150 kmh på bakhjulet nynäsvägen tyckte inte polisen om...

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
sandstream skrev:
Det törs jag inte, sånt överlåtar jag åt de tuffa pojkarna på SH, de som kör mot rött för att spara tid och som får något fuktigt i blicken så fort de ser en blå/vit bil :hihi
(Sen är jag för snål för att börna, går åt däck ändå)

Jag använder min hoj till det den är byggd för, dvs att köras på bana. :)
Nu blev jag besviken :( Trodde du var en tuffing, du också!

Kul att du har humor ändå :) Det har förövrigt jag med...
 

sandstream

Guest
Gixxer 1 skrev:
Nu blev jag besviken :( Trodde du var en tuffing, du också!
Kul att du har humor ändå :) Det har förövrigt jag med...
Nej, någon tuffing har jag aldrig varit och kommer aldrig att bli.
Skulle aldrig våga börna eller wheeeeeela utanför donken eller Skogskyrkogården som de übertuffa grabbarna gör :3freak
 

peppureikä

Guest
Markku Maijala skrev:
hOPPAS ,dom drar in körkortet för all framtid , kör som folk vägen är ingen jävla lekplats . :kocko
Jepp,det finns någånting som heter DAGIS....där kan alla barn leka...
 

peppureikä

Guest
:Bugar
sandstream skrev:
Det törs jag inte, sånt överlåtar jag åt de tuffa pojkarna på SH, de som kör mot rött för att spara tid och som får något fuktigt i blicken så fort de ser en blå/vit bil :hihi
(Sen är jag för snål för att börna, går åt däck ändå)

Jag använder min hoj till det den är byggd för, dvs att köras på bana. :)
:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar Där har vi en RIKTIG hojåkare!!!! Du e verkligen kungen ....inte som dom här pojkarna som inte har nån vett alls...
 

peppureikä

Guest
freding skrev:
Tror du e avis för att du inte kan ... :7peta
Efter 27 år med hojkort o massa olika hojar tror jag att jag kan men vem ska jag visa att jag e tuff...jag har fru o barn ....jag har oxå lekt en hel del med hojar ska du veta ...nu behöver jag inte bevisa nått...alla som känner mig vet att jag kan köra mc....tror jag iaf...jag vill bara säga till er alla som e nybörjare att ta d försigtig i början ..man växer ihop med hojen!!!1 ha det så gott alla mc-förare ...och glöm inte att det e ingen som ser DIG!!!
 

Enkie

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
ZX-7R -97, R1 -10, 888 -93
Jag hatar sådana här inlägg (dubbelmoralen), såklart är det rätt åt en om man kör i 150km/h på bakhjulet om man blir av med kortet - sedan tänker jag "hur sjutton kör jag själv då".

Förra året fick jag cykla tre månader för att länsman stod med laserbössan. Så när jag väntade på min tur där i kön bland syndande fortkörare, då flög en massa tankar genom huvudet. Man tänker f-n vad dum jag var när jag körde om alla långsamma semesterbilister, så tänkte jag efter NOGA. Okej här fick jag varva en Alfa 24V V6:a till 7k och den låter så sagolikt vackert....vad är det värt, 2mån i finkan kanske....Så fick jag 2000:- kronor i böter och rejäl motion i tre månader - ett fynd!

Skämt åsido kanske det kan vara nyttigt att få en liten läxa ibland.
 

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
Inte i Japan
Hoj
GSXR750WN
Fan va bra att det är nån annan än jag som bara ÅKER me hojen (för dä har jag läst i den här tråden att det finns), å inte håller på och åker på fram och bakhjulet, som alla dom tuffa grabbarna. Jag har ju en bara löjlig liten tjejcykel på sjufemti kubik, och tung å klumpi ären åckså, så kan ju inte hålla på och stajla vid korvmojen, om jag inte rycker i styret på ettan förstås. Men jag tycker att dä ä jättekul att köra ändå. Fast dä vore ju mycke roligare om man kunde skryta för kompisarna om hur man jagas av snuten och var en livsfarlig psykopathojåkare. Ibland kör jag lite för fort, men jag vågar inte köra så fort när det finns fotgängare, barn och såna i närheten, för då kan dom ju bli sura, eller jag kan ju köra på nån. Skit…. jag vågar bara köra fort på landsvägen och där är det ju ingen som ser hur ball jag är. Fast jag brukar bromsa så jag åker på framhjulet med min tolvväxlade trampcykel. Räknas det, eller måste jag börna utanför snutstation, tills dom jagar mej?? Det är ju så härligt att göra nåt sånt, för då skickar man liksom en hälsning till snuten och alla andra att dom ska titta på alla hojåkare som om vi vore presumtiva dödspiloter som kan slå till var som helst. Fan åckså .... om jag ändå vore en sån där outlaw anarkist, å inte en mesig vanlig familje farsa!
 

peppureikä

Guest
:fyllisar :fyllisar :rofl :rofl :rofl :fyllisar
Suzuki-TSCC-749 skrev:
Fan va bra att det är nån annan än jag som bara ÅKER me hojen (för dä har jag läst i den här tråden att det finns), å inte håller på och åker på fram och bakhjulet, som alla dom tuffa grabbarna. Jag har ju en bara löjlig liten tjejcykel på sjufemti kubik, och tung å klumpi ären åckså, så kan ju inte hålla på och stajla vid korvmojen, om jag inte rycker i styret på ettan förstås. Men jag tycker att dä ä jättekul att köra ändå. Fast dä vore ju mycke roligare om man kunde skryta för kompisarna om hur man jagas av snuten och var en livsfarlig psykopathojåkare. Ibland kör jag lite för fort, men jag vågar inte köra så fort när det finns fotgängare, barn och såna i närheten, för då kan dom ju bli sura, eller jag kan ju köra på nån. Skit…. jag vågar bara köra fort på landsvägen och där är det ju ingen som ser hur ball jag är. Fast jag brukar bromsa så jag åker på framhjulet med min tolvväxlade trampcykel. Räknas det, eller måste jag börna utanför snutstation, tills dom jagar mej?? Det är ju så härligt att göra nåt sånt, för då skickar man liksom en hälsning till snuten och alla andra att dom ska titta på alla hojåkare som om vi vore presumtiva dödspiloter som kan slå till var som helst. Fan åckså .... om jag ändå vore en sån där outlaw anarkist, å inte en mesig vanlig familje farsa!
 

Markku Maijala

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Österbybruk
Hoj
suzuki gsx 750r
Helt jävlaskitbra bra svar UKE , ibland kan det gå för fort men på såna ställen där man har koll på omgivningen i alla fall . Man vill ju ha kortet kvar ,har kört hoj i massa år , fan familjen skulle garva läppen av sig om man kom hem och talade om att snuten tagit en för bakhjulsåkning hahaha . :tummenupp
 
Last edited:

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
japp, övertrött!

Fridolf skrev:
Det var inte det förlorade körkortet jag syftade på, det får man ta.

E bara så trött på allt gnällande, vem kör sporthoj av 90års modell elle nyare och aldrig kör för fort eller leker??? Då kan man fan lika gärna köpa en HD...... Och då tror jag inte sporthoj.com e rätta platsen att skriva på.

MVH Fridolf

Japp man blir övertrött på alla jävla morsgrisar som gråter ut på ett forum och vill ha sympati för sina idiotstyrningar! Kan lika gärna skriva att dom kör berusade och få sympati för det!
Same to me!
/T
 
Last edited:

peligroso

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Ort
.
Hoj
.
Mycket intressant läsning måste jag säga! :va

Som ni håller på att tjaffsa hit och dit om vem som är tuff och vem som är mogen och ja, allt vad som spyrs ut över varandra, man börjar ju undra hur gamla ni är egentligen? :D
Jag menar, är det inte upp till var och en vad man gör med sin mc?
Måste man bli en del av någon speciell klass bara för att man gillar att köra på bakslangen? "Du ska in i "TUFFINGAR UTAN HJÄRNA", eller om man gillar att glida runt på båda hjulen, då ska man in i "TRÅKIGA LANDSVÄGSLOK".

Visst har vi olika uppfattningar om vad man ska göra med sin mc, och visst har man olika uppfattningar vad som gäller ute på gator osv, alla tolkar ju lagar och dylikt på sitt lilla vis :pannkyss
Men är inte detta ett forum där man ska få diskutera saker utan att behöva få massa arga påhopp av folk som inte gillar det man gör? Är det inte bättre att ni håller er utanför konversationen, och håller er till det ni gillar :kocko
Bli gärna arga på mig om jag har fel, kanske har missuppfattat allt :gnissla

För fan, skärp er :fatta!
Ni ger ju SH's forum dåligt rykte :fyllisar

Btw, håller med om att det är lite tråkigt med alla moralkärringar överallt :4skrika haha...

Over and out
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
peligroso skrev:
Mycket intressant läsning måste jag säga! :va

Som ni håller på att tjaffsa hit och dit om vem som är tuff och vem som är mogen och ja, allt vad som spyrs ut över varandra, man börjar ju undra hur gamla ni är egentligen? :D
Jag menar, är det inte upp till var och en vad man gör med sin mc?
Måste man bli en del av någon speciell klass bara för att man gillar att köra på bakslangen? "Du ska in i "TUFFINGAR UTAN HJÄRNA", eller om man gillar att glida runt på båda hjulen, då ska man in i "TRÅKIGA LANDSVÄGSLOK".

Visst har vi olika uppfattningar om vad man ska göra med sin mc, och visst har man olika uppfattningar vad som gäller ute på gator osv, alla tolkar ju lagar och dylikt på sitt lilla vis :pannkyss
Men är inte detta ett forum där man ska få diskutera saker utan att behöva få massa arga påhopp av folk som inte gillar det man gör? Är det inte bättre att ni håller er utanför konversationen, och håller er till det ni gillar :kocko
Bli gärna arga på mig om jag har fel, kanske har missuppfattat allt :gnissla

För fan, skärp er :fatta!
Ni ger ju SH's forum dåligt rykte :fyllisar

Btw, håller med om att det är lite tråkigt med alla moralkärringar överallt :4skrika haha...

Over and out
Bara åtta smilies? Skärpning.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Generell uppfattning om hela tråden (de små delar av den jag läst).

Väldigt många som är väldigt hårda här, samtidigt som väldigt många är väldigt snabba om att berätta om coola stoppies, wheelies etc i alla andra sammanhang. Känns som att Carola ligger i lä på nåt sätt...

Jag är väl en av de som varit mest rabiat på idiotkörande den senaste tiden, men vaffan... Inte ens jag hymlar ju med att det svinkörs ibland.. Frågan är ju vart, och jag kan inte påstå att nynäsvägen per automatik är särskillt illa!
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Haha vilken skräptråd, tänk att den blev 10 sidor lång. Killen som startade den försökte vara ball å "skryta" med att han hade slangat i 150km/h och att han dessutom hade blivit stoppad av "snuten" som är några jävla "svin" för att dom sköter sitt jobb.

Snacka om att idiotförklara sig själv. :kocko
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top