141 km/h på 80 väg i Norge = Fängelse

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Fan man väntar ju på svar från Viken om hur det var att tappa tvålen i duschen osv. Han borde väl vara fri man igen? :)
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Fan man väntar ju på svar från Viken om hur det var att tappa tvålen i duschen osv. Han borde väl vara fri man igen? :)


Jodå jag har kommit ut idet fria igen. :) Hade nästan glömt denna tråd.

Man kan sammanfatta det hela med ett ord: Hälsoresa.

Mat 4 ggr/dag, tv på rummet, gemensam "hemmabio", biljardbord, pingisbord, gym, bibliotek, filmer, vollyboll 2 ggr i veckan, fotboll 1 gång i veckan, fjällturer, resa till lokala butiken en gång i veckan, ringa så mycket man ville, en turstig utanför fängelset som man kunde promenera och springa på.

Jag jobbade i köket, lagade mat, städade och diskade. Fick dessutom betalt! 72 kronor/dag.

Träffade på många annorlunda människor, inte direkt sådanna jag umgås med dagligen annars. Många var fyllekörare och fortkörare men jag tror fan majoriteten satt inne för droger. Jag har för övrigt aldrig sett så mycket droger som där inne heller.... sjukt.


Men jag hade ju hellre betalt böter än att sitta inne i 18 dagar. Men jag är i alla fall lite klokare och en erfarenhet rikare. Kanske inget man skriver i CVt iofs.. =) Men de går säkert hem hos cheyerna :tuttar

Nä, håll er i sverige om ni ska köra fort. De kommer jag att göra...I norge kör jag ju iofs inte alls nu mer.
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Välkommen hem! :banana (fast det kanske var ett tag sedan)
Hade du chansen att få välja böter istället för fängelse?
Eller bestämde de att det blev finkan?
 

GDJb

Sporthoj beginner
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Gol, Norge
Hoj
ZX9-R -97
Haha. Ja då vet jag ju vad jag ska försöka välja om 11 dagar när jag ska in i rätten. Hur mycket var det du skulle fått betala om det hade blivit så?
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Välkommen hem! :banana (fast det kanske var ett tag sedan)
Hade du chansen att få välja böter istället för fängelse?
Eller bestämde de att det blev finkan?

Tack. Mjä, länge sedan var de inte, kom ut för 2 veckor sedan. Jag hade inget val. Vid en överträdelse större än 55 km/h blir utgången alltid fängelse tydligen. Mitt straff blev reduserat från 21 till 18 dagar.

Haha. Ja då vet jag ju vad jag ska försöka välja om 11 dagar när jag ska in i rätten. Hur mycket var det du skulle fått betala om det hade blivit så?


Jag tror att maxböterna för ren fortkörning är 7800? Men jag fick ju som sagt inget val tyvärr... Hur fort har du kört?
 
Last edited:

GDJb

Sporthoj beginner
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Gol, Norge
Hoj
ZX9-R -97
aha. de tog mig i 163 på motorvägen, 100kmh.
Så de blir fängelse alltså. Passande att jag rymmer iväg till japan i slutet av året då! :D
 

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Ort
strömstad
Hoj
k9
har blivit stoppad av samma gubbe/saab han var inte glad då heller.. på e6:an du åxå? han verkar jobba halden-oslo hört många som åkt dit
 

GDJb

Sporthoj beginner
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Gol, Norge
Hoj
ZX9-R -97
mm. Två gubbar i en civilsaab. på e6an. vid sarpsborg.
De var dock ganska snälla. om man kan säga så?
MEN FRÅGAN KVARSTÅR?!

VAAAAARFÖR STANNADE JAG?!?!?

har blivit stoppad av samma gubbe/saab han var inte glad då heller.. på e6:an du åxå? han verkar jobba halden-oslo hört många som åkt dit
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
mm. Två gubbar i en civilsaab. på e6an. vid sarpsborg.
De var dock ganska snälla. om man kan säga så?
MEN FRÅGAN KVARSTÅR?!

VAAAAARFÖR STANNADE JAG?!?!?


Ja de var "snälla" mot mig med....

Den frågan har ekat i mitt huvud från dagen jag faktiskt stannade fram till nu. Speciellt nu när de är minusgrader och snö på mornarna och jag måste sätta mig på en cykel utan motor, med pedaler....
 

GDJb

Sporthoj beginner
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Gol, Norge
Hoj
ZX9-R -97
Hur är det egentligen med det där, får det stanna en om man kör för snabbt? eller är det som i sverige?
Var lite osäker på det, och såg inte polisen förrens de var precis typ. ovanpå mig. eller brevid..riktig överaskning där.
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Hur är det egentligen med det där, får det stanna en om man kör för snabbt? eller är det som i sverige?
Var lite osäker på det, och såg inte polisen förrens de var precis typ. ovanpå mig. eller brevid..riktig överaskning där.

Vad jag läst så ger de sig inte i det första taget i Norge. I alla fall inte på E6:an... Läste om folk som bor brevid vägen som tycker att farten generellt inte är så hög. Men att de är irriterade på polisen som ständigt jagar folk i aldeles för höga hastigheter.

Men jag har ingen koll på hur fort de får köra för att stanna någon. För mig som kör fighter hade det blivit jobbigt åt nacken att försöka dra ifrån dem om de utan problem kan jaga mig i 250.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Vad jag läst så ger de sig inte i det första taget i Norge. I alla fall inte på E6:an... Läste om folk som bor brevid vägen som tycker att farten generellt inte är så hög. Men att de är irriterade på polisen som ständigt jagar folk i aldeles för höga hastigheter.

Men jag har ingen koll på hur fort de får köra för att stanna någon. För mig som kör fighter hade det blivit jobbigt åt nacken att försöka dra ifrån dem om de utan problem kan jaga mig i 250.

ännu en anledning att åka kåpat!!
 

GDJb

Sporthoj beginner
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Gol, Norge
Hoj
ZX9-R -97
Sådärja. För två veckor sen var jag i Sarpsborg's tingsrätt för lite kos med åklagare, domare och advokat.
Fick min slutgiltiga dom förra veckan.
Blev som sagt tagen i 163km/h på 100km/h väg.

Dommen;
30h samhällstjänst. That's it.

Ibland överaskar Norge!
Förlorade ju såklart förarrätten i 13 månader. Men det kan väl vara en hemlis va?
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Last edited:

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Sådärja. För två veckor sen var jag i Sarpsborg's tingsrätt för lite kos med åklagare, domare och advokat.
Fick min slutgiltiga dom förra veckan.
Blev som sagt tagen i 163km/h på 100km/h väg.

Dommen;
30h samhällstjänst. That's it.

Ibland överaskar Norge!
Förlorade ju såklart förarrätten i 13 månader. Men det kan väl vara en hemlis va?

Mjo, jag har sett fler exempel på folk som kört lite över 60 km/h för fort i på hundra väg. Har slutat som för dig eller med böter. De verkar dock vara mer kinkiga på 80 väg.... Å du måste troligen ta om körkortet i Norge för att få köra där överhuvudtaget igen...

Grattis i alla fall!
 

big

wannabe
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Oslo
Hoj
Yamaha FZ6 2007
Är extremt lite synlig polis här, kanske därför straffen är så stora (spekulation) Får helt chock varje gång jag är i stockholm hur mycket poliser jag ser. Men får en öga på dig som kommer det fort fler, av erfarenhet.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top