150 kmh på bakhjulet nynäsvägen tyckte inte polisen om...

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Boden
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
peligroso skrev:
Btw, håller med om att det är lite tråkigt med alla moralkärringar överallt :4skrika haha...

Over and out

Jepp.... :tummenupp

Trådlyft.
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Ja vill!

Tänkte bara säga att grina över att polisen drar kortet för det är som att grina över att att en väktare bustar en när man snattar i en affär.

Du/Ni vet om att det inte är tillåtet och ni gör det, fine. Men gnäll inte när farbror blå kommer och tar er.
 

IronMike

Guest
Backblade skrev:
Ja vill!

Tänkte bara säga att grina över att polisen drar kortet för det är som att grina över att att en väktare bustar en när man snattar i en affär.

Du/Ni vet om att det inte är tillåtet och ni gör det, fine. Men gnäll inte när farbror blå kommer och tar er.
Mjo.. sen kan man ju vända på det. Visst, man ger sig in i leken. Men att trilla dit på böter, då hojjen står parkad på sveavägen, för att blinkers-glasen sitter några mm för tätt - lite töntigt ? ...fortfarande olagligt, men väldigt mesigt. Samma sak om man kör på slangen, och vet vad man gör, då är det inte mer farligt än att köra bil rakt fram i laglig fart = också töntigt, om bara länsman ifråga visste vem han bötfällde.

:rolleyes:

Jag ska bli snut, bötfälla alla för allt, sen få eventuell rabbat eller komma undan då polis-kollegorna haffar mig :hihi
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
IronMike skrev:
Mjo.. sen kan man ju vända på det. Visst, man ger sig in i leken. Men att trilla dit på böter, då hojjen står parkad på sveavägen, för att blinkers-glasen sitter några mm för tätt - lite töntigt ? ...fortfarande olagligt, men väldigt mesigt. Samma sak om man kör på slangen, och vet vad man gör, då är det inte mer farligt än att köra bil rakt fram i laglig fart = också töntigt, om bara länsman ifråga visste vem han bötfällde.

:rolleyes:

Jag ska bli snut, bötfälla alla för allt, sen få eventuell rabbat eller komma undan då polis-kollegorna haffar mig :hihi
Är det den här killen du pratar om? http://web.mit.edu/4.614/www/nasserbio/titlepagenr.html
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
jösses...så här lång tråd har ja då fan ALDRIG orkat mig igenom förut....riktigt spännande å informativ :rofl men som sagt rätt åt dig men synd på lappen....

nej nu jävlar ska ja iväg å :fyllisar för att imorgon bitti sätta mig i bilen å bakisköra..... :tungan

sköt er nu barn medans pappa är ute å busar....*hatar dubbelmoral* :hihi
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
IronMike skrev:
Mjo.. sen kan man ju vända på det. Visst, man ger sig in i leken. Men att trilla dit på böter, då hojjen står parkad på sveavägen, för att blinkers-glasen sitter några mm för tätt - lite töntigt ? ...fortfarande olagligt, men väldigt mesigt. Samma sak om man kör på slangen, och vet vad man gör, då är det inte mer farligt än att köra bil rakt fram i laglig fart = också töntigt, om bara länsman ifråga visste vem han bötfällde.


Vem ska avgöra att man vet vad man gör, när man kör på "slangen" ? Tror nog att man har mer kontroll på en bil som kör rakt fram, än en hoj på bakhjulet, som kör rakt fram. Klart som fan Bosse Batong ska ta dig om du kör på bakhjulet, kör inte på bakhjulet där polisen kan ta dig istället då ...
 

IronMike

Guest
lorkan skrev:
Vem ska avgöra att man vet vad man gör, när man kör på "slangen" ? Tror nog att man har mer kontroll på en bil som kör rakt fram, än en hoj på bakhjulet, som kör rakt fram. Klart som fan Bosse Batong ska ta dig om du kör på bakhjulet, kör inte på bakhjulet där polisen kan ta dig istället då ...
Är man duktig och vet vad man gör, så medför det inte större risk att köra lite slang än att köra normalt rakt fram.. Precis som det finns laglydiga rakt-fram åkare med seg reaktionsförmåga eller övriga handikapp som kan medföra risker för andra medtrafikanter.

Hela "dealen", vad jag snackar om, är att alla är olika anpasade, har olika förutsättnigar och tallanger.. Somliga kör som svin å har flyt, klarar sig undan incidenter, somliga tycks inte vara anpassade för att åka hoj - har inte någon vidare förmåga att läsa andra trafikanter. Somliga är bra förare men förföljda av otur.

