125 custom!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Therudeboy skrev:
Haha då ska jag fan skryta lite, min moppe gör just nu 0km/h och kommer väl gå som fan när det väl är färdig trimmad och redo för race, är jag moppefucko nu? :D

Japp, helt rätt, tillbaks till moppenet med dig :tungan :hihi


Som jag skrev skule mitt inlägg tas med en nya salt, okej om man nämner att man kör moppe, bara det inte blir för mycket tjöt om moppen... Vi har ju haft vissa rötägg här... Tror du fattar vad jag menar, visst kan man snacka lite om moppen, men vissa gör det på ett specielt sätt som är rätt störande... Sånnädär riktiga moppefuckos...
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Therudeboy skrev:
Fan vad coolt :rolleyes: Då är jag ju på samma nivå som ni är!

välkommen ner... :hihi

Släng upp lite info om din tävlingsmoppe.... jag och en polare har funderat på att ställa upp på moppe räjs på rörken i sommar.... håller på och snickrar på en gamal ciao... :hihi

(edit: fan måste erkänna att jag lät som ett moppefucko där.... ursäkta..)
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
KvalitetsMiffo skrev:
välkommen ner... :hihi

Släng upp lite info om din tävlingsmoppe.... jag och en polare har funderat på att ställa upp på moppe räjs på rörken i sommar.... håller på och snickrar på en gamal ciao... :hihi

Haha, mopperäjs e trevligt...

Har inget imot mopeder, bara ett visst slags mopedfolk... sk. moppefuckos... "asså hallå, jag drar alla 125or på bakan o drar snutens bil hur lätt som helst, jag har 25 hk på bakan, varför säger alla med 125or att jag inte kan dra dom?? 125a är för idioter, man kan lika gärna köra trimmad moppe.."...sånt folk... :3freak
 

Therudeboy

Guest
Mrx martin lugn jag kör inte med moppen på gatan utan den ska bara tävlas med.



kvalite: jag har inte kommit så långt än :( tagit väck motorn det ska köpas en som är färdig. Sen ska svingen bytas till cr80 sving och bygga om så det blir singel dämpare som det är på en cr80. Sen ska gaffeln bytas mot nsr125 gaffel är det tänkt. Annars köper jag en gammal 125:a och kränger in en trimmad moppe motor och kör på det istället, blir nog på ett ungefär lika dyrt.
Ska förhoppningsvis ha den klar till sommaren, ska även tävla med minimoto i år om allt går som jag vill.


Dålig bild på moppen men jag har inte tagit några mer, skickar med en bild från förra årets träning med minimoton :)
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Therudeboy skrev:
Dålig bild på moppen men jag har inte tagit några mer, skickar med en bild från förra årets träning med minimoton :)

Sportigt... :Bugar

själv har man ju inte ens en ram.... fast har planerat att tjuva en sån där trampbil som småungar har och sätta motorn i den.... eller finns de regler för sånt???

Läste i Classic motor magasin (12/03) om isracing med moppar... Puch florida med 75cc och 125gaffel med skiva och 24mm fugge... skit fräckt... :hihi
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Therudeboy skrev:
Mrx martin lugn jag kör inte med moppen på gatan utan den ska bara tävlas med.

Haha, det är lugnt, du får gärna köra på gatan, bara du inte sitter här o vrålar om hur lätt du drog ifrån snuten på bakhjulet sen bara :hihi
 

Therudeboy

Guest
KvalitetsMiffo skrev:
Sportigt... :Bugar

själv har man ju inte ens en ram.... fast har planerat att tjuva en sån där trampbil som småungar har och sätta motorn i den.... eller finns de regler för sånt???

Läste i Classic motor magasin (12/03) om isracing med moppar... Puch florida med 75cc och 125gaffel med skiva och 24mm fugge... skit fräckt... :hihi



Jag har en gammal ofungerande trampmoppe ståndes bakom garaget du kan få om du hämtar den. För jag tror inte du kommer få tävla med nåt på fyra hjul.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Therudeboy skrev:
Jag har en gammal ofungerande trampmoppe ståndes bakom garaget du kan få om du hämtar den. För jag tror inte du kommer få tävla med nåt på fyra hjul.

tackar för erbjudan... men det är ruskigt långt till småland... :gnissla

Okej... men man hittar väl nått att montera motorn i.... finns det nån tidigare tråd om mopperäjsing?? annars så tycker jag du ska dra igång en.... :tummenupp
 

Therudeboy

Guest
Det finns annars kan kullberg än hel del, han tävlar inom det eller gjorde.
 

Nockis

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Ort
norrköping
Hoj
Sym husky 125-99
här kommer en bild..tycker det är ett bra pris på 19papp!!
 

Bifogat

  • Bild 008.jpg
    Bild 008.jpg
    111.3 KB · Visningar: 80

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Nockis skrev:
här kommer en bild..tycker det är ett bra pris på 19papp!!

För 20 papp får man en fin NSR av nya modellen... :tungan

Närå, din hoj har aldeles för mycket chrome o lull-lull för min smak, men okej, bara för o va snäll så får jag väll säga att den va fin... för o va kööstom :hihi

Vad väger den?
 

Nockis

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Ort
norrköping
Hoj
Sym husky 125-99
den går ju tyvärr bara i 115km/h men dte är ok till en början iaf..tycker att hojen har sjyyst utstrålning fan! :yoparty
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Therudeboy skrev:
Annars köper jag en gammal 125:a och kränger in en trimmad moppe motor och kör på det istället, blir nog på ett ungefär lika dyrt.
Bestämmer du dig för att göra så istället kan du ju veta att jag eventuellt har en komplett men nedplockad NS125F eller kanske en fullt körbar MBX125F till salu om ett tag.
 

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I April
Nockis skrev:
här kommer en bild..tycker det är ett bra pris på 19papp!!
Har sett snyggare.

NSR_Martin: sluta gemför allt med din NSR. NSR är den fulaste sporthojen du kan inte hitta idag av dom ''nyare'' modellerna.
 

Therudeboy

Guest
Estremo skrev:
Bestämmer du dig för att göra så istället kan du ju veta att jag eventuellt har en komplett men nedplockad NS125F eller kanske en fullt körbar MBX125F till salu om ett tag.



Jag behöver allt utom motorn :) så ett bra pris så är det ju inte omöjligt att jag köper.
 

Therudeboy

Guest
Nockis skrev:
här kommer en bild..tycker det är ett bra pris på 19papp!!




Tycker det är helt rätt att köpa en sån istället för en gammal tzr som alla begär överpriser på. Grattis.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top