Jag vill inte ha gjutjärns foder, de är tunga som fan. Nej, Carrillo har endast stakar till Panin i deras speciella CrMoly legering. Titan stakarna som sitter i R:en kommer från Pankl, I-profil rätt så billiga, sen så har de även i H-profil men de kostar typ 40 papp!! Sitter såna i RS motorn, jag vill dock inte ha de eftersom de har en livslängd på 30-40 h racing.
Blocket finns ju redan och är värdelöst som det är...
varför inte test och:
borra/fräsa bort matrialet där sprickan är helt ( en 3 mm bred remsa t ex ). och lägg i nytt , fräs till ytorna , (iaf innåt) gör nya foder i gjutjärn . efter "orginal" nicasil rören.. så ger jag mig f-n på att gjutjärnet tar mycket a stressen i maskin ,
Det mesta går ju faktiskt att göra.
Finns ju folk här inne som bygger Turbinmotorer /kompressor laddade sidventilare och Och Inte minst Jörgen som byggt sin "Ingersoll&Rand" på över 2 liter, så folk att fråga borde finnas!
Sen fråga : Har carrilo Titanstakar till Panigalen?
Jag vet att Ducati Panigale R (titan) stakarna är "rätt Dyra"
Men ,,Fabriken kör med dem och har testat rätt mycket....(bara en idee )
Ingersollrand