peligroso skrev:Btw, håller med om att det är lite tråkigt med alla moralkärringar överallt haha...
Over and out
Mjo.. sen kan man ju vända på det. Visst, man ger sig in i leken. Men att trilla dit på böter, då hojjen står parkad på sveavägen, för att blinkers-glasen sitter några mm för tätt - lite töntigt ? ...fortfarande olagligt, men väldigt mesigt. Samma sak om man kör på slangen, och vet vad man gör, då är det inte mer farligt än att köra bil rakt fram i laglig fart = också töntigt, om bara länsman ifråga visste vem han bötfällde.Backblade skrev:Ja vill!
Tänkte bara säga att grina över att polisen drar kortet för det är som att grina över att att en väktare bustar en när man snattar i en affär.
Du/Ni vet om att det inte är tillåtet och ni gör det, fine. Men gnäll inte när farbror blå kommer och tar er.
Är det den här killen du pratar om? http://web.mit.edu/4.614/www/nasserbio/titlepagenr.htmlIronMike skrev:Mjo.. sen kan man ju vända på det. Visst, man ger sig in i leken. Men att trilla dit på böter, då hojjen står parkad på sveavägen, för att blinkers-glasen sitter några mm för tätt - lite töntigt ? ...fortfarande olagligt, men väldigt mesigt. Samma sak om man kör på slangen, och vet vad man gör, då är det inte mer farligt än att köra bil rakt fram i laglig fart = också töntigt, om bara länsman ifråga visste vem han bötfällde.
Jag ska bli snut, bötfälla alla för allt, sen få eventuell rabbat eller komma undan då polis-kollegorna haffar mig
IronMike skrev:Mjo.. sen kan man ju vända på det. Visst, man ger sig in i leken. Men att trilla dit på böter, då hojjen står parkad på sveavägen, för att blinkers-glasen sitter några mm för tätt - lite töntigt ? ...fortfarande olagligt, men väldigt mesigt. Samma sak om man kör på slangen, och vet vad man gör, då är det inte mer farligt än att köra bil rakt fram i laglig fart = också töntigt, om bara länsman ifråga visste vem han bötfällde.
Är man duktig och vet vad man gör, så medför det inte större risk att köra lite slang än att köra normalt rakt fram.. Precis som det finns laglydiga rakt-fram åkare med seg reaktionsförmåga eller övriga handikapp som kan medföra risker för andra medtrafikanter.lorkan skrev:Vem ska avgöra att man vet vad man gör, när man kör på "slangen" ? Tror nog att man har mer kontroll på en bil som kör rakt fram, än en hoj på bakhjulet, som kör rakt fram. Klart som fan Bosse Batong ska ta dig om du kör på bakhjulet, kör inte på bakhjulet där polisen kan ta dig istället då ...
IronMike skrev:Är man duktig och vet vad man gör, så medför det inte större risk att köra lite slang än att köra normalt rakt fram.. Precis som det finns laglydiga rakt-fram åkare med seg reaktionsförmåga eller övriga handikapp som kan medföra risker för andra medtrafikanter.
Hela "dealen", vad jag snackar om, är att alla är olika anpasade, har olika förutsättnigar och tallanger.. Somliga kör som svin å har flyt, klarar sig undan incidenter, somliga tycks inte vara anpassade för att åka hoj - har inte någon vidare förmåga att läsa andra trafikanter. Somliga är bra förare men förföljda av otur.
Egentligen är det upp till var och en att avgöra om man beh'rskar det man gör, många hojåkare tycks vara "speed-freaks" som är ute efter maximal prestanda utan tallang eller anpassing...vissa är duktiga men otursförföljda. Ingen annan kan döma..
Men en duktig förare som kör slang, eller "vårdslöst" medför ingen större fara, än den osäkra men laglydiga åkaren.
Jag vettefan ... men jag är född och uppvuxen i höga farter, har det i blodet, det känns rätt. Medan man har vänner som får för sig att bli tuffa å köra hoj för att dom har råd eller vill impa på andra, finns ju olika typer av förare. Har en kamrat som är dömd till döden innan han ens blir klar med lappen, ger han en sommar med hoj - det är hans dom. Han misslyckad med allt, vill vara tuff och uppleva "ett rus", borde ge fan i att skaffa hoj, vilket många borde.
Få har ju nerver, eller tålamod att hålla igen när det behövs som mest...
Men i slutändan är det fel, att låta en vanlig "mortal" person, med samhällets stöd som arbetare inom polisväsendet, avgöra huruvida man är skicklig eller ej.
fan IM, nu är du riktigt korkad, eller har du sniffat ur rengöringsburken igen..??IronMike skrev:Är man duktig och vet vad man gör, så medför det inte större risk att köra lite slang än att köra normalt rakt fram.. Precis som det finns laglydiga rakt-fram åkare med seg reaktionsförmåga eller övriga handikapp som kan medföra risker för andra medtrafikanter.
Men i slutändan är det fel, att låta en vanlig "mortal" person, med samhällets stöd som arbetare inom polisväsendet, avgöra huruvida man är skicklig eller ej.
