklaring på att unga i Sverige tydligen sympatiserar med SD?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Alltså, med Aftonbladet-artikeln (nu vet jag inte vilken statistik den bygger på) i åtanke så kan jag tänka mig att det som sticker i ögonen inte är hur många som bor i en lägenhet, utan det jag tror sticker i ögonen på unga är att de inte får tag på en bostad av olika anledningar, eller om de får tag på en bostad så får de jobba all sin lediga tid i kassan på mcdonalds för att ha råd med mat.

Samtidigt får de veta att nyanlända får bostad serverad och andra "förmåner" som en infödd svensk (läs: de själva) inte får. Du tror inte att den typen av funderingar kan ligga bakom att många unga tydligen stödjer SD? Eller är den enda möjliga förklaringen att våra unga hatar alla som inte är vita och talar felfri svenska?

Sedan, å andra sidan, vet jag en stor mängd infödingar här i landet som lever på soss och har egen lägenhet och som gnäller oavbrutet om hur jobbigt det är att jobba, fast de inte haft ett riktigt jobb i hela sitt liv. Det är inte bara invandrare som fixar den biffen. Det finns infödingsfamiljer med 8-10 ungar med, som lever på bidrag och inte skulle ha något emot att gråta ut i aftonblasket lite då och då om hur illa samhället behandlar dem.

Edit; Med inföding menar jag såklart etnisk svensk.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Migrationsverket är rätt så desperata. De har svårt att få tag i bostäder åt de som kommer hit. De hyr in folk i campingstugor, slitna gamla hotel etc. Det finns säkert tillfälle för den som är opportunistiskt lagd att tjäna en slant på objekt som annars stått tomma så här års.

Sedan finns det så klart några fastighetsägare som fokuserat på att hyra ut till Migrationsverket. Men de sitter nog på rätt så oattraktiva objekt där hyresnivån är måttlig och slitaget stort. Ett sätt att få ekonomi i dem är att utnyttja rådande situation. Jag tror inte att förtjänsten återinvesteras i fastigheterna i fråga. Man kommer säkert att avyttra dem innan man måsta ta de stora kostnaderna. Sedan står fastigheterna där och förfaller ytterligare. Ingen kommer att vilja investera pengar för att rusta upp dem. Det finns helt enkelt inte någon ekonomi i det.

Dom har för närvarande 3500 objekt att hyra in sig på till flyktingar.

Så någon brist är det inte.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Som tur är? Vem har sagt att lägenheterna skulle begränsas till max en familj?

Med svenska mått skulle det bli 2-3 familjer per lägenhet. Tur?

Jag förstår inte riktigt ditt inlägg, tycker du att flera olika familjer ska dela lägenhet med varandr? i så fall varför. De allra flesta är ju inte storfamiljer och kan därför ha råd att köpa/hyra en lägenhet i passande storlek

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Vad har du för förklaring på att unga i Sverige tydligen sympatiserar med SD?

Unga i Sverige brukade vurma för vänsterpartiet rätt nyligen. Det är inte en röst för något, utan emot något. Det är inte speciellt många unga som öht satt sig in i Sveriges styrelseskick, regeringen och allt annat. De faller lätt offer för populistisk propaganda och bryr sig inte om att fundera om hur möjliga eller sanningsenliga resonemangen är.
Det SD säger låter bra, ända tills man gnuggar lite på ytan och inser att det bara är tomt prat och dubbelmoral.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag tycker inte att det är in invandrarfråga

Jag tycker inte heller att det här är en invandrarefråga. Det hade inte spelat någon roll var familjen kom ifrån. I grunden har de ingen försörjning och det råder brist på stora bostäder för en så pass stor familj. Jag tror inte det hade haft någon betydelse om familjen var svensk eller utländsk när de söker lägenheter.

Det är dock oundvikligt att folk associerar den här trångboddheten med just invandrare. Det är rätt sällan svenska familjer skaffar så många barn. Det var säkert ett problem när vi gick från bondesamhälle till ett industrisamhälle och flyttade in i städerna. Så man kanske ska tala om att det är ett socialt problem egentligen.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Sedan, å andra sidan, vet jag en stor mängd infödingar här i landet som lever på soss och har egen lägenhet och som gnäller oavbrutet om hur jobbigt det är att jobba, fast de inte haft ett riktigt jobb i hela sitt liv. Det är inte bara invandrare som fixar den biffen. Det finns infödingsfamiljer med 8-10 ungar med, som lever på bidrag och inte skulle ha något emot att gråta ut i aftonblasket lite då och då om hur illa samhället behandlar dem.

Edit; Med inföding menar jag såklart etisk svensk.

Ja självklart. Jag vet en eller två personer, infödda svenskar, som tycker att det är onödigt att jobba eftersom de har bidrag. En av dem jobbar lite svart ibland och har förmodligen mer pengar att röra sig med än en lågavlönad arbetare.

Personligen så tycker jag att man ska försöka klämma åt alla som utnyttjar bidragssystemen oavsett var de kommer ifrån.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Personligen så tycker jag att man ska försöka klämma åt alla som utnyttjar bidragssystemen oavsett var de kommer ifrån.

Personligen tycker jag att bidrag bör utrotas, och ersättas med levnadsstöd för de som inte är kapabla att arbeta. Sänk skatterna istället för att betala bidrag, för det innebär en merkostnad i byråkrati och administration att valsa runt pengarna i systemet som är rent hårresande stor.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Unga i Sverige brukade vurma för vänsterpartiet rätt nyligen. Det är inte en röst för något, utan emot något. Det är inte speciellt många unga som öht satt sig in i Sveriges styrelseskick, regeringen och allt annat. De faller lätt offer för populistisk propaganda och bryr sig inte om att fundera om hur möjliga eller så sanningsenliga resonemangen är.
Det SD säger låter bra, ända tills man gnuggar lite på ytan och inser att det bara är tomt prat och dubbelmoral.

Eller så visar det att ungdomar idag står upp för sanningen istället för att skyffla undan och skrika rasism. Mångkulturen har många försvarsadvokater som tyvärr inte lever som dom lär. EU står vid sidan och uttrycker sin oro för Sverige och som vanligt ska man komma med undanflykter till varför ett parti gått från att ligga sist till en tredje plats inom 2år.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Eller så visar det att ungdomar idag står upp för sanningen istället för att skyffla undan och skrika rasism. Mångkulturen har många försvarsadvokater som tyvärr inte lever som dom lär. EU står vid sidan och uttrycker sin oro för Sverige och som vanligt ska man komma med undanflykter till varför ett parti gått från att ligga sist till en tredje plats inom 2år.

Det kanske det är.
Men det tror jag inte. Alla jag pratat med som röstat SD eller pratar om att rösta SD visar sig totalt sakna kunskap om partiprogrammet.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Mångkulturen har många försvarsadvokater som tyvärr inte lever som dom lär.

Vad ar problemet med mangkultur? En av fordelarna med London ar for mig bla mangkulturen. Hade nog inte varit sa javla roligt om det bara bodde engelskman har.

Problemet ar politikernas oformaga att fixa ett bra integreringsprogram.

Dessa oandliga bidrag ar en styggelse.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Vad ar problemet med mangkultur? En av fordelarna med London ar for mig bla mangkulturen. Hade nog inte varit sa javla roligt om det bara bodde engelskman har.

Problemet ar politikernas oformaga att fixa ett bra integreringsprogram.

Dessa oandliga bidrag ar en styggelse.

Massinvandring i ett land med hög arbetslöshet och bostadsbrist är receptet på en lyckad integration? För sist jag kikade i ditt land så gör man inte så.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping