1198 eller RSV4 ?? Eller?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ok, fel av mig där, då är det ok, för jag tycker ändå att det ska finas et förhållande här, men kan inte liksom kasta på 200cc på en twin och sen låtsas som inget jämfört med radfyrorna.

Om Millen ännu håller sin v-twin med 1000 cc men ändå inte är undelägsen så är det stort på nåt sätt, då vi ju sett Ducati ge ut nån jävla v4a hoj som är asdyr som nån slags exempel på vad de kan göra, ja jo men med fyra cylindrar med.

Lite NR750 med ovalkolvarna över den får man säga.

Borde läst på mer om Aprillian, jag trodde alla med Rotaxmotorer idag redan tagit up kubiken en del för at hänga med.

Allt är möjligt så at säga ingen av gathojarna går ju på annat än vad tillverkarna vågar ge nån form av garanti på.

Googlade lite och såg att de gav strax över 140hk, det kan ju skrämma bort en del som läser japsarnas effekter med sitt jävla övertryck.

Jag har aldrig gillat det där med att presentera en hojs effekt i form av att man åker 250knyck i effekt, jag fattar att det är en kapplöpning, mne den kan få vara för min del man kör sällan så fort i vilket fall.

Nu är väl zx-10r den senaste bomben med enorm effekt, ingår det en pumputrustning för att bygga upp övertryck eller nåt kan man tänka?

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag kör bara Italienska bilar och det är bra kvalite! Så jag vet inte vad du pratar om. Det som är det tragiska här i sverige med just såna som dig tror sig veta vad som är bäst och sprider ett rykte som är skitsnack. Jag kör ALFA ROMEO och har aldrig haft ett problem med bilarna under dessa 12 år.

Morsan kör en Fiat Stilo och har haft strul med bilen sen dag 1. Visst, den var billig, och skön, och den har charm, men saker går sönder på den

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jasså , skummt polarens RSV4 factory kostar -+ några hundringar samma som min honda från 2006 hos folksam.

för övrigt jag hade tagit , RSV4 utan att blinka. efter att ha kört den vid ett par tillfälle kan jag bara bock och lyfta på hatten åt aprilia. HELVETE vilken hoj ni har byggt min honda känns som ett godståg jämt emot RSV4 an .. nyser du när du är ute och kör har du bytt fil 2 ggr :gnissla

helt underbar motorn förutom att den är lite "rosslig" på låga varv ( under 5k) men det e helt klart chassiet som e de grymma !

kan ju dela med mig av lite film från rsv:n

/Pär
Fast är inte Hondan (godståget) lite skönare att köra på landsväg med ? upplevde själv Daytonan så som du beskrev RSV-n, än mer, kanske till och med vinglig. På väg hem kändes min hoj också som ett tåg, men ack så mycket skönare tyckte jag

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
Bortglömd tråd...
:)
Fyi, det blev en zx10r. Kanske inte riktigt vad jag planerat, men är nöjd!

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Va, när du hade kunnat köpa en 1199:a!! ;)

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hahaha! Kul tråd! Här har man suttit och gnetat igenom den båd länge och väl för att sedan till slut se att TS köpte en japs :D!

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Hoj
ZX10R
Förlåt och VA FAN!

Klart jag bytar till en panigale till sommaren ;) eller inte men suget finns kvar..

Som tur är den inte grön, svart!
Once you go black you never go back..

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Läs sista numret av Bike ! Där testats bla Ktm-rc8r Ducati 848 evo och Aprilia Rsv4 på Gälleråsen ..

Gissa vilken hoj testarna blev frälsta i ..Tokfrälsta hehe :)

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jag skulle inte köpt någon av hojarna om det va jag, den lämnar ju inte över 250hk :( toppar knapt över 300 :( vad ska man en sporthoj till, nä nu tycker jag tillvärkarna borde skärpa sig, vill ha en hoj som suger till sig köpare, något nytt, den vill jag ha, ta mig säjer den.

Bilar bara ökar i farter upp mot 400, när ska hojar få den möjligheten ?

Fast förviso glömde av, vi bor i swe o inte på en racingbarna, vi får ju bara framföra i max 110 oftast, eller 120 på vissa sträkor.

Tror min RR duger ett tag till :) Toppar som en R1 orginal från 98a i princip, tror den toppa vid mätning ca 299 mätarfart, 280gps, skildnaden är la bara att R1an har bätre acc.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För övrigt ganska humor att jämföra en 848 mot hojar som har 1000cc och över, seriös tidning.

Det var en Daytona 675 med också.
Men, de sa i testet att Ducatin fick oförtjänt dåliga siffror pga att den hade kassa däck, och de inte hade tid att byta däck.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Det var en Daytona 675 med också.
Men, de sa i testet att Ducatin fick oförtjänt dåliga siffror pga att den hade kassa däck, och de inte hade tid att byta däck.

Har man inte tid att byta däck så borde de inte ens ha tagit sig tiden till att göra "testet" tycker jag...

Ska man testa hojar mot varandra så får man ju åtminstone se till att alla har samma däck.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har man inte tid att byta däck så borde de inte ens ha tagit sig tiden till att göra "testet" tycker jag... Ska man testa hojar mot varandra så får man ju åtminstone se till att alla har samma däck.

Sen får man väl inte ta de testet överseriöst... De var en rätt blandad skara...

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
Kollar på ny
Jag har inte kärt någon av de båda (ducatin/aprilian) men jag hade tagit duccen alla dagar i veckan. Den är såååå snygg!!!

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår