Miami Vice VHS-box.
Nej, DVD box.
Miami Vice VHS-box.
Vågar du ha Feltemas låsring i den fina motorn? (jag hade tvekat iallafall) man vet ju inte vilka krav Feltema har på sina.
Då har man fått tummen ur och börjat plocka ihop race motorn med det nya (ännu icke spruckna) blocket
Vevlager var svåra att få i, var tvungen att ta hjälp av en hydraulpress. Ikväll mättes ventilspel samt shimsades, topparna är nu klara. Samt att jag la över hela växel låds paketet. Håller jag detta tempot så är jag lagom klar till midsommar...View attachment 415161View attachment 415162View attachment 415163View attachment 415164
Jo jag vet .
Fixade Titanstakar 3 mm längre än stock, till mitt gamla Laverda projekt, och är i färd med och svetsa upp cylinder , block och topp för att få Kawaski 1480 kolvkittet å passa, måste svetsa upp ca 8 mm på hela däcksplanet på topp samt hyvla cylinder lika mycket = nya foder osv....
Mycket jobb blir det, förhoppnings blir det bra oxå
Så kör på, och rapportera hur det går ....
Block i ugn och lager i frysen så lägger man i dem med fingerkraft.
Skruvar du ihop den i huset/lägenheten är du fan Kung?
Har försökt göra det själv men lyckades inte övertala frugan om att köksbordet var den perfekta platsen att meka på.
Om man kikar på 1299:ans foder o kolvar o tar sig en funderare så borde man kunna sätta i de i en vanlig 1199 motor, under förutsättning att kolvarna inte slår i veven. Eller vad tror ni?
(Nämnas bör att jag redan kör med Carrillo stakar så de tål de större massa krafterna.)
http://www.cycleworld.com/2015/01/2...bike-engine-technical-analysis-with-photos/3/
Enligt länken så är skillnaden bara foder, kolv och stake.
Men det står ju även att nålögat på staken är större på 1299, så dina nuvarande stakar lär inte passa 1299 kolven.
Om jag har förstått det rätt.
Om jag har läst rätt så menar de väl storleken på storändan vilken har ökat i bredd, inte lilländan. Eller??
Kanske det, men på bilden så ser det ut att vara tjockare gods på den äldre staken.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|