Knoddas
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 10 Nov 2010
- Hoj
- 848
juste det ska va 125cc annars är det ju inte en 125a
juste det ska va 125cc annars är det ju inte en 125a
Vart ska turbon sitta?
Vart får den plats?
Själv har jag beställt en KTM 125 duke, dels valde jag inte 2-takt för att det luktar på alla kläder och jag vill inte ha en "moppe", Å andra sidan så går ju 2-taktarna bättre! Men välj om du vill ha en 2 takt där du byter kolv m.m ofta och en fyrtakt där man aldrig behöver "nästan", men först och främst fråga din son vad han vill ha?
struntar i vad den bänkar ,får du en ökning på ens 5 hk så blir ja förvånad(häftigt) det kommer det bli i vilket fall som helst. när jag är klar ska jag bänka den och få äkta papper på hk =)
Som Andreas säger, din motor kommer rasa när du skruvar upp trycket, vill du tvunget ha mer effekt så köp 2-takt, det blir billigare för dig!
jag har en aprilia mx 125 det är bra drag i den men det är inte poengen. poengen är att turbo lada en 125 cc en stånka
och en ökning med 5hk är lätt har du sett hur dåligt toppen ser ut där kunde man ta bort jävligt mycket. och sen är det för litet rör plus kat bara där har du några hk. så om du inte har plockat isär en cbr 125a så kan du ju inte veta vad du kan göra.eller hur?
Alla är olika så det ända man egentligen kan dikutera är hållbarhet och där är det rätt uppenbart att högst liter effekt håller sämst.
så nu ska du fixa toppen och sätta i ett rent blås och du ska få 5 hk för det?
Tror på dig ännu mindre nu
det märks ju att du inte kan så mycket om motorer så du får se sen när jag är klar
Som Andreas säger, din motor kommer rasa när du skruvar upp trycket, vill du tvunget ha mer effekt så köp 2-takt, det blir billigare för dig!
det märks ju att du inte kan så mycket om motorer så du får se sen när jag är klar
Men sån tur att du kan något då. Sluta mäta penis nu!det märks ju att du inte kan så mycket om motorer så du får se sen när jag är klar
Så du ska gå från 11hk till 16hk?
Vad sägs om att fortsätta erat snack här istället:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237911
Vill ni qoute'a så trycker ni qoute, kopierar qoute-taggarna med innehåll och klistrar in i svarsrutan för den andra tråden
Så nu borde alla klara av att spåra ur i en lämpligare tråd
Men sån tur att du kan något då. Sluta mäta penis nu!
13,6 hk till 18,6 hk om vi ska vara petiga. Sen tror jag inte att det går att öka effekten med ca 40% utan annan kam, större ventiler och 150cc.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |