125 custom!

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I April
MRX_Martin skrev:
Va det nån som sa... Custom? GUBBE! :fatta!

Måste bara avreagera mig lite... :4skrika

Skulle väldigt gärna vilja veta varför man köper en custom-125a? Tidig 50-års kris kanske??? :hihi

Snart åker alla runt på custom-moppar med :död Vart är världen på väg?? :(

Vad finns det för fördelar med custom?

Öh, ljudet? Nått mer tro?? :confused: Hjälp mig...


Visst, du får åka custom-125a om du vill :hihi Men varför? Kan inte förstå varför det är så poppis... :va

Snacka om smile pepprat inlägg.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Det är ju bra mycket mer status att glida upp till den lokala kiosken med en mullrande twin än en liten etrig rykande 2taktare..... :fakta
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
KvalitetsMiffo skrev:
Det är ju bra mycket mer status att glida upp till den lokala kiosken med en mullrande twin än en liten etrig rykande 2taktare..... :fakta

Detta var nog det roligaste inlägget jag läst på länge..... :lol
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Nockis skrev:
mm..men känner att eftersom jag är nybörjare, så var det bätter emd custom lite slöare å så..sen så känns det bätetr med en 99 än en 89..sport hoj som man fick i samam prisklass typ=) :yoparty sen e ju ljudet helt underbart!!!!

vad toppar den där hojen då?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Nockis skrev:
mm..men känner att eftersom jag är nybörjare, så var det bätter emd custom lite slöare å så..sen så känns det bätetr med en 99 än en 89..sport hoj som man fick i samam prisklass typ=) :yoparty sen e ju ljudet helt underbart!!!!

Du köper alltså enbart hojen för att den har bra ljud? :va

Man har väll inte enbart en hoj för att glida in till krovmojjen heller, o då hade jag iaf hellre suttit på en sporthoj...

Ursäkta om jag är otrevlig, men jag kan inte förstå folk som enbart köper en hoj för att den har bra ljud och är lämplig till att åka o köpa korv med...

O att den går lugnare, hade jag varit ovan hade jag hellre suttit på en NSR än din custom, Custom är läskiga och dom är ju inte direkt kända för att ha bra väghållning... Hade man kört som vägvärket vill hade det troligtvis varit mer säkert o åkt sporthoj, bättre kurvtagning o lättare o manuvirera i panik-läge, kortare broms-sträcka osv... :)


Känns lite tidigt o bli gubbe redan med... hehe...
 
Last edited:

Nockis

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Ort
norrköping
Hoj
Sym husky 125-99
MRX_Martin skrev:
Du köper alltså enbart hojen för att den har bra ljud? :va

Man har väll inte enbart en hoj för att glida in till krovmojjen heller, o då hade jag iaf hellre suttit på en sporthoj...

Ursäkta om jag är otrevlig, men jag kan inte förstå folk som enbart köper en hoj för att den har bra ljud och är lämplig till att åka o köpa korv med...

O att den går lugnare, hade jag varit ovan hade jag hellre suttit på en NSR än din custom, Custom är läskiga och dom är ju inte direkt kända för att ha bra väghållning... Hade man kört som vägvärket vill hade det troligtvis varit mer säkert o åkt sporthoj, bättre kurvtagning o lättare o manuvirera i panik-läge, kortare broms-sträcka osv... :)


Känns lite tidigt o bli gubbe redan med... hehe...
heh ok..men dte är ju din åsikt..ska fan inte bara åka till jorvkiosken...man satt som en gud på dne dne går mkt fint å lugnt...jävligt fräsh ämdå för å vara custom å 125:A å det var den bästa hojen i den prisklassen som jag riktat in mig på!puss :arsele
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Nockis skrev:
heh ok..men dte är ju din åsikt..ska fan inte bara åka till jorvkiosken...man satt som en gud på dne dne går mkt fint å lugnt...jävligt fräsh ämdå för å vara custom å 125:A å det var den bästa hojen i den prisklassen som jag riktat in mig på!puss :arsele

Ta mina inlägg med en skopa salt så blir saker och ting lite bättre...

Har bara lite svårt o förstå hur man kan välja en hoj för ljudet i första hand... Finns ju så många fördelar med sporthoj... eller offroad... :)


BTW, varför skulle det va en bra nybörjarhoj? :va


Hoppas du känner dig välkommen till detta sporthojs-forumet fyllt med sporthojare... Nä, om man skulle ta o sluta retas då... gjort är gjort :tungan
 
Last edited:

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Ha ha rikiga racers dom där 125 cc glidarna = )
En snubbe i min gamla skola hade en sådan....han blev ifrånåkt av en ostrypt Derbi Senda :rofl
 

Nockis

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Ort
norrköping
Hoj
Sym husky 125-99
Svanen skrev:
Haha häromdagen drog jag också en glidar 125cc... Med ostrypt drac!!
oki..kul å köra drac???????????en billig skit moppe ...övervarvar som fan!största B-moppen!!!!!!!men sen om man skulle komma å ligag i 100km/h å farbror blå skulle stå i veägen?? vad skulel du tycka då?poussar :arsele
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Nockis skrev:
oki..kul å köra drac???????????en billig skit moppe ...övervarvar som fan!största B-moppen!!!!!!!men sen om man skulle komma å ligag i 100km/h å farbror blå skulle stå i veägen?? vad skulel du tycka då?poussar :arsele


Hehe.. Måste bara säga att Dracen är ju faktiskt bland det roligaste som finns bland mopeder, men jag tycker ändå att man kan hålla sig till Moppenet eller annat om man har moppe och inte minst 125:a. Men en 125:a är ju nästan det samma som Moppe. Jag själv säljer min 125:a i en rätt snar framtid och byter upp mig till en 600:a eventuellt redan nu på sportlovet från Tyskland. :tummenupp
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Nockis skrev:
oki..kul å köra drac???????????en billig skit moppe ...övervarvar som fan!största B-moppen!!!!!!!men sen om man skulle komma å ligag i 100km/h å farbror blå skulle stå i veägen?? vad skulel du tycka då?poussar :arsele

Måste du va lite ond nu när jag med flera varit taskiga mot din hoj? :hihi

Men övervarvar? ISF undervarvar din bäbis-blysläde, Och du ska väll enbart va tyst, du kör ju KÖÖÖSTÖM! :tungan

Nä nu ska vi va snälla mot varandra, men inte mot moppefuckos som skryter om hur snabbt deras moppe går... Tillbaks till moppenet med dig, eller skärp dig o skippa moppesnacket, den tiden är förbi för dom flesta av oss här... Hoppa över det och du är varmt välkommen här! IAF för mig...




(för att ingen ska bli sur rekomendas det att läsa detta inlägget med en stor skopa salt framför sig...)
 

Therudeboy

Guest
martin minns inte jag fel så glider väl du moppe du med? så varför gnälla på han när du själv inte är bättre?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Therudeboy skrev:
martin minns inte jag fel så glider väl du moppe du med? så varför gnälla på han när du själv inte är bättre?

Jag skryter inte om hur jävla fort min moppe går, jag tycker jag hoppar över moppesnacket...
 

Therudeboy

Guest
Haha då ska jag fan skryta lite, min moppe gör just nu 0km/h och kommer väl gå som fan när det väl är färdig trimmad och redo för race, är jag moppefucko nu? :D
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Therudeboy skrev:
Haha då ska jag fan skryta lite, min moppe gör just nu 0km/h och kommer väl gå som fan när det väl är färdig trimmad och redo för race, är jag moppefucko nu? :D

Tyvärr.... du är moppefucko nu!!! :fakta

Men ärligt grabbar och damer... custum 125a är fräckt.... :tuttar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top