10 personer i en trea

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Är ju bara lite mer än tre per rum.Tänk på alla uteliggare nu i vinter de skulle nog villja ha deras trea

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Är 'gorgos' det nya sättet för svenska WT's att benämna invandrare och flyktingar?

Det är med nedsättande namn som med nätdtroger, det gäller att hitta på nya så ofta som möjligt så att alla invigda vet vad det handlar om innan de utomstående har chansen att fördöma dem för då kan man ju alltid skylla på att de inte visste att det de använde var "föbjudet"...
- "Vadå, Pracepylmolacetanol är ju inte förbjudet så det räknas ju inte som knark!"
- "Vadå, jag sa bara gorgos, det är ju inte som att jag sa blatte eller neger!"

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Det skulle väl kunna vara tvärtom också, att nya namn tvingas fram då de gamla börjar förknippas med rasism?

Det är med nedsättande namn som med nätdtroger, det gäller att hitta på nya så ofta som möjligt så att alla invigda vet vad det handlar om innan de utomstående har chansen att fördöma dem för då kan man ju alltid skylla på att de inte visste att det de använde var "föbjudet"...
- "Vadå, Pracepylmolacetanol är ju inte förbjudet så det räknas ju inte som knark!"
- "Vadå, jag sa bara gorgos, det är ju inte som att jag sa blatte eller neger!"

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det skulle väl kunna vara tvärtom också, att nya namn tvingas fram då de gamla börjar förknippas med rasism?

Vilka egenskaper hos folk är det du inte längre får gruppera och generalisera kring utan att dina föredragna uttryck förknippas med rasism?
Irakier? ...Irakier är ju ett rätt lämpligt uttryck om man vill gruppera personer som kommer från irak... Fast det kanske inte var nationalitet som var den gemensamma nämnaren för "gorgos"...

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Vilka egenskaper hos folk är det du inte längre får gruppera och generalisera kring utan att dina föredragna uttryck förknippas med rasism?
Irakier? ...Irakier är ju ett rätt lämpligt uttryck om man vill gruppera personer som kommer från irak... Fast det kanske inte var nationalitet som var den gemensamma nämnaren för "gorgos"...

nej jag har aldrig hört uttrycket gorgos förut, tänkte mer generellt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Invandrare eller flykting bör väl funka som en mer generell benämning på just dessa grupper?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Invandrare eller flykting bör väl funka som en mer generell benämning på just dessa grupper?

Jo, men det är ju inte lika klatschigt om man vill få in undertoner i begreppen som antyder att den åsyftade gruppen besitter vissa egenskaper som man gärna vill belysa och smeta ut över hela kollektivet..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jo, men det är ju inte lika klatschigt om man vill få in undertoner i begreppen som antyder att den åsyftade gruppen besitter vissa egenskaper som man gärna vill belysa och smeta ut över hela kollektivet..

Sant, men man kan ju addera as och jävel om man vill göra det, fast det kanske skulle vara att visa vad man egentligen tycker.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Eller så är det kul att provocera alla genier på internet?

Fast mest provocerade av alla verkar ju de bli som förlorar tre sekunder med stereotypa figurer från tomteverkstaden eller blir själsligt våldtagna av en Lucia med fel färg... De startar ju trådar till höger och vänster, twittrar sig trötta och bloggar som aldrig förr.

Du ser inte lika många nystartade trådar av "provocerade genier" som argumenterar emot de som känner sig vokabulärt stympade för att de inte längre "får" använda alla favorituttryck...

Visa gärna hur många trådar "genierna på internet" har startat så kan vi ju matcha det mot de arga, indignerade trådar som startas av dina kompisar som beklagar sig över alla "lättkränkta".. :krama

För varje kränkt kinapuffskines går det ju hundra eller kanske tusen arga män som känner sig kränkta och kulturellt våldtagna för att de inte får göra som de alltid gjort..

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Visa gärna hur många trådar "genierna på internet" har startat så kan vi ju matcha det mot de arga, indignerade trådar som startas av dina kompisar som beklagar sig över alla "lättkränkta".. :krama

Du kan börja med att berätta vilka "mina kompisar" är som du syftar på?

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Som jag sa, det ar integrering som ar problemet.

Skall vi kolla pa fler siffror kontra UK eller vi tittar bara pa dom (1) som passar dig?

Eftersom du pratade storlek..

UK area 240 000 km2
Invandring 2011 - 590000
Utvandring 2011 - 240000

Sverige area 450 000 km2
Invandring 2011 - 95000
Utvandring 2011 - 50000

Och aven om vi pratar invandring per invanare tar Sverige mindre an UK.

Eller sa kan du titta pa antal invandrare mot GDP...

:rolleyes:

Att det ar mindre arbetslosa invandrare har (invandrarnas forsta 10 ar, din artikel sager att sen ligger Sverige battre till) betyder bara att de har tagit fler jobb fran infodingarna, det ar val iof battre med tanke pa integrationen, resultatet ar dock det samma.

arbetsloshet
UK 7.8%
Sverige 7.5%

Nästa gång kan du faktiskt anstränga dig lite för att få med ALL väsentlig fakta i debatten.

Sweden 82,629 - 82,629 - 18,635 - - - 9,344 - 110,608
UK 238,150 - 238,150 - 14,880 - - - 205 - 253,235

Detta är saxat från UNHCR och här visar man tydligt att UK som har 7gånger fler invånare än Sverige när det kommer till flyktingar, asylsökningar etc. Eller räknas det inte i din statistik? Jag är besviken att du dessutom nämner AREA när det är FOLKMÄNGD som är avgörande. Besviken min son.. besviken...:glömdet

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Om 50% är analfabeter från Afrika ex så spelar det ingen roll hur många arbeten och SFI-platser vi trollar fram. Lägg dessutom på extrem massinvandring för ett så litet land som Sverige så förstår du säkert hur många som hamnar utanför samtidigt som det fylls på HELA TIDEN utan någon som helst begränsning.

xenofobi ?

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Varför inte införa medborgarlön istället för bidrag?
Givetvis inför vi medborgararbete samtidigt...

D.v.s. Inget arbete utfört, ingen lön och skattebetalarna skulle få något för pengarna. win-win!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Varför inte införa medborgarlön istället för bidrag?
Givetvis inför vi medborgararbete samtidigt...

D.v.s. Inget arbete utfört, ingen lön och skattebetalarna skulle få något för pengarna. win-win!

Finns dom som förespråkar medborgarlön oavsett om man arbetar eller ej. I teorin skulle man då kunna lägga ner socialkontoren, försäkringskassa och säkert lite andra statliga verk också. Kulturbidrag kunde också avskaffas.

I praktiken tror jag dock att allt för många skulle välja att inte arbeta alls och antalet skattebetalare skulle därmed minska så att systemet inte längre håller.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping