1198 eller RSV4 ?? Eller?

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Det var en Daytona 675 med också.
Men, de sa i testet att Ducatin fick oförtjänt dåliga siffror pga att den hade kassa däck, och de inte hade tid att byta däck.

Så säger dom alltid för att inte fansen till den sämsta hojen skall bli ledsna / byta tidning. :hihi

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Fast fick jag en av hojarna så skulle jag no tagit Aprilia RSV4, Fast ducatin har något specielt, den är röd o dras lite till hjärtat :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har man inte tid att byta däck så borde de inte ens ha tagit sig tiden till att göra "testet" tycker jag...

Ska man testa hojar mot varandra så får man ju åtminstone se till att alla har samma däck.

De upptäckte en bit in att däcken var 4 år gamla, så de hade redan kört en stund, och antagligen hade de inte hojarna/banan hur länge som helst?
Men visst, det ska vara lika om man ska jämföra, vilket de påpekade själva.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
För övrigt ganska humor att jämföra en 848 mot hojar som har 1000cc och över, seriös tidning.

Jo som sagt så va Triumph 675 med och den va tom snabbare än duccen som iofs hade äldre däck på ..Skumt att de skicka en hoj till bajk med äldre däck på , kanske för att de visste att duccen va chanslös innan ;)

skitsamma den blev sågad hur som haver pga av sämst hanterbarhet/chassie och usel körställning till allt utom banåka där den va ok . (Körställningen då) .

Lite trist , men det är en gamal konstruktion och det lär bli annan melodi när Panigale 1199/799 dyker upp :)

För övrigt skall man inte hänga upp sig för mkt på cc ..Inget som säger att en rad fyra 1000cc ska va snabbare än Trippeln 675 på våra "små" banor .

Utan det är föraren som avgör !

Sen får man väl inte ta de testet överseriöst... De var en rätt blandad skara...

Tepsa stunt kungen va me..;) och Miniin han som Tävlar i bot med en Rc8r är ingen duvunge va ? Dock så va han snabbast med Aprilian ändå hehe , kul om man tänker på det .

Last edited:
Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...