Fan man väntar ju på svar från Viken om hur det var att tappa tvålen i duschen osv. Han borde väl vara fri man igen?
Jodå jag har kommit ut idet fria igen.
Hade nästan glömt denna tråd.
Man kan sammanfatta det hela med ett ord: Hälsoresa.
Mat 4 ggr/dag, tv på rummet, gemensam "hemmabio", biljardbord, pingisbord, gym, bibliotek, filmer, vollyboll 2 ggr i veckan, fotboll 1 gång i veckan, fjällturer, resa till lokala butiken en gång i veckan, ringa så mycket man ville, en turstig utanför fängelset som man kunde promenera och springa på.
Jag jobbade i köket, lagade mat, städade och diskade. Fick dessutom betalt! 72 kronor/dag.
Träffade på många annorlunda människor, inte direkt sådanna jag umgås med dagligen annars. Många var fyllekörare och fortkörare men jag tror fan majoriteten satt inne för droger. Jag har för övrigt aldrig sett så mycket droger som där inne heller.... sjukt.
Men jag hade ju hellre betalt böter än att sitta inne i 18 dagar. Men jag är i alla fall lite klokare och en erfarenhet rikare. Kanske inget man skriver i CVt iofs.. =) Men de går säkert hem hos cheyerna
Nä, håll er i sverige om ni ska köra fort. De kommer jag att göra...I norge kör jag ju iofs inte alls nu mer.