General E skrev:(Tornen var byggda för att klara en träff av ett flygplan, men så stora flygplan fanns inte när tornen byggdes.)
Chris Ash skrev:Nja, de stod pall för själva smällen. Det var stålkonstruktionen som inte klarade hettan från branden. Troligen hade brandskyddsisoleringen skadats vid smällen vilket påskyndade förloppet (stål är ett värdelöst byggnadsmaterial vid höga temperaturer) och mängden flygbränsle har säkert gjort att hettan varit starkare än vid en normal standardbrand som man klassar byggdelar för enligt REI.
General E skrev:Visst visst. Tjöper helt att dom rasade pga branden och flygplanen, men inte att Bush&co skulle sprängt dom.
denhar skrev:Det kan möjligtvis inte vara så att varje vånings golv rasade före väggarna rasade och på så sett så skapades alla explotioner samt att det blir en bra smäll när ett golv trillar ner på ett som trillar ner på nästa osv.
KGK skrev:Ladenfamiljen var i USA 9/11, fick expressflyg hem
59:55
1:01:25
http://207.44.245.159/video1/world_according_to_Bush.rm
Wesslan skrev:Citerar mig själv:
"Det är väl inte nödvändigtvis så att fasaden rasar snabbast? Kan vara så att det är ras inne i byggnaden som trycks ut genom fasaden. Det blir ett ganska högt tryck."
Så jag håller med dig.
Interceptor skrev:Intressant teori.
Jag ska till Ground zero idag,kommer dock inte att göra research...
KGK skrev:jag tror på allt tills motsatsen är bevisad
har ingen aning om vilka som såg till att planen hamnade i husen men någon gjorde väl det, såvida inte allt är en bluff och husen finns kvar...
fanns det några missilerna så var de nog till för att öppna upp byggnaden så planen inte blev uppställda mot fasaden eller dylikt, hade varit svårt att ge sken av att husen kollapsade av planen ifall de mestadels påverkade "utsidan" av husen
KGK skrev:jag är expert på byggnadskonstruktion och hållfasthet
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |