har en vän som blev ikappbackad av en polis.. (torslanda i göteborg) borde väll säga allt eller?
för övrigt anser jag att cyckelpoliserna i Göteborg borde plockas bort illa snabbt. Att man inte ens får bestämma SJÄLV när man anser det är rätt att gå över övergångställerna... ska jag stå som ett fån när det inte kommer några bilar?..1000kr..PATETISKT....
Sedan cyckelhjälm på cyckel... någon som är intresserad av att starta ett parti där man plockar bort ½ av alla trafikregler och låter folk tänka själva?
detta parti skulle ha väldigt stora framgångar i valet...
såg en cycklist som blev ertappad i Göteborg för att cycklat mot rött (inte en bil så långt ögat kunde nå) han hade ingen reflex heller.... antar 2000kr för detta. Perfekt Poliserna kan ju göra skäl för sin lön väldigt lätt...
Trafikkameror? De räknar med att kunna bötfälla 200 000 personer (700kameror) istället för 20 000 som de gör iår. Det minsakr ju hastigheterna på vägarna. Klockrent... Istället för att höja hastigehetrna till den fart som merparten av svenskabefolkningen färdas i så vill man istället bötfälla de. Kan det vara fel på trafikförordningen? Anledningen till att det inte är en lag är för de skulle göra merparten av svenskarna med körkort kriminella.. Sådana lagar är meningslösa och tas bort.. Där har ni de svaret....
Man måste älska Sverige ibland. Konstigt att 1/3 inte kommer fira sin nationaldag imorgon
En valig svenssons dag.
- Jag går ur min lägenhet. Där jag tyvärr glömt skruva fast alla muttrar till vapenskåpet. (resultat: mister min vapenlicens,jägarexamen)
- Eftersom det är en tidig morgon så skyndar jag mig ner till mitt föråd som är på andra sidan vägen. Dock har jag inte rikgit tid att stanna för röd gubbe på den folktoma stadsdelen kl 5 på morgonen. (resultat: 1000kr böter)
- Jag kommer över till förådet och tar ut mitt gammla vrak till cyckel eftersom jag är en fattig student. (7000kr/mån med 5000kr/mån i lån)(förövrigt har de som lever på existensminimum det bättre. dvs, skuldsanering, social etc) cyckeln som saknar lyse (mörk morgon) reflexer och allt annat som man behöver (absolut ingen aning) ger mig ca 3000kr böter.
- Eftersom jag är en riktig jävel på att cyckla kommer jag lätt upp i 60 på en 30väg (resultat: 2500kr? eller är de redan hörjt till 4000kr?)
-Självklart råkar jag köra möt rött vilket ger mig ytterligare 1000kr
-Väl framme vid universitetet så låser jag fast min gammla skitcyckel! med 4lås (resultat: någon jävla tattare har skruvat av alla delar som möjligen går att få loss, vilket resulterar i att jag har två hjul och en ram kvar...)
-Eftersom jag är en ypperligt god medborgare så går jag raka vägen till polisen som självklart säger att de ska göra sitt bästa, medans man förstår på polismannen att det är absolut ingen ideé att ens har de i åteanken att jag skulle få tillbaka något..
- Men självklart har jag ju en rikgit BRA försäkring!. Jag betalar ju hela 100kr i månaden för att de ska ge mig en ny skitcyckel (med ett värde av max! 300kr)
- Försäkringsbolaget försöker först få mig att erkänna: att jag inte alls har låst min cyckel/sålt den till min vän. När jag vägrar erkänna så går de med på att betala cyckeln.
- Cyckeln är ju värd 300kr så jag får 80% i värdeminskning osv. (240kr)
- Men jag borde igentligen haft den i ett garage och 5 lås (glömt 1)
Så de drar av 50% 120kr blir det då..!
Men lycklig är jag för mina 120kr!!
Tills jag får se att självrisken är 500kr
(har inte orkat med rättstavning osv)