IronMike skrev:... men jag är född och uppvuxen i höga farter
förstår att du är rädd om dina barn men du kanske i sånna falla borde ha hållit dom i från vägen.Backblade skrev:Jag säger som så här, den jäveln som ränner in på bakhjulet i mina barn kan babbla om hur grym han är på att köra. Kommer ändå sätta på en slipon på honom. Eller bult on...
Edge Junkie skrev:Snut jävlar .....!
Har dom inget bättre för sig än att ta mina körkort ! !
touché.....R1bjorn skrev:Var det du som kraschade in i ett par hojar i sommras när du skulle slanga?
R1bjorn skrev:Var det du som kraschade in i ett par hojar i sommras när du skulle slanga?
IronMike skrev:Är man duktig och vet vad man gör, så medför det inte större risk att köra lite slang än att köra normalt rakt fram.. Precis som det finns laglydiga rakt-fram åkare med seg reaktionsförmåga eller övriga handikapp som kan medföra risker för andra medtrafikanter.
Hela "dealen", vad jag snackar om, är att alla är olika anpasade, har olika förutsättnigar och tallanger.. Somliga kör som svin å har flyt, klarar sig undan incidenter, somliga tycks inte vara anpassade för att åka hoj - har inte någon vidare förmåga att läsa andra trafikanter. Somliga är bra förare men förföljda av otur.
Egentligen är det upp till var och en att avgöra om man beh'rskar det man gör, många hojåkare tycks vara "speed-freaks" som är ute efter maximal prestanda utan tallang eller anpassing...vissa är duktiga men otursförföljda. Ingen annan kan döma..
Men en duktig förare som kör slang, eller "vårdslöst" medför ingen större fara, än den osäkra men laglydiga åkaren.
Jag vettefan ... men jag är född och uppvuxen i höga farter, har det i blodet, det känns rätt. Medan man har vänner som får för sig att bli tuffa å köra hoj för att dom har råd eller vill impa på andra, finns ju olika typer av förare. Har en kamrat som är dömd till döden innan han ens blir klar med lappen, ger han en sommar med hoj - det är hans dom. Han misslyckad med allt, vill vara tuff och uppleva "ett rus", borde ge fan i att skaffa hoj, vilket många borde.
Få har ju nerver, eller tålamod att hålla igen när det behövs som mest...
Men i slutändan är det fel, att låta en vanlig "mortal" person, med samhällets stöd som arbetare inom polisväsendet, avgöra huruvida man är skicklig eller ej.
lorkan skrev:Låter lite som om du är bättre än de flesta på att åka hoj, du har det "i blodet" ju . Så du menar att om man är verkligt skicklig på att åka på bakhjulet, vi säger Matti Tepsa, så är det ungefär lika farligt som när jag kör rakt fram ? Tror inte att Matti själv håller med på den punkten. När det springer ut ngt på vägen då ? Har man lika bra kontroll då om man kör på bakhjulet, för att man har det "i blodet" ? Tror nog att bromssträckor till exempel varierar lite om man kör på bakhjulet å om man bara kör rakt fram, jag är säker på att jag stannar fan så mycket fortare än Matti som kör på bakhjulet bredvid mig, när en plötslig fara dyker upp.
Håller man på å kör som fan alltid överallt är det inte en fråga om OM man kmr krasha, utan när. Det finns inga "superhumans" som har farten "i blodet", som kan förutse alla faror och som alltid har "flyt" och som aldrig tabbar sig. Du har nog tittat för mycket på stålmannen..
Jag förstår inte dom som kör på bakhjulet och kryssar mellan bilar på motorvägen i rusningstrafik, dock kan jag förstå dom som kör på bakhjulet en sommarkväll på favoritvägen utan trafik..
Vad långt det blev.
tob skrev:Alldeles förvånad blir man av alla småglin som plötsligt upptäcker att farbror blå kan ta den två månader gamla lappen för att man beter siig som en idiot itrafiken. Ännu mer förvånad blir man av att läsa inläggen från glinens påhejare som skriker "gubbe" och "avundsjuk" och "moraltanter" och allt vad det är och gråter i kapp med glinet som nyligen har kraschat och sen kört för fort och blivit av med körkortet. Vilken intellektuell nivå är ni egentligen på pojkar? Ni "busar" blir påkomna med fingrarna i syltburken och gråter ut på ett forum. HAr ni ingen jävla självrespekt alls. Allt är alltid nån annans fel eller hur?
Jävla snutjävlar osv. Ni är så jävla orutinerade och gröna så ni färgar av er. Lär er att bryta mot lagen på ett sätt som inte syns eller hörs så får ni vara ifred med stuntandet och slangandet, men NEJ ni har så dålig självinsikt och så taskigt självförtroende så ni måste fjanta runt i folksamlingar för att ni överhuvudtaget ska märkas, och sen när ni klantar till det ordentligt så torskar ni och gråter ut hos likasinnade smågrabbar. Skaffa lite rutin och gör som ni vill eller stoltsera åtminstone inte med att ni klantar er. Det är fullständigt patetiskt att man ens ska behöva se rubriker på trådarna som handlar om hur jävla sopiga som piloter ni är.
Tycker
/T
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |