11 September i nytt perspektiv

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Dagen innan 11/9 attacken så berättade Donald H. Rumsfeld att pentagon saknade 2.6 trillioner dollar på en pres konferens. Ingen media har skrivit om dessa pengar och verkar fortfarande inte göra det. Man kan tycka att 11/9 kom väldigt lämpligt för att denna nyhet inte slulle uppmärksammas

http://www.rense.com/general69/depart.htm

I dokumentären Loose Change 2 så nämner dom att det försvann ett antal miljarder dollar i guld från wtc också. Pengar brukar var ett bra motiv.

http://www.vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=7

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Har settdokumentären nu och tycker faktiskt att det verkar mer lurt än inte lurt. och att det kommer från flera källor och inte bara en som vill skoja..

Den hemsidan som vill övertyga oss att det var en airliner som åkte in i pentagon tog med allt utan att det inte fanns nåra vingmärken på huset.

varför visar de inte dessa dokumentärer på tv. typ svt lr t4? vågar de inte pga USA lr liknande som sätter käppar i hjulet. jag tror att desssa dokumntärer skulle ses o pratas av alla. kolla bara på oss på ettt forum som sett denna "filmen" och vilken diskusssion det blev på en gång..

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
Alex 6R skrev:
Har settdokumentären nu och tycker faktiskt att det verkar mer lurt än inte lurt. och att det kommer från flera källor och inte bara en som vill skoja..

Den hemsidan som vill övertyga oss att det var en airliner som åkte in i pentagon tog med allt utan att det inte fanns nåra vingmärken på huset.

varför visar de inte dessa dokumentärer på tv. typ svt lr t4? vågar de inte pga USA lr liknande som sätter käppar i hjulet. jag tror att desssa dokumntärer skulle ses o pratas av alla. kolla bara på oss på ettt forum som sett denna "filmen" och vilken diskusssion det blev på en gång..

Ja, månlandningsdukumentärerna visas ju men det är knappast lika känsligt efterssom så många liv gick åt 9/11. Men sen kan man titta på vilka som gjort dokementärerna. USA är som sagt ett land där det gärna kommer upp konspirationsteorier. Om det nu finns så jättebra argument för att allt är en bluff borde väl Michael Moore hitta på något skoj, han ser inte ut att vika undan bara för att Bush säger ifrån. Kanske kommer det dokumentärer om detta om ett antal år när det inte är lika känsligt. Dokumentärerna idag håller väl inte riktigt "Tvklass"?

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Hmm, jo nog får man sig en tankeställare men...
Jag vette tusan vad man ska tro på...

:va

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Mycket intressant något är lurt, kanske inte så pass omfattande som filmen visar men nått är lurt iaf.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Jaa... lite lurt verkar det allt. Men det som inte stämmer i filmen är att han svamlar om mobiltelefoner.

B757 och 767 har sk "airphones". man drar sitt kontokort sen är det bara att ringa - dyrt - men det fungerar oavsett höjd. Finns i varenda stol :)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det är just såna här filmer som jag skrivit om i tidigare trådar, massa dårar som är besatta av konspirationer som drar en massa "fakta" ur röven och får massa människor att gå på det.

Har inte läst hela tråden men jag misstänker att jag var den första som säger att det är bara påhitt.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
Jörgen Player Special skrev:
Att tyranner kan döda sina egna är ju inget nytt.. Attackerna kom ju väldigt lämpligt, när det var lite befolkning i husen.
Någon som sett Fahrenheit 9/11? Tänker på när Bush får beskedet om att "nationen är under attack". Han reagerar inte ens.. Han kanske redan visste vad som skulle hända?

/J

Vaddå inte reagerar? Bara för att han inte reagerar som en treåring....

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Förresten så kan jag rekomendera ett avsnitt av penn & tellers: Bullshit som heter conspiracy theories. Tror det är många i den här tråden som skulle behöva se det.

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
honkiie skrev:
Förresten så kan jag rekomendera ett avsnitt av penn & tellers: Bullshit som heter conspiracy theories. Tror det är många i den här tråden som skulle behöva se det.

Eller den svenska dokumentären Konspiration 58 (ksp 58) :)

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
honkiie skrev:
om du inte ens orkar läsa tråden, varför då komma med wise ass comments??
:va

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
honkiie skrev:
Det är just såna här filmer som jag skrivit om i tidigare trådar, massa dårar som är besatta av konspirationer som drar en massa "fakta" ur röven och får massa människor att gå på det.

Har inte läst hela tråden men jag misstänker att jag var den första som säger att det är bara påhitt.

Konspirationsteorier är coolt :fakta

Sen om man vill tro på det e ju en annan sak.

Googla på pentagon.swf Det är en konspirationsteori som jag faktiskt kan gå med på. Vissa saker e fan skumma.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Santo skrev:
Konspirationsteorier är coolt :fakta

Sen om man vill tro på det e ju en annan sak.

Googla på pentagon.swf Det är en konspirationsteori som jag faktiskt kan gå med på. Vissa saker e fan skumma.
visst är det kul med konspirationsteorier :tungan

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
honkiie skrev:

Har du sett filmen ens?
Påhitt? de presenterar ju bara allt som inte går ihop... Bästa var väl att de lyckades hitta ett pass, som turligt nog var en av kaparnas medans allt annat brann upp! :gnissla

Och att just denna dag kollapsade 3 stålbyggnader (vilket aldrig har hänt tidigare), varav en inte hade blivit träffad av ett plan eller ens brann speciellt mycket.

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
Tycker dom hakar upp sig så mycket på det här med att det ser ut som en "kontrollerad sprängning". Enligt mig är det inte likt för 5 öre. När WTC kraschar ihop så rasar det uppifrån och ner, när man kontrollerar sprängningar så spänger man nere vid botten. Man ser klart och tydligt att det som ger vika i WTC är våningarna som brinner, alltså orkar dom inte hålla upp våningarna ovanför så de rasar. När de rasar kommer de med sådan kraft att alla våningarna under också går sönder så det blir en dominoeffekt.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Wesslan skrev:
när man kontrollerar sprängningar så spänger man nere vid botten.

enligt inspelningarna jag kollat så berättar brandmän att bottenplanet var utblåst innan det rasade, inga små explosioner, 2 dagar innan 9/11 var hela WTC planerat strömlöst för första gången, som jag fattat, övervakningskameror och annat fungerade inte med mycket spring i byggnaderna, andra vittnar om sprängladdningar på flera våningsplan.

For the first time, see and hear the massive explosions at the base of the towers causing clouds of dust to rise up from street level before each tower fell.

http://novakeo.com/?p=337

http://novakeo.com/?p=339

http://novakeo.com/?p=338

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/videos/index.html#building7

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...