150 kmh på bakhjulet nynäsvägen tyckte inte polisen om...

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Hightuned skrev:
Massa sura svar om att folk som kör lite inspirerat inte ska ha körkort bla bla bla.... Men vafan åker ni själva då sporthoj för? Det värsta jag vet är possörer som köper prestanda produkter och sen kör som pensionärer dom få stunder dom inte glassar framför den lokala korvkiosken!!!

Det finns säkert vapenintresserade människor som undrar vafan man köper ett jaktvapen kapabelt att döda en människa för om man inte har för avsikt att döda människor. Är det lika fel att träna kampsport utan att någon gång hamna i slagsmål?

Jag kan köra 200 km/h i en SAAB. Det betyder inte att man lika gärna kan ta bussen när man kör 110. Vill folk köpa en bling-bling-hoj och krypköra till kiosken är det helt ok med mig. Det är deras pengar. Och de riskerar i alla fall inte att ha ihjäl människor i lika hög utsträckning.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Kurt skrev:
Det finns säkert vapenintresserade människor som undrar vafan man köper ett jaktvapen kapabelt att döda en människa för om man inte har för avsikt att döda människor. Är det lika fel att träna kampsport utan att någon gång hamna i slagsmål?

Jag kan köra 200 km/h i en SAAB. Det betyder inte att man lika gärna kan ta bussen när man kör 110. Vill folk köpa en bling-bling-hoj och krypköra till kiosken är det helt ok med mig. Det är deras pengar. Och de riskerar i alla fall inte att ha ihjäl människor i lika hög utsträckning.

Det va den sämsta liknelse jag hör på länge, jaktvapen är inte gjorda för att jaga mäniskor och kampsport tränar dom flesta för att det är kul och för att hålla sig i form! Och visst för får du glassa hur mycket du vill vid korvkiosken, men folk som köper flashiga bilar/hojar/båtar utan att utnyttja dom till det dom är byggda för gör ju uppebarligen det för att dom har dåligt självförtroende och känner att dom inte duger om dom inte kan hävda sig materiellt.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
prowler skrev:
Har du lagat R6an efter att du krachade vid Skogskyrkogården än?
Om inte kommer du ha tid nu iallafall.

Ja just det ja!! Det var det där stolpskottet.Dom borde ryckt lappen för all framtid redan där,
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Hightuned skrev:
Det va den sämsta liknelse jag hör på länge, jaktvapen är inte gjorda för att jaga mäniskor och kampsport tränar dom flesta för att det är kul och för att hålla sig i form! Och visst för får du glassa hur mycket du vill vid korvkiosken, men folk som köper flashiga bilar/hojar/båtar utan att utnyttja dom till det dom är byggda för gör ju uppebarligen det för att dom har dåligt självförtroende och känner att dom inte duger om dom inte kan hävda sig materiellt.

Och du kan inte påstå att en gatmotorcykel MÅSTE köras livsfarligt fort för att köras rätt. Det är du som säger att alla som inte wheelar ifrån polisen borde köra något annat än sporthoj.
 

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
bor:
Hoj
Lightbike
twinner skrev:
Ja just det ja!! Det var det där stolpskottet.Dom borde ryckt lappen för all framtid redan där,

hehe du har ju rätt ju - snacka om *DOKUMENTERAT* olämplig förare!
 

#1

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2003
Ort
Nyköping
Hoj
R1 -05
Fan va surt det var på den här tråden då!!
Det är klart att polisen gör ju bara sitt jobb
Men 150km/h på hjulet med en R1-05 är ju inget att bli så sur över
det är ju ingen hög fart med en sådan hoj.
 

alex82

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Trångsund
Hoj
Yamaha r1-05 till salu
Nämen tjena på dig hur läget då tråkigt att du inte kan köra imorgon min sista dag sen åker jag till cypern men vi får väl höras åndå så vi kan planera festen i nya lyan
 

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Hightuned skrev:
Massa sura svar om att folk som kör lite inspirerat inte ska ha körkort bla bla bla.... Men vafan åker ni själva då sporthoj för? Det värsta jag vet är possörer som köper prestanda produkter och sen kör som pensionärer dom få stunder dom inte glassar framför den lokala korvkiosken!!!


Konstigt :confused: . Att köra på bak- eller framuiiieeel förbi korvmojjen i 150-200 blås fram å tebaks på en sporthoj är inte att posera och stajla då???? :7peta

/Busar "inspirerat" :squidrätt ställen och äter glass vid nån kiosk ibland.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Edge Junkie skrev:
Vem fan är du o kalla mig stolpskott????

Baserat på den gången du kraschade på skogskyrkogården,när du sedan skriver en tråd som denna kan man ju undra om du verkligen har alla hästar i hagen.Sen behöver du inte smutsa ner min gästbok:=) Var lite trevlig iaf!! För detta är ju humor på högsta nivå.Som sagt hoppas du aldrig får tillbaka kortet.Min såkallade "5 cent" ..alla tycker vi olika.
En länk: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1549878#post1549878
 

cbrkungen

cbrkungen
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
-92- Honda Fireblade
tassen skrev:
Det är nog ingen moralpredikning när man upplyser om fakta...polisen, vv, trafiksäkverket Vill inte att fler dör pga av att det leks i trafiken där oskyldiga som inte har koll kan drabbas. Alla kör efter sin förmåga, även Anton å Agda 76, resp 82 år. Dom hinner inte se Nisse kommande på bakhjulet i 149 km/tim, utan lyse under hojen.... :7peta .

Höll själv på att klippa en av" potatisarna "i stockholm när han kom wheelanda på vaxholmsleden. å då är jag van att det finns hojar överallt. Det finns banträffar att leka av sig på, fler än någonsin, så det kan ingen klaga över. Kan man inte hålla sig utan måste gasa runt överallt så förr eller senare så tar polisen oss. Så även mig. det finns en himla massa politiker som vill begränsa allt möjligt innom mc hobbyn inom EU. Många organisationer i länderna jobbar MOT dessa förbud....å så håller en del på att förstöra alla argument om att vi är säkrare, ansvarstagande, mogna, mm att fortfarande klara av att sköta oss. Bara för att det är så jävla häftaigt att filma på bulten, bogesund, wheela på motorväg i 250+, vilken imponatoreffekt på våra makthavare