14-åring försökte filma flykt från polisen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Flummo skrev:
MT5 och MB5 (nästan samma motor) används idag flitigt till 70cc mopperacing här i sverige, effekten rör sig i de bästa hojarna omkring 20 hk, ungefär dubbelt så mycket som man får med vanligt köptrim kan jag nämna.
Gå in på www.ketogan.com videos, small video clips, längst ner på sidan ligger Metallgutten gör hole in one, den HADE 15 hästar ett litet tag, proffstrimmad av Roffe Heljefors, dock inte Roffes fel att den skar.

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
R1
Daredevil88 skrev:
Jag var tvungen att bidra med en egen moped historia.
det var i höstas då jag var på väg hem från en kompis. kör väl en 45-50 som jag alltid brukar köra och bara njuter av åkningen :) .
när jag kommer till ett rödlyse så stannar jag och bestämmer mig för att fördriva tiden lite så jag övar på att börna. :yoparty ungefär samtidigt kommer det en grön volvo v70 i ganska hög fart.
Eftersom det precis blivigt grönt så behövde han inte bromsa och behöl sin fart. vad han inte tänkte på var att jag som var stilla stående har en liten sträcka innan jag når hans fart. Idioten bestämmer sig tydligen för att försöka smita om mig. detta var ganska korkat då det var vääääldigt trångt pga en mittrefug för gångare.
Därför bestämmer jag mig för att gasa lite extra så han inte kommer om mig (det var det bromsa eller bli prejad som jag kunde välja på). iaf så när vi är förbi refugen kör han upp jämsides och min mätare pekade på ca:50 kmh. Gubben som kör lägger sig då nära mig vid sidan om, de var jäkligt obehagligt och jag försöker bromsa för att sedan lägga mig bakom honom.
Tror ni då inte att gubben börjar bromsa och accelerera i takt med så jag inte kan köra undan. :kocko
Nu blev jag förbanad och peta ner en växel och tryckte på till det gick runt en 70 och jag äntligen kunde köra in framför v70n. Vid nästa lyse som ligger vid solängsskolan lägger han sig bakom mig.
Jag kör på då det blir grönt och svänger in i ett bostads område. Nu märker jag att han följer efter mig och hur adrenalinet rusar som en sate i mig.

Förmodligen var han ute för att följa efter mig så han kunde se var jag bor och där ta mig (om det nu var en polis) :confused: .Därför trycker jag på allt vad jag har, pga av hans nu ganska långa avstånd han jag svänga vänster och se hur han fortsätter fram. :banana
innan jag kommer upp för baken där jag svänge av ser jag hur han har vänt och följer efter. :huvet Så jag tog helt enkelt och körde upp på en ås bakom högskolan och gömde mig där. Jag såg bilen åka fram och tillbaka för att slutligen ge upp.
Nu bestämmer jag mig för att köra hem och parkerar då moppen och springer in. :tungan

Dags att stänga ner den här tråden tycker jag .....
va fan lever ungarna i för verklighet. vakna upp för fan :huvet :huvet :huvet

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
GSXR1100R skrev:
Gå in på www.ketogan.com videos, small video clips, längst ner på sidan ligger Metallgutten gör hole in one, den HADE 15 hästar ett litet tag, proffstrimmad av Roffe Heljefors, dock inte Roffes fel att den skar.
Har sett filmen förut, och jag har ett svagt minne av att det viskades om blästersand i tanken då... Nåja, ljudet när bakhjulet låser upp sig känner man ju igen, även om det bara har hänt en gång på min MB. Den gången fick jag städa upp nedre halvan av kolven och motsvarande bitar (läs: splitter) av cylindern ur vevhuset, uppenbarligen så håller inte cylindern om man borrar till 46mm... :rolleyes: Jaja, man lär sig alltid något. Angående mopperacing så kanske du vet vem Egon Karlsson är? Han har hjälpt till en del med min MB, och några av hans avlagda delar har hittat till min hoj. Så fort jag har pengar så ska iaf hojen uppgraderas lite till... :D

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
GSXR1100R skrev:

Hehe! så kan det gå... Det går att få hyfsad hållbarhet på även hårt trimmade maskiner, men det är ett jäkla pyssel och så massor med förebyggande service.

