14-åring försökte filma flykt från polisen

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Daredevil88 skrev:
jag vet vem det där var och det är sant jag kände honom när han bodde i uppsala

han har blivigt jagad ett flertal gånger av polisere men sista gången tog dom honom då han stannade utanför hyreshuset. det var en polis "buss" (van) som tog honom. nu ska han skaffa r1 PÅ STÅR HAN!
vad sa du att han stod på?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
hur fort går en dt5 eller mt5 om man trimmar dom rejält mycket? går det att få upp dom i 100 blås?
jag har tyvärr ingen koll själv. den enda moppe jag har haft var en ciao med trimkrök. den gjorde ungefär 25-28km/h om man pressade den riktigt länge. fast den lät högt så alla vände sig om när man kom med den och då såg dom mig sitta med knäna uppe vid öronen ylandes i kanske 18km/h. så jävla pinsamt. att jag var runt 25 år gammal när jag körde den gjorde ju inte saken mindre pinsam.

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
En KUK!!!!
bmwjohan skrev:
hur fort går en dt5 eller mt5 om man trimmar dom rejält mycket? går det att få upp dom i 100 blås?
jag har tyvärr ingen koll själv. den enda moppe jag har haft var en ciao med trimkrök. den gjorde ungefär 25-28km/h om man pressade den riktigt länge. fast den lät högt så alla vände sig om när man kom med den och då såg dom mig sitta med knäna uppe vid öronen ylandes i kanske 18km/h. så jävla pinsamt. att jag var runt 25 år gammal när jag körde den gjorde ju inte saken mindre pinsam.

du skulle ha haft pilot-brillor å fårskinspäls på limpan å andra goa tillbehör så hade de bara vart status... gärna en kasse pripps blå av billig konsum typ på pakethållaren för att få den där kompletta stilen....!!! :yoparty

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Daredevil88 skrev:
jag vet vem det där var och det är sant jag kände honom när han bodde i uppsala

han har blivigt jagad ett flertal gånger av polisere men sista gången tog dom honom då han stannade utanför hyreshuset. det var en polis "buss" (van) som tog honom. nu ska han skaffa r1 PÅ STÅR HAN!

Är du på riktigt?

Daredevil88

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
mothorispani furia (50cc) cross moped
Jag var tvungen att bidra med en egen moped historia.
det var i höstas då jag var på väg hem från en kompis. kör väl en 45-50 som jag alltid brukar köra och bara njuter av åkningen :) .
när jag kommer till ett rödlyse så stannar jag och bestämmer mig för att fördriva tiden lite så jag övar på att börna. :yoparty ungefär samtidigt kommer det en grön volvo v70 i ganska hög fart.
Eftersom det precis blivigt grönt så behövde han inte bromsa och behöl sin fart. vad han inte tänkte på var att jag som var stilla stående har en liten sträcka innan jag når hans fart. Idioten bestämmer sig tydligen för att försöka smita om mig. detta var ganska korkat då det var vääääldigt trångt pga en mittrefug för gångare.
Därför bestämmer jag mig för att gasa lite extra så han inte kommer om mig (det var det bromsa eller bli prejad som jag kunde välja på). iaf så när vi är förbi refugen kör han upp jämsides och min mätare pekade på ca:50 kmh. Gubben som kör lägger sig då nära mig vid sidan om, de var jäkligt obehagligt och jag försöker bromsa för att sedan lägga mig bakom honom.
Tror ni då inte att gubben börjar bromsa och accelerera i takt med så jag inte kan köra undan. :kocko
Nu blev jag förbanad och peta ner en växel och tryckte på till det gick runt en 70 och jag äntligen kunde köra in framför v70n. Vid nästa lyse som ligger vid solängsskolan lägger han sig bakom mig.
Jag kör på då det blir grönt och svänger in i ett bostads område. Nu märker jag att han följer efter mig och hur adrenalinet rusar som en sate i mig.

Förmodligen var han ute för att följa efter mig så han kunde se var jag bor och där ta mig (om det nu var en polis) :confused: .Därför trycker jag på allt vad jag har, pga av hans nu ganska långa avstånd han jag svänga vänster och se hur han fortsätter fram. :banana
innan jag kommer upp för baken där jag svänge av ser jag hur han har vänt och följer efter. :huvet Så jag tog helt enkelt och körde upp på en ås bakom högskolan och gömde mig där. Jag såg bilen åka fram och tillbaka för att slutligen ge upp.
Nu bestämmer jag mig för att köra hem och parkerar då moppen och springer in. :tungan

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Daredevil88: uppsök moppenet genast, det passar nog bättre in där.
Och chrish ash, ja tyvärr han är nog på riktigt.

Therudeboy

Guest
Jag kan med dra ett par stycken. Men jag tycker det är för pinsamt att berätta.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
"när jag kommer till ett rödlyse så stannar jag och bestämmer mig för att fördriva tiden lite så jag övar på att börna."

Vad säger man...? Egentligen är det rätt kul....

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Daredevil88 skrev:
Jättelång moppehistoria

Men du, är du medveten om att dom andra moppehistorierna plockades in här så att killarna som skrivit dem kunde skrattas åt? I så fall är du grymt generös och självdistanserad och :tummenupp för det.

I annat fall får jag nog hålla med Forkman.

Btw, :rofl

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
88:an sök genast upp närmaste moppeforum är du snäll? :dummer
mad.gif

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Tjejer bakom styret

Jaha nu ska jag berätta vad som kan hända när man som tjej blir tagen av snuten. Ja, det var så här att jag kom å körde me min Jawa TWS som gick nära 80km/h. Tänkte ta en tripp in till stan å lattja på. Men jag hann inte längre än nån kilometer när jag plötsligt upptäcker en snutbil som körde bakom mig å försökte få min uppmärksamhet. FAAAN!! tänkte jag, inte fan ska jag åka fast. Jag drog på och börja köra sicksack på gatan. Snuten börja bromsa in för att inte stressa mig. Men då så hände det som bara inte får hända. Jag halka omkull på vitsträcket. Omtummlad satte jag mig upp å märkte att snuten hade stannat å ena snubben stog vid mig. -Jaha, sa han. Gick det bra? Jag hade inte gjort illa mig särskilt mycket men då kom en snilleblixt. Varför inte utnyttja mina privilegier som tjej. Jag ställde mig hastigt upp, drog upp tröjan å peka på mitt ena bröst. Jag sa - Jag har ont här, jag måste nog hem. Snuten tittade med stora ögon på mej. -Jå det e nog bäst, sa han. Jag tog upp moppen å drog snabbt som fan. När jag titta bak såg jag att han titta efter mig å skaka på huvudet. *HAHA* vilken blåst snut!! Fan jag tackar för att jag föddes som flicka =)

//Tjejen

[Kommentar från EmilJ: Fy fan vilken lyllosnut!! Jag ska absolut bli snut när jag blir stor!! :p]

:Bugar :hihi

Last edited:

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Ja....man kan ju inte neka till att man laddat ner filmen å asgarvat om det gått vägen...eller? Mognare än så e vi inte.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln