11 September i nytt perspektiv

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
En del skumt verkar det ju vara.

men explosionerna i wtc 1 och 2 kan ju lika vara gasexplosioner lr att det brann så mycket o det trycktes in inifrån. konstiga är ju wtc nr 7!

och penatagon planet
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det finns en hemsida för föreningen som har bevisat att VM i fotboll inte gick i Göteborg 1956 (?). Någon som kan länka?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
General E skrev:
(Tornen var byggda för att klara en träff av ett flygplan, men så stora flygplan fanns inte när tornen byggdes.)

Nja, de stod pall för själva smällen. Det var stålkonstruktionen som inte klarade hettan från branden. Troligen hade brandskyddsisoleringen skadats vid smällen vilket påskyndade förloppet (stål är ett värdelöst byggnadsmaterial vid höga temperaturer) och mängden flygbränsle har säkert gjort att hettan varit starkare än vid en normal standardbrand som man klassar byggdelar för enligt REI.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Chris Ash skrev:
Nja, de stod pall för själva smällen. Det var stålkonstruktionen som inte klarade hettan från branden. Troligen hade brandskyddsisoleringen skadats vid smällen vilket påskyndade förloppet (stål är ett värdelöst byggnadsmaterial vid höga temperaturer) och mängden flygbränsle har säkert gjort att hettan varit starkare än vid en normal standardbrand som man klassar byggdelar för enligt REI.

Visst visst. Tjöper helt att dom rasade pga branden och flygplanen, men inte att Bush&co skulle sprängt dom.
 

denhar

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
VÄnersborg
Hoj
ingen bra..
Det kan möjligtvis inte vara så att varje vånings golv rasade före väggarna rasade och på så sett så skapades alla explotioner samt att det blir en bra smäll när ett golv trillar ner på ett som trillar ner på nästa osv.

:va
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
denhar skrev:
Det kan möjligtvis inte vara så att varje vånings golv rasade före väggarna rasade och på så sett så skapades alla explotioner samt att det blir en bra smäll när ett golv trillar ner på ett som trillar ner på nästa osv.

:va

Citerar mig själv:

"Det är väl inte nödvändigtvis så att fasaden rasar snabbast? Kan vara så att det är ras inne i byggnaden som trycks ut genom fasaden. Det blir ett ganska högt tryck."

Så jag håller med dig.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
jag tror på allt tills motsatsen är bevisad :rolleyes:

har ingen aning om vilka som såg till att planen hamnade i husen men någon gjorde väl det, såvida inte allt är en bluff och husen finns kvar...

fanns det några missilerna så var de nog till för att öppna upp byggnaden så planen inte blev uppställda mot fasaden eller dylikt, hade varit svårt att ge sken av att husen kollapsade av planen ifall de mestadels påverkade "utsidan" av husen
 
Last edited:

denhar

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
VÄnersborg
Hoj
ingen bra..
Wesslan skrev:
Citerar mig själv:

"Det är väl inte nödvändigtvis så att fasaden rasar snabbast? Kan vara så att det är ras inne i byggnaden som trycks ut genom fasaden. Det blir ett ganska högt tryck."

Så jag håller med dig.

Missade det du skrivit före om samma sak, så jag håller med dig. :tomten

Tycker att pentagon grejen är värre då man borde sett ett flygplan..
Fast om det va turbankillen eller Bush som arrangerade det hela får alla experter ta hand om.. :gnissla
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Last edited:

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
KGK skrev:
jag tror på allt tills motsatsen är bevisad :rolleyes:

har ingen aning om vilka som såg till att planen hamnade i husen men någon gjorde väl det, såvida inte allt är en bluff och husen finns kvar...

fanns det några missilerna så var de nog till för att öppna upp byggnaden så planen inte blev uppställda mot fasaden eller dylikt, hade varit svårt att ge sken av att husen kollapsade av planen ifall de mestadels påverkade "utsidan" av husen

Haha, tror du på riktigt att det skulle behövas missiler för att "öppna upp" för ett flygplan som kommer i ett antal hundra kilometer i timmen :)
Det var det roligaste jag hört på länge, hahahahaha!
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
jag är expert på byggnadskonstruktion och hållfasthet :hihi :rolleyes:

man ser ju på videon att de kör långsamt efter yviga svängar, inga F-16 där inte :lol
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
skitfilm

argument planterade i rätt sammanhang och massa påståenden om hur saker och ting uppför sig i situationer.
Vilka områden är den här killen expert på av det hans snackar om? inget.

"så här går det när en bil åker bakom ett flygplan" när planet står bromsat med full gas och parkerat på mark i samma höjd som bilen ja..
fullt med sånna skitargument.
Han har samlat ihop uttalanden från vittnen som passar hans syfte, och klipp ur andra filmer efter egen vilja..
Att folk kallar det explosion är ju inte konstigt, chokade människor som troligen inte hört en sprängmedels explosion och garanterat inte varit i ett hus som rammats av ett flygplan, vad ska dom sätta för ord på kraftiga ljud dom hör..
Av alla de miljoner ögonvittnen i NY den dagen, är det inte svårt att plocka ut 20-30st som säger en sak.

etc etc


jag tror själv att USAs styre genom historien har påverkats av korrupta (militära) krafter.
Men inte denna gång.
Skitfilm.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det där är allting bara skitsnack ihopjoddlat av någon som ÖNSKAR det var en konspiration. Hans förklaringar på saker och ting är rent av DUMMA och saknar grund. Han förstår inte logik i fallande och kollapsande byggnader, samt hur rörelseenergi påverkar saker och ting runtomkring.

Löjligt försökt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top