Ni får väl köpa de nya cyllarna som Roffes polare i Holland gjuter (designad för 17hk). Nog det bästa man kan få tag på idag i 50cc-klassen. Och så en VRM-topp till det :)

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Det roligaste faktumet är att världens snabbaste 50cc maskin gör 130-140km/h och då är det med extreama kåpor(aprilia i grunden :cool: ) och på bonnevill(?) saltöknen :huvet :fatta!

ingen som har kvar sidan med den artiklen?

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
kajlyl skrev:
Det roligaste faktumet är att världens snabbaste 50cc maskin gör 130-140km/h och då är det med extreama kåpor(aprilia i grunden :cool: ) och på bonnevill(?) saltöknen :huvet :fatta!

ingen som har kvar sidan med den artiklen?
Hostade någon? :tungan Kreidler, över 200km/h med 50cc.

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Vart är samhället på väg???

Har snuten inget viktigare o göra än o köra runt o haffa mopedhuliganer?
Försök istället o haffa alla knarkare o socialfallsparasiter som bara kostar samhället en massa pengar o ställer till jävelskap.

Låt barnen leka ifred!!!

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Var det nån som såg mopperacet i Burkino Faso
i Dakar-rapporten på Eurosport ikväll?
De grabbarna kunde köra :tummenupp
Segraren tappade ena skon i en kurva.

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
kajlyl skrev:
Var det så jävligt??
har du nån källa?
Tyvärr ingen att länka direkt till där det står några närmare fakta eller scanna in. Men denna iaf: http://hem.passagen.se/dt50mx/bld_anat/johannes.jpg (klistra in adressen i webbläsaren)
Jag har hört att det ska vara en Kreidler, men har inte fått tag i några exakta uppgifter.
I övrigt tror jag att du hittar mer uppgifter i en viss mycket välkänd rekordbok.

Roligt fakta: 1964 års Honda 50cc tvåcylindriga 4-taktare(!) gav 14 hk och toppade 180km/h. Effekten ökade 2 hk till 1966, sista året de deltog i 50cc roadracing.

Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
URRninja skrev:
Nu skojar du va? På ett jättekonstigt vis. :D :rolleyes:

nej jag kraschade som fan med den moppen. tokpinsamt.

men moppen va bra att ha. jag hade kanske 7km till jobbet och det gick trots allt rätt fort att åka dit med den och den drog runt 0.2 liter milen. fast sen gick det som vanligt. nått jävla socialfall snodde moppen.

Edit: känner att jag måste förklara ytterligare lite varför jag ägde ett så pinsamt fordon. den kostade bara 3500kr. jag trodde att den inte skulle va stöldbegärlig. bilen hinner inte få varm motor på så kort sträcka. jag hade inget mc-kort då. kunde inte cykla heller får jag hade rejäla knäskador just då från fetingkrascher med snowboard.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Flummo skrev:
Har sett filmen förut, och jag har ett svagt minne av att det viskades om blästersand i tanken då... Nåja, ljudet när bakhjulet låser upp sig känner man ju igen, även om det bara har hänt en gång på min MB. Den gången fick jag städa upp nedre halvan av kolven och motsvarande bitar (läs: splitter) av cylindern ur vevhuset, uppenbarligen så håller inte cylindern om man borrar till 46mm... :rolleyes: Jaja, man lär sig alltid något. Angående mopperacing så kanske du vet vem Egon Karlsson är? Han har hjälpt till en del med min MB, och några av hans avlagda delar har hittat till min hoj. Så fort jag har pengar så ska iaf hojen uppgraderas lite till... :D

Bägge våra bensinfilter pajade och vi fick blästersand i veven :huvet
Ny 125:a gaffel står på önskelistan, vi tänkte köra moderat trimmat i år, då slipper vi kanske stå och mecka under halva racet i depån...

TomK, 50 cc och 17 pållar är respect, men det kostar för mycket

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...