Egentligen är det upp till var och en att avgöra om man beh'rskar det man gör, många hojåkare tycks vara "speed-freaks" som är ute efter maximal prestanda utan tallang eller anpassing...vissa är duktiga men otursförföljda. Ingen annan kan döma..

Men en duktig förare som kör slang, eller "vårdslöst" medför ingen större fara, än den osäkra men laglydiga åkaren.

Jag vettefan :3freak ... men jag är född och uppvuxen i höga farter, har det i blodet, det känns rätt. Medan man har vänner som får för sig att bli tuffa å köra hoj för att dom har råd eller vill impa på andra, finns ju olika typer av förare. Har en kamrat som är dömd till döden innan han ens blir klar med lappen, ger han en sommar med hoj - det är hans dom. Han misslyckad med allt, vill vara tuff och uppleva "ett rus", borde ge fan i att skaffa hoj, vilket många borde.

Få har ju nerver, eller tålamod att hålla igen när det behövs som mest...

Men i slutändan är det fel, att låta en vanlig "mortal" person, med samhällets stöd som arbetare inom polisväsendet, avgöra huruvida man är skicklig eller ej.

:3freak
 

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
IronMike skrev:
Är man duktig och vet vad man gör, så medför det inte större risk att köra lite slang än att köra normalt rakt fram.. Precis som det finns laglydiga rakt-fram åkare med seg reaktionsförmåga eller övriga handikapp som kan medföra risker för andra medtrafikanter.

Hela "dealen", vad jag snackar om, är att alla är olika anpasade, har olika förutsättnigar och tallanger.. Somliga kör som svin å har flyt, klarar sig undan incidenter, somliga tycks inte vara anpassade för att åka hoj - har inte någon vidare förmåga att läsa andra trafikanter. Somliga är bra förare men förföljda av otur.

Egentligen är det upp till var och en att avgöra om man beh'rskar det man gör, många hojåkare tycks vara "speed-freaks" som är ute efter maximal prestanda utan tallang eller anpassing...vissa är duktiga men otursförföljda. Ingen annan kan döma..

Men en duktig förare som kör slang, eller "vårdslöst" medför ingen större fara, än den osäkra men laglydiga åkaren.

Jag vettefan :3freak ... men jag är född och uppvuxen i höga farter, har det i blodet, det känns rätt. Medan man har vänner som får för sig att bli tuffa å köra hoj för att dom har råd eller vill impa på andra, finns ju olika typer av förare. Har en kamrat som är dömd till döden innan han ens blir klar med lappen, ger han en sommar med hoj - det är hans dom. Han misslyckad med allt, vill vara tuff och uppleva "ett rus", borde ge fan i att skaffa hoj, vilket många borde.

Få har ju nerver, eller tålamod att hålla igen när det behövs som mest...

Men i slutändan är det fel, att låta en vanlig "mortal" person, med samhällets stöd som arbetare inom polisväsendet, avgöra huruvida man är skicklig eller ej.

:3freak

Problemet med det är väl att alla individer anser att de behärskar farterna de håller. Enligt en undersökning tycker 75% av svenska folket att de kör bättre än genomsnittsföraren :rolleyes:
Det gör att det kan behövas någon som sätter gränserna för vad som är okej eller inte. En oberoende individ som med samhällets stöd som arbetare inom polisväsendet tex...
Klart att de kan gå åt skogen för en erfaren förare som slangar också. Det är därför det inte är okej att göra det på Essingeleden en vardagsmorgon klockan åtta...
Sen fungerar det inte i svenska samhället att göra undantag för vissa människor för de anses "bättre" på något då den svenska avundsjukan måste bryta in. "Får inte jag, ska faan inte du få heller" Tragiskt men sant. Vi skrattar åt vissa länder som anser det vara en stor förolämpning att snacka skit om någons mamma...prova att prata skit om en svensks bilkörning och du får samma effekt.

För övrigt stavs talang med ett l :tungan
 
Last edited:

Gabor

Guest
IronMike skrev:
Är man duktig och vet vad man gör, så medför det inte större risk att köra lite slang än att köra normalt rakt fram.. Precis som det finns laglydiga rakt-fram åkare med seg reaktionsförmåga eller övriga handikapp som kan medföra risker för andra medtrafikanter.

Men i slutändan är det fel, att låta en vanlig "mortal" person, med samhällets stöd som arbetare inom polisväsendet, avgöra huruvida man är skicklig eller ej.

:3freak
fan IM, nu är du riktigt korkad, eller har du sniffat ur rengöringsburken igen..??

Nähe..??? för när nu någon kör på slangen, så har man ju otroligt bra koll framåt, har bra framförhållning om det okända skulle dyka upp framför hojen.. :rolleyes: ...det är ju då olyckor händer... :gnissla

Och vem ska nu hålla efter lagen , eller ska anarkin bara flöda, mer än det redan är nu.
Andra tycker kanske att en hoj som stått stilla mer än en vecka är ok att låna och köra med, eller att matvaror som inte köpts innan bäst-före datum bara är att bära ut från affären. Den ska ju ändå kastas...

Moralen i trafiken blir inte bättre för att några gasglada gråter så fort de blir av med ett körkort man bara har till låns. Klarar man inte av att hålla sig innom lagens ramar kanske man inte ska ha körkort. Kör bana istället, eller stunta innom inhängnat område....men det är klart, då är det ingen som ser på, å då finns det ingen att försöka impa på heller.....
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Jag säger som så här, den jäveln som ränner in på bakhjulet i mina barn kan babbla om hur grym han är på att köra. Kommer ändå sätta på en slipon på honom. Eller bult on...


:gnissla
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
IronMike skrev:
... men jag är född och uppvuxen i höga farter :3freak

förlåt att jag quotar detta inlägg! men jag kunde inte sluta skratta när jag läste detta! tänkte bara dela med mig..om någon missade! :notme
 

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
som ett litet ps så gör ju faktiskt r6:an 160 på slangen på 2:an och en bit över 220 på 3:an... Om det nu var någon som undrade... eller inte... :va
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
Backblade skrev:
Jag säger som så här, den jäveln som ränner in på bakhjulet i mina barn kan babbla om hur grym han är på att köra. Kommer ändå sätta på en slipon på honom. Eller bult on...


:gnissla
förstår att du är rädd om dina barn men du kanske i sånna falla borde ha hållit dom i från vägen.
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Edge Junkie skrev:
Snut jävlar .....!
Har dom inget bättre för sig än att ta mina körkort ! !

Var det du som kraschade in i ett par hojar i sommras när du skulle slanga?
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
R1bjorn skrev:
Var det du som kraschade in i ett par hojar i sommras när du skulle slanga?
niceone3pd.gif
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
IronMike skrev:
Är man duktig och vet vad man gör, så medför det inte större risk att köra lite slang än att köra normalt rakt fram.. Precis som det finns laglydiga rakt-fram åkare med seg reaktionsförmåga eller övriga handikapp som kan medföra risker för andra medtrafikanter.

Hela "dealen", vad jag snackar om, är att alla är olika anpasade, har olika förutsättnigar och tallanger.. Somliga kör som svin å har flyt, klarar sig undan incidenter, somliga tycks inte vara anpassade för att åka hoj - har inte någon vidare förmåga att läsa andra trafikanter. Somliga är bra förare men förföljda av otur.

Egentligen är det upp till var och en att avgöra om man beh'rskar det man gör, många hojåkare tycks vara "speed-freaks" som är ute efter maximal prestanda utan tallang eller anpassing...vissa är duktiga men otursförföljda. Ingen annan kan döma..

Men en duktig förare som kör slang, eller "vårdslöst" medför ingen större fara, än den osäkra men laglydiga åkaren.

Jag vettefan :3freak ... men jag är född och uppvuxen i höga farter, har det i blodet, det känns rätt. Medan man har vänner som får för sig att bli tuffa å köra hoj för att dom har råd eller vill impa på andra, finns ju olika typer av förare. Har en kamrat som är dömd till döden innan han ens blir klar med lappen, ger han en sommar med hoj - det är hans dom. Han misslyckad med allt, vill vara tuff och uppleva "ett rus", borde ge fan i att skaffa hoj, vilket många borde.

Få har ju nerver, eller tålamod att hålla igen när det behövs som mest...

Men i slutändan är det fel, att låta en vanlig "mortal" person, med samhällets stöd som arbetare inom polisväsendet, avgöra huruvida man är skicklig eller ej.

:3freak

Låter lite som om du är bättre än de flesta på att åka hoj, du har det "i blodet" ju :rolleyes: . Så du menar att om man är verkligt skicklig på att åka på bakhjulet, vi säger Matti Tepsa, så är det ungefär lika farligt som när jag kör rakt fram ? Tror inte att Matti själv håller med på den punkten. När det springer ut ngt på vägen då ? Har man lika bra kontroll då om man kör på bakhjulet, för att man har det "i blodet" ? Tror nog att bromssträckor till exempel varierar lite om man kör på bakhjulet å om man bara kör rakt fram, jag är säker på att jag stannar fan så mycket fortare än Matti som kör på bakhjulet bredvid mig, när en plötslig fara dyker upp.

Håller man på å kör som fan alltid överallt är det inte en fråga om OM man kmr krasha, utan när. Det finns inga "superhumans" som har farten "i blodet", som kan förutse alla faror och som alltid har "flyt" och som aldrig tabbar sig. Du har nog tittat för mycket på stålmannen.. :va

Jag förstår inte dom som kör på bakhjulet och kryssar mellan bilar på motorvägen i rusningstrafik, dock kan jag förstå dom som kör på bakhjulet en sommarkväll på favoritvägen utan trafik..

Vad långt det blev. :D
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
lorkan skrev:
Låter lite som om du är bättre än de flesta på att åka hoj, du har det "i blodet" ju :rolleyes: . Så du menar att om man är verkligt skicklig på att åka på bakhjulet, vi säger Matti Tepsa, så är det ungefär lika farligt som när jag kör rakt fram ? Tror inte att Matti själv håller med på den punkten. När det springer ut ngt på vägen då ? Har man lika bra kontroll då om man kör på bakhjulet, för att man har det "i blodet" ? Tror nog att bromssträckor till exempel varierar lite om man kör på bakhjulet å om man bara kör rakt fram, jag är säker på att jag stannar fan så mycket fortare än Matti som kör på bakhjulet bredvid mig, när en plötslig fara dyker upp.

Håller man på å kör som fan alltid överallt är det inte en fråga om OM man kmr krasha, utan när. Det finns inga "superhumans" som har farten "i blodet", som kan förutse alla faror och som alltid har "flyt" och som aldrig tabbar sig. Du har nog tittat för mycket på stålmannen.. :va

Jag förstår inte dom som kör på bakhjulet och kryssar mellan bilar på motorvägen i rusningstrafik, dock kan jag förstå dom som kör på bakhjulet en sommarkväll på favoritvägen utan trafik..

Vad långt det blev. :D


Jag är nog i viss mån beredd att hålla med Nackapojken här (namnglömsk). Ingen diskuterar Agneta som kör 700 mil/år varav de flesta på landsbygd, men hon är likförbannat in och härjar i stan. Hur många Agnetor har vi i sverige och hur många mil kör de gemensamt i förhållande till sporthojspojkarna som kanske borde stannat hemma?

Jag har varit nog så nära att smälla ett par gånger (eller tolv) och i nästan alla fall har det berott på bristande uppmärksamhet från bilister, konstiga rörelsescheman och idiotmanövrar..

En film var upp häromdan med en hoj som drog rätt in i sidan på en bil som svängde vänster. Jag tycker att hojen var dum, men det är tveklöst bilistens fel som inte blinkade eller tydligare visade vad han skulle göra etc..

Jag lärde mig en sak när jag började köra på gatan dock (klok far där), "det gör inte mindre ont på KS för att du hade rätt".


Men nog är det lika farligt med husvagnar som rullar 80 mil/dag som hojar som framförs med full koncentration i 30 minutersetapper, av någon som kanske t o m är gammal tävlingsåkare..

Frågan är om det är farten och "den där känslan" man är ute efter, eller faran i sig. jag upplever också att många (gärna 20-25) skryter om körningar och då de sekvenser som varit rent livsfarliga. Att köra fort behöver inte blandas ihop med det alls i mina ögon!
 

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Nu i Kävlinge.
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
tob skrev:
Alldeles förvånad blir man av alla småglin som plötsligt upptäcker att farbror blå kan ta den två månader gamla lappen för att man beter siig som en idiot itrafiken. Ännu mer förvånad blir man av att läsa inläggen från glinens påhejare som skriker "gubbe" och "avundsjuk" och "moraltanter" och allt vad det är och gråter i kapp med glinet som nyligen har kraschat och sen kört för fort och blivit av med körkortet. Vilken intellektuell nivå är ni egentligen på pojkar? Ni "busar" blir påkomna med fingrarna i syltburken och gråter ut på ett forum. HAr ni ingen jävla självrespekt alls. Allt är alltid nån annans fel eller hur?
Jävla snutjävlar osv. Ni är så jävla orutinerade och gröna så ni färgar av er. Lär er att bryta mot lagen på ett sätt som inte syns eller hörs så får ni vara ifred med stuntandet och slangandet, men NEJ ni har så dålig självinsikt och så taskigt självförtroende så ni måste fjanta runt i folksamlingar för att ni överhuvudtaget ska märkas, och sen när ni klantar till det ordentligt så torskar ni och gråter ut hos likasinnade smågrabbar. Skaffa lite rutin och gör som ni vill eller stoltsera åtminstone inte med att ni klantar er. Det är fullständigt patetiskt att man ens ska behöva se rubriker på trådarna som handlar om hur jävla sopiga som piloter ni är.
Tycker
/T


Tyckte detta var ett skitbra inlägg
:Bugar
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top