14-åring försökte filma flykt från polisen

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
MEN, man har klart mer stake om man försöker köra ifrån snuten på en moppe, än om man som t.ex. GR kör ifrån snuten med totalt överlägsen prestanda.

Summa:
Muppefucko får 9 poäng för attityd, 1 poäng för mognad.

Det är ju tvärtom. Att försöka dra ifrån snuten på en moped tycker jag bara tyder på brist på vanligt förstånd. Han hade ju lika gärna kunnat spänna en filmkamera runt skallen och försökt åka ifrån dom i en skottkärra. Sen är det väl inte så förnuftigt det Ghostrider gör heller. Men han lyckas ju i alla fall med det han gör..
Jag håller med den som sa att poliserna ska ha en eloge för att dom inte sänkte snorungen i närmsta vak. Eller slog ihjäl honom med kameran! :tummenupp
Fast jag är mest sur för att den ungen har råd med en filmkamera och inte jag! :(

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
bmwjohan skrev:
...är det någon som vet ifall dessa småkillar får betala lika höga böter som vi får göra för smitning? ...

Nä. Böter är direkt relaterat till kubik här, och eftersom det är mopeder blir det nästan inga böter alls.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
t-rex skrev:
Nä. Böter är direkt relaterat till kubik här, och eftersom det är mopeder blir det nästan inga böter alls.

jag skämtar inte. är det någon som vet?

jag hade en kompis när jag var yngre som var rätt rejält kriminell och han åkte fast för en massa saker som tex att sno bilar och sånt. han fick knappt några straff alls för att han var 15 eller yngre.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Badkarma skrev:
Själv åker jag Vasaloppet för öka styrkan i bänkpress..

man äter mycket mat och styrketränar som fan. då lägger man på sig muskler och fett. sen går man morgonpromenader för att bränna bort fettet så att magmusklerna kommer fram. morgonpromenader är bra för det är väldigt lätt att behålla stor del av muskelmassan samtidigt som man bränner bort fettet.
se så.. anteckna :fakta

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
bmwjohan skrev:
man äter mycket mat och styrketränar som fan. då lägger man på sig muskler och fett. sen går man morgonpromenader för att bränna bort fettet så att magmusklerna kommer fram. morgonpromenader är bra för det är väldigt lätt att behålla stor del av muskelmassan samtidigt som man bränner bort fettet.
se så.. anteckna :fakta

Hmmm, badkarma, det var multisport du sysslade med va? Det är nog bäst att du tar anteckningar, grabben har koll!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Haha, här är nog en på moppenet som talar sanning iaf:

En vanlig dag skulle jag å en polare dra till en snubbe som bor ca 1 mil ifrån oss, han har ingen moppe så jag skulle köra han bak på min Mt5:a. Efter att vi kört en stund så åker vi förbi en Statoilmack och där står en polis och tankar, lycklitvis så såg han oss inte eller sket bara i oss men OM han jagat oss hade vi åkt fas fanns ju ingenstans att gömma sig och mopedhelvetet toppa bara 50km/h med fetepolarn bak :D

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Jävlar!!

ja o två till va ute o körde mitt inne i centrala stan (va på väg till ett skitkul ställe) ja har en drac 50 -01 o mina polare me fast annan färg typ o vi hade trimmat dom två veckor inann......bytt en jävla massa grejer asså så min gick i 140 km/h o deras lika snabbt,,,,,,,,,,,vi kör lungt förbi mcdonald i ca 65-70 då en av polarna stannar o snackar med en tjej, ja o den andre stannar o väntar på honom då vi ser en polisbil komma upp bakom honom väldigt långsamt, vi skriker till honom o pekar på snuten o han vänder sig om sen drar vi iväg så inn i heeelvette........nästan direkt uppe i 100 bort mot ett bostadsområde där man inte får köra moppe eller nåt men sket vi i de eller........drar innåt o stannar bakom ett hus. vi tror att polisen sket i det nu men inte fan gjorde dom det istället kom det tre bilar efter varandra ner mot oss, då kör vi åt olika håll....när ja kört med en bil efter mig i typ 15 min ser ja att en endurosnut e efter johan som en kompis heter. sen kör ja upp på en kyrkogård i typ 85 o ser att hans moppe ligger helt totalkvajad bredvid en stor jävla gravsten............ja hinner inte tänka då men ja kör vidare, lite senare har ja skakat av mig polisjäveln o kör lungt genom skogen hem till mig, nästa morgon ringer ja till johan o hans pappa svarar o säger att han ligger på sjukhuset, ja drar dit direkt i typ 40km/h o går in till honom, han har brutit båda benen och fått allavlrig hjärnskakning....................den andre polaren sket ja i då men johan sa att han hade klarat sig. fan va ja tyckte syn om honom............kom ihåg det när ni trimmar era mopeder för det måste ni fan göra !!!!!

Jag har nog ALDRIG sett så många lögner i en och samma text! Dom kan väl iaf vara liiite realistiska om dom nu ändå ska ljuga! :huvet

go'natt!

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
hehe, en kompis till mig har en rieju drac, i sommras när vi åkte hem från fotbollsplan åkte dom hem 3st utan hjälm på mopeden, jag låg bakom med rgfen.
gick i runt 70kmh, helt plötsligt börjar killarna som blev skjusad på dracen att tjoa och skrika POLISEN!!! POLISEN!!! han som körde trodde dom skämta men efter ca 50 meter kollade han bak och tvärnita, killlarna som åkte hoppade av och sprang som fan upp i skogen, gissa om jag blev förvånad när jag kollade bak och såg crosscountryn 10meter bakom, moppekillen kom undan och jag hade ju lättkort så det kändes ju ganska härligt :D

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
koop skrev:
sen när får snuten ta moppar i beslag bara sådär?

När jag körde moppe gjorde dom likadant om man åkte fast med en jävla massa trim. Då tog dom moppen och snodde alla trimdelar :tungan

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Rickard skrev:
Ok, som många skrev kan moppe-ungar vara rätt töntiga.

MEN, man har klart mer stake om man försöker köra ifrån snuten på en moppe, än om man som t.ex. GR kör ifrån snuten med totalt överlägsen prestanda.

Summa:
Muppefucko får 9 poäng för attityd, 1 poäng för mognad.

GR får 1 poäng för attityd, vem som helst vågar dra ifrån snuten när man har överlägsen prestanda. 1 poäng för mognad, hur coolt är det egentligen att slösa med våra skattepengar (=polisens resurser) och utsätta oskyldiga för livsfara?
:dummer :dummer :dummer
Så rätt, så rätt... Attityden räcker till, men det sunda förnuftet verkar inte ha funnits i tillräckligt stor dos.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Det finns inga historier om när dom ramlar! :hihi :lol
haha.gif

Daredevil88

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
mothorispani furia (50cc) cross moped
Felix skrev:
Ursäkta, måste bara posta denna... ljuvlig läsning..

Jakt inne i stan! (uppsala)

Det hela började med att jag o min polare va ute o softa på min BetaRR50. (garanterat tar alla moppar upp till 90kmh) Ialf.. så sa min polare att han skulle hämta lite kläder hos en annan kompis mitt inne i stan. Så vi drog te hans polare o när vi skulle dra över bron vid fyrisån såg vi snuten på andra sidan gatan (vi åkte då på en trottoar). Min polare david sa "SHIT VI DRAR!" ja svara lungt "Chilla d e lungt" så jag åkte av trottoaren o trodde dom skulle skita i oss.. vicket dem tydligen inte gjorde =/. Så när min polare sa att dem vände om vart ja inte lika nådig på gasen mer så ja kör in i en gränd o kör vidare i ca:50-60 o kör upp mot en korsning (mkt dumt drag av mej). Då ser vi snuten komma från vänster i korsningen i full fart då drar jag rakt över korsningen över en uppförsbacke där det är en lååång rak sträcka. Jag tänkte "Vafan skulle ja hit o göra. Dem drog efter oss o satte på Saftblandarna (blå ljusen) och jagade oss. Då vart jag inte nådig på gasen längre o drog upp i 90-95 mitt inne i stan. Då nästan i slutet på rakan kom d massa folk o förskte blocka vägen. Men dem flytta snabbt på sej när dem såg mej o min polare komma i 90 kmh rakt mot dem =). Sen åkte vi över en rondell i ställe för att köra runt den o sen in på en cykelväg där vi drog på uta bara hellvette o flög som fan på ett gupp vid en gräsmatta.. d sluta med att vi kom undan och vi gömde oss i ett bostadsområde. Det tyckte vi va skita kul. =) nått jag ialf måste göra om fast utan passagerare då.
Fuck da police

//Znoka med den gröna Betan i uppsala =)

jag vet vem det där var och det är sant jag kände honom när han bodde i uppsala

han har blivigt jagad ett flertal gånger av polisere men sista gången tog dom honom då han stannade utanför hyreshuset. det var en polis "buss" (van) som tog honom. nu ska han skaffa r1 PÅ STÅR HAN!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln