14-åring försökte filma flykt från polisen

HanneZ

Guest
gthyni skrev:
Var det nån som såg mopperacet i Burkino Faso
i Dakar-rapporten på Eurosport ikväll?
De grabbarna kunde köra :tummenupp
Segraren tappade ena skon i en kurva.
Japps, ja såg. Jävlar va de gick. Såg den han i slutet som blev påkörd? Det måste gjort ont!!!

Såg du även i början kommentatorn sa att det va en hojåkare som hade en propeller på huvudet? När det va en helikopter bakom honom? hehe

/ Hannes

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
kajlyl skrev:
Det roligaste faktumet är att världens snabbaste 50cc maskin gör 130-140km/h och då är det med extreama kåpor(aprilia i grunden :cool: ) och på bonnevill(?) saltöknen :huvet :fatta!

ingen som har kvar sidan med den artiklen?

Är det världens snabbaste produktionsmaskin just nu?
För det är verkligen ingen rekordfart för 50cc kan jag säga.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
GSXR1100R skrev:
TomK, 50 cc och 17 pållar är respect, men det kostar för mycket

Äsch! vad är pengar egentligen, när du kommer att rula phett nere vid korvmojen och impa byxorna av fjortis-chixen... wheee!! :banana

:hihi

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Daredevil88 skrev:
jag vet vem det där var och det är sant jag kände honom när han bodde i uppsala

han har blivigt jagad ett flertal gånger av polisere men sista gången tog dom honom då han stannade utanför hyreshuset. det var en polis "buss" (van) som tog honom. nu ska han skaffa r1 PÅ STÅR HAN!

"You just made my day" som man säger i staterna! :D

Varenda jävla ord är sant! Skönt att han skall skaffa R1, det enda rätta ju, fast han lär ju tröttna på draget och så, tur att det finns turbo :D :D :D

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
224km/h är världsrekordet med moped,satt med en Kreidler på 60-talet. Det går med sk droppformade karosser, de har ett cw på ca 0.1 och det är därför som de kan nå såna sjuka hastigheter utan speciellt mycket effekt.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
kajlyl skrev:
Det roligaste faktumet är att världens snabbaste 50cc maskin gör 130-140km/h och då är det med extreama kåpor(aprilia i grunden :cool: ) och på bonnevill(?) saltöknen :huvet :fatta!

ingen som har kvar sidan med den artiklen?

Fel, Fel. Fel .... JP service (Porsche) i Helsingborg med Johannes Persson i spetsen, har fått upp en MT50 med 50cc... ja 50 cc upp i 168 km/h svänghjulet borta, slidmatning...
dessvärre rasade motorn under repotaget.
Artikeln fanns i en av mina gamla mc tidningar..

Bobbo77

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
R6-03:a Stunt hoj
Vart köper man filmen?? Vill ha!! Det måste ju vara en hur bra film som helst!
Hejja Hejja.... Mera

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
HAHAHAH JAg tycker att det här är så roligt hur kan det bli en 8 sidors tråd om mopeder när alla här hatar mopeder 15 åringar och allt som inte har med sporthojar att göra?

angående att dra snuten med moppe är ju lättare än att cykla i från dom och hur jobbit är det att cykla i från en bil i ett bostadsområde man känner till?

antar att kidsen resonerar som hojåkarna har jag mycket att riskera är risken att åka fast om man drar värd att ta! men när man ser historierna om 150knyck på en mt så skrattar man ju friskt! Men om sanningn ska fram har man ju sätt liknande historier tänker främst på en niklas på bike.se forumet som var ute och åkte med wcx vid ett tillfälle och där var allting överdrivet X3 så det finns hojåkare som "hittar på" / "har svårt att minnas siffror hastigheter och längder"

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Om man nu ska dra en polis me en moppe så är det väll det sista man gör att kolla på hastighetsmätaren mitt under flykten! lr? :va
Man kollar ju knappt på hastighetsmätaren i vanliga fall ändå!

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
:klappar
golf applåd!!!
:kocko

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Biifer skrev:
Om man nu ska dra en polis me en moppe så är det väll det sista man gör att kolla på hastighetsmätaren mitt under flykten! lr? :va
Man kollar ju knappt på hastighetsmätaren i vanliga fall ändå!

Som jag fattade de flesta moppehisyorierna mätte de tydligen aldrig med mätare, utan med laser och GPS... Hightec nuförtiden.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
wonderwizard skrev:
Fel, Fel. Fel .... JP service (Porsche) i Helsingborg med Johannes Persson i spetsen, har fått upp en MT50 med 50cc... ja 50 cc upp i 168 km/h svänghjulet borta, slidmatning...
dessvärre rasade motorn under repotaget.
Artikeln fanns i en av mina gamla mc tidningar..
Jo hade lite fel med hastigheten där.. men att få upp en Mt5 i nästan 160km/h med orginalchasie ock kåpor kan inte vara möjligt!! inte strömlinjeformat där precis! måste krävas upp mot en 40-50häst för det(?)

ingen som har formlen för hastighet/hk/vindmotstånd?

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
har en vän som blev ikappbackad av en polis.. (torslanda i göteborg) borde väll säga allt eller?

för övrigt anser jag att cyckelpoliserna i Göteborg borde plockas bort illa snabbt. Att man inte ens får bestämma SJÄLV när man anser det är rätt att gå över övergångställerna... ska jag stå som ett fån när det inte kommer några bilar?..1000kr..PATETISKT....

Sedan cyckelhjälm på cyckel... någon som är intresserad av att starta ett parti där man plockar bort ½ av alla trafikregler och låter folk tänka själva?

detta parti skulle ha väldigt stora framgångar i valet...

såg en cycklist som blev ertappad i Göteborg för att cycklat mot rött (inte en bil så långt ögat kunde nå) han hade ingen reflex heller.... antar 2000kr för detta. Perfekt Poliserna kan ju göra skäl för sin lön väldigt lätt...

Trafikkameror? De räknar med att kunna bötfälla 200 000 personer (700kameror) istället för 20 000 som de gör iår. Det minsakr ju hastigheterna på vägarna. Klockrent... Istället för att höja hastigehetrna till den fart som merparten av svenskabefolkningen färdas i så vill man istället bötfälla de. Kan det vara fel på trafikförordningen? Anledningen till att det inte är en lag är för de skulle göra merparten av svenskarna med körkort kriminella.. Sådana lagar är meningslösa och tas bort.. Där har ni de svaret....

Man måste älska Sverige ibland. Konstigt att 1/3 inte kommer fira sin nationaldag imorgon :rolleyes:

En valig svenssons dag.
- Jag går ur min lägenhet. Där jag tyvärr glömt skruva fast alla muttrar till vapenskåpet. (resultat: mister min vapenlicens,jägarexamen)
- Eftersom det är en tidig morgon så skyndar jag mig ner till mitt föråd som är på andra sidan vägen. Dock har jag inte rikgit tid att stanna för röd gubbe på den folktoma stadsdelen kl 5 på morgonen. (resultat: 1000kr böter)
- Jag kommer över till förådet och tar ut mitt gammla vrak till cyckel eftersom jag är en fattig student. (7000kr/mån med 5000kr/mån i lån)(förövrigt har de som lever på existensminimum det bättre. dvs, skuldsanering, social etc) cyckeln som saknar lyse (mörk morgon) reflexer och allt annat som man behöver (absolut ingen aning) ger mig ca 3000kr böter.
- Eftersom jag är en riktig jävel på att cyckla kommer jag lätt upp i 60 på en 30väg (resultat: 2500kr? eller är de redan hörjt till 4000kr?)
-Självklart råkar jag köra möt rött vilket ger mig ytterligare 1000kr
-Väl framme vid universitetet så låser jag fast min gammla skitcyckel! med 4lås (resultat: någon jävla tattare har skruvat av alla delar som möjligen går att få loss, vilket resulterar i att jag har två hjul och en ram kvar...)
-Eftersom jag är en ypperligt god medborgare så går jag raka vägen till polisen som självklart säger att de ska göra sitt bästa, medans man förstår på polismannen att det är absolut ingen ideé att ens har de i åteanken att jag skulle få tillbaka något..
- Men självklart har jag ju en rikgit BRA försäkring!. Jag betalar ju hela 100kr i månaden för att de ska ge mig en ny skitcyckel (med ett värde av max! 300kr)
- Försäkringsbolaget försöker först få mig att erkänna: att jag inte alls har låst min cyckel/sålt den till min vän. När jag vägrar erkänna så går de med på att betala cyckeln.
- Cyckeln är ju värd 300kr så jag får 80% i värdeminskning osv. (240kr)
- Men jag borde igentligen haft den i ett garage och 5 lås (glömt 1)
Så de drar av 50% 120kr blir det då..!

Men lycklig är jag för mina 120kr!!

Tills jag får se att självrisken är 500kr :död

(har inte orkat med rättstavning osv)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024