Jag var tvungen att bidra med en egen moped historia.
det var i höstas då jag var på väg hem från en kompis. kör väl en 45-50 som jag alltid brukar köra och bara njuter av åkningen
.
när jag kommer till ett rödlyse så stannar jag och bestämmer mig för att fördriva tiden lite så jag övar på att börna.
ungefär samtidigt kommer det en grön volvo v70 i ganska hög fart.
Eftersom det precis blivigt grönt så behövde han inte bromsa och behöl sin fart. vad han inte tänkte på var att jag som var stilla stående har en liten sträcka innan jag når hans fart. Idioten bestämmer sig tydligen för att försöka smita om mig. detta var ganska korkat då det var vääääldigt trångt pga en mittrefug för gångare.
Därför bestämmer jag mig för att gasa lite extra så han inte kommer om mig (det var det bromsa eller bli prejad som jag kunde välja på). iaf så när vi är förbi refugen kör han upp jämsides och min mätare pekade på ca:50 kmh. Gubben som kör lägger sig då nära mig vid sidan om, de var jäkligt obehagligt och jag försöker bromsa för att sedan lägga mig bakom honom.
Tror ni då inte att gubben börjar bromsa och accelerera i takt med så jag inte kan köra undan. :kocko
Nu blev jag förbanad och peta ner en växel och tryckte på till det gick runt en 70 och jag äntligen kunde köra in framför v70n. Vid nästa lyse som ligger vid solängsskolan lägger han sig bakom mig.
Jag kör på då det blir grönt och svänger in i ett bostads område. Nu märker jag att han följer efter mig och hur adrenalinet rusar som en sate i mig.
Förmodligen var han ute för att följa efter mig så han kunde se var jag bor och där ta mig (om det nu var en polis)
.Därför trycker jag på allt vad jag har, pga av hans nu ganska långa avstånd han jag svänga vänster och se hur han fortsätter fram.
innan jag kommer upp för baken där jag svänge av ser jag hur han har vänt och följer efter.
Så jag tog helt enkelt och körde upp på en ås bakom högskolan och gömde mig där. Jag såg bilen åka fram och tillbaka för att slutligen ge upp.
Nu bestämmer jag mig för att köra hem och parkerar då moppen och springer in.