10 personer i en trea

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Vad ar problemet med mangkultur? En av fordelarna med London ar for mig bla mangkulturen. Hade nog inte varit sa javla roligt om det bara bodde engelskman har.

Problemet ar politikernas oformaga att fixa ett bra integreringsprogram.

Dessa oandliga bidrag ar en styggelse.

Massinvandring i ett land med hög arbetslöshet och bostadsbrist är receptet på en lyckad integration? För sist jag kikade i ditt land så gör man inte så.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag förstår inte riktigt ditt inlägg, tycker du att flera olika familjer ska dela lägenhet med varandr? i så fall varför. De allra flesta är ju inte storfamiljer och kan därför ha råd att köpa/hyra en lägenhet i passande storlek

Vad jag tycker är irrelevant i frågan. Det är en lösning på ett problem som jag inte har. De som har problem får anpassa sig till rådande situation. Flytta ihop eller flytta till en annan stad eller köp en husvagn.

Jag påstår bara att bostadsproblemen skulle försvinna om svenska folket valde att bo 10 personer i samma lägenhet. Och dom som bor flera i samma lägenhet bidrar ju till en kultur som minskar bostadsbristen vilken borde glädja den som har svårt att hitta bostad.

Men man behöver ju eg inte vara så drastisk i städer som domineras av singelhushåll. Det tenderar nämligen vara dessa städer som oftast även har bostadsbrist. Det räcker nog att öka genomsnittshushållet till 2 personer så skulle nog bostadsbristen vara bortblåst även i dessa kommuner.

I stora delar av landet så är det dessutom inte någon bostadsbrist.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Massinvandring i ett land med hög arbetslöshet och bostadsbrist är receptet på en lyckad integration? För sist jag kikade i ditt land så gör man inte så.
Orkar knappt men ok...

Du sa mangkultur, inte invandring.

Vi har ungefar samma arbetsloshet 7.8% mot 7.5 i Sverige.

Vet ej siffrorna och orkar inte kolla, men aven vi har ganska stor invandring i uk ocksa och folkets opinion vaxer mot den. Nationalistiska partier har vaxer likt i Sverigie i opinions undersokningar, dock inte lika starkt som i Sverige da de ar mycket extremare har an vad SD ar.

Det finns samma problem har men jag tror problemet likt i Sverige inte ar sjalva invandringen utan integrerings problem och kanske lite att man slapper in 'fel' folk.

Storsta problemet ar val dock den svajiga konjukturen och de senaste arens osakerhet runt detta

Mer uppmarksamhet borde riktas (imho) mot vara sketna politiker, det sketna politiska systemet och hur javla illa allt (ok, mycket da) som har med staten att gora skots. DAR tror jag vi har mycket att hamta. Det vill dock ingen politiker moddla i, och invandringen ger ju SD billiga poang.

Likval. Det ar forjavligt att familjer likt denna har mage att klaga. Svenskar, irakier eller varfan dom nu kommer ifran

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är inte den uppfattningen jag gått. Det kommer 1100- 1500 personer i månaden till Sverige. Den där kvoten fylls fort...

Objekt, inte platser, men går det in tio i en etta så räcker det ju ett tag.:hihi

Men dom bor ju inte i förläggning livet ut, någon föryngring bör ju ske.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Situationen skulle aldrig ha uppstått med ett solidariskt, vänsterinriktat parti vid makten.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Det finns samma problem har men jag tror problemet likt i Sverige inte ar sjalva invandringen utan integrerings problem och kanske lite att man slapper in 'fel' folk.

Om 50% är analfabeter från Afrika ex så spelar det ingen roll hur många arbeten och SFI-platser vi trollar fram. Lägg dessutom på extrem massinvandring för ett så litet land som Sverige så förstår du säkert hur många som hamnar utanför samtidigt som det fylls på HELA TIDEN utan någon som helst begränsning.

Säga vad man vill om SD men när det kommer till sanningen så slår dom samtliga partier i riksdagen med god marginal.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15859308.ab

Den artikeln får summera sanningen för denna kväll. Notera UK's siffror kontra Sveriges :rolleyes:

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
fan vad jobbigt det skulle vara att få plats med skinnställ osv. Försök att ställa upp 10 par mc hjälmar på en normalstor hatthylla och 10 mc stövlar på en skohylla. Visst, barnstövlarna är lite mindre men ändå...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag tycker inte att det är in invandrarfråga, jag skiter i om dom är från Irak, Norge eller Sverige. Är man så jävla dum att man skaffar 8 barn utan att se till att man har möjlighet att ge dom ett drägligt liv utan att förvänta sig bidrag, så ska man leva på vatten o bröd resten av livet. Visserligen synd om barnen som måste lida för att föräldrarna är sinnesslöa

Vilket (även om du har rätt i mina ögon) är en oerhört förenklad bild.

Skulle vi som svenskar flytta nånstans där det var norm att skaffa 23 barn skulle vi sannolikt inte göra det ändå, för vi är kulturellt och socialt präglade att ha 2,3 barn. På samma sätt är det en självklarhet i många kulturer att skaffa många barn.

Idag har vi varit på nordpolen och VET att tomten inte alls bor där vilket leder oss till slutsatsen att tomten är en myt. Likförbannat firar vi jul! :fakta

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Ja ja skaffar man så många barn utan att ha någon ekonomi eller någon annan plan för att kunna försörja dom förutom att räkna med att staten skall fixa allt, så är man bra korkad, invandrare eller inte. Troligtvis så är man extra korkad om man tror att man kan flytta till ett annnat land och förvänta sig att dom ska försörja din familj och ge dig en stor och fin lägenhet som du inte kan betala själv för. Har man inget eget ansvar längre?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vilket (även om du har rätt i mina ögon) är en oerhört förenklad bild.

Skulle vi som svenskar flytta nånstans där det var norm att skaffa 23 barn skulle vi sannolikt inte göra det ändå, för vi är kulturellt och socialt präglade att ha 2,3 barn. På samma sätt är det en självklarhet i många kulturer att skaffa många barn.

Få saker sänker barnafödandet så mycket som utbildning och välstånd. Andra generationens invandrare skaffar betydligt färre barn i snitt än sina föräldrar. Att familjer i Somalia skaffar 6 barn (siffran tagen ur luften) betyder på intet sätt att andra genrationens invandrare från Somalia kommer göra detsamma och tredje genrationen i ännu mindre utsträckning..

Få beskriver det så bra som Hans Rosling.

Nu skall jag inte säga för mycket då jag inte hittar rapporten men jag har något svagt minne att jag läste om någon rapport som antydde att andra generationens invandrare i Sverige skaffade färre barn än "genomsnittssvensken"... Detta är vad jag har för mig och i brist på länkar till rapporten är det inget jag försöker göra gällande som sanning.

Fakta är dock att andra generationens invandrare skaffar betydligt färre barn än första generationen och de som bor kvar i hemlandet. Därav är det rätt löjeväckande när Avpixlarna räknar använder födelsetal i somalia och applicerar dessa generation efter generation på somaliska invandrare i Sverige när de skall beskriva den demografiska katastrof som vi står inför...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Få saker sänker barnafödandet så mycket som utbildning och välstånd. Andra generationens invandrare skaffar betydligt färre barn i snitt än sina föräldrar. Att familjer i Somalia skaffar 6 barn (siffran tagen ur luften) betyder på intet sätt att andra genrationens invandrare från Somalia kommer göra detsamma och tredje genrationen i ännu mindre utsträckning..

Nu skall jag inte säga för mycket då jag inte hittar rapporten men jag har något svagt minne att jag läste om någon rapport som antydde att andra generationens invandrare i Sverige skaffade färre barn än "genomsnittssvensken"... Detta är vad jag har för mig och i brist på länkar till rapporten är det inget jag försöker göra gällande som sanning.

Fakta är dock att andra generationens invandrare skaffar betydligt färre barn än första generationen och de som bor kvar i hemlandet. Därav är det rätt löjeväckande när Avpixlarna räknar använder födelsetal i somalia och applicerar dessa generation efter generation på somaliska invandrare i Sverige när de skall beskriva den demografiska katastrof som vi står inför...

Absolut..

Ville mest nyansera det "idiotiska" och åsikten att "de får skylla sig själva" lite, oavsett X generationens invandrare.

Har följt den siskussionsstorm som rasat både i media, på facebook, här och på bussar & torg ett tag nu. Det som slår mig så totalt är att jag tror jag på en hand kan räkna det antal som fört diskussionen med nyans och källkritik. Jag har också fördomar, jag har också en åsikt - det betyder inte att jag håller det för sant och förkastar allt annat.

Det har skapats 2 sidor i det här. Den ena tycker att alla är rasister och ska rädda hela världen genom att ta dem till Sverige där vi har oändliga resurser, lycka är en del av vår nationella kultur och arbetslöshet bara är ett ord vi använder synonymt med "semester". Den andra har helt plötsligt börjat tro att de inte kommer få fira midsommar 2018 och anse att invandringen i sig är roten till allt ont.

Ni var några som drog liknelser med Hitler för några veckor sen, jag förkastade det och tyckte ni var lite hål i huvet. Jag backar, ni hade rätt, jag hade fel..

Folket är (ÄNNU) dummare än jag först trodde.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Hans Rosling är grym!

Här är en av hans föreläsningar. Det var inte den jag själv hade i åtanke. Men den duger säkert i den här tråden:

http://svarten.blogspot.se/2012/05/hans-rosling-om-religion-och.html

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Absolut..

Ville mest nyansera det "idiotiska" och åsikten att "de får skylla sig själva" lite, oavsett X generationens invandrare.
..
..

Ni var några som drog liknelser med Hitler för några veckor sen, jag förkastade det och tyckte ni var lite hål i huvet. Jag backar, ni hade rätt, jag hade fel..

...Jag invände inte mot ditt inlägg utan spann snarare vidare på det...

Vad var det för Hitlerliknelse? Körde jag Hitlerliknelser? Har svårt att tro det.

Vilka är "vi"? Jag visste inte att jag ingick i något kollektiv även om de jag diskuterar med gärna får för sig att så skulle vara fallet.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Om 50% är analfabeter från Afrika ex så spelar det ingen roll hur många arbeten och SFI-platser vi trollar fram. Lägg dessutom på extrem massinvandring för ett så litet land som Sverige så förstår du säkert hur många som hamnar utanför samtidigt som det fylls på HELA TIDEN utan någon som helst begränsning.

Säga vad man vill om SD men när det kommer till sanningen så slår dom samtliga partier i riksdagen med god marginal.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15859308.ab

Den artikeln får summera sanningen för denna kväll. Notera UK's siffror kontra Sveriges :rolleyes:

Som jag sa, det ar integrering som ar problemet.

Skall vi kolla pa fler siffror kontra UK eller vi tittar bara pa dom (1) som passar dig?

Eftersom du pratade storlek..

UK area 240 000 km2
Invandring 2011 - 590000
Utvandring 2011 - 240000

Sverige area 450 000 km2
Invandring 2011 - 95000
Utvandring 2011 - 50000

Och aven om vi pratar invandring per invanare tar Sverige mindre an UK.

Eller sa kan du titta pa antal invandrare mot GDP...

:rolleyes:

Att det ar mindre arbetslosa invandrare har (invandrarnas forsta 10 ar, din artikel sager att sen ligger Sverige battre till) betyder bara att de har tagit fler jobb fran infodingarna, det ar val iof battre med tanke pa integrationen, resultatet ar dock det samma.

arbetsloshet
UK 7.8%
Sverige 7.5%

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Bara på SH. Tråden går ifrån att handla om storfamiljer som gnäller om att dom bor trångt och vill att staten ska betala för dom, till att handla om invandrig och arbetslöshet på bara 2 sidor

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Det är ju inte så längesedan som en rapport visade att andra och tredje generationens invandrare är de som tar examen på högskola och universitet. I rena siffror är de fler än svenskarna, och balancerat mot storlek på folkgrupper är de skitmånga fler. Sååå, invandrarna kan nog vara bra om det här landet ska fortsätta vara ett intellektuellt framstående land.
Vi får ta en kostnad för första generationen, men vi har definitivt yta att plantera ut dem på. Alla de där gamla torpen och gårdarna som lagts i träda hade ju kunnat vara något att återbefolka. ;)

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Är 'gorgos' det nya sättet för svenska WT's att benämna invandrare och flyktingar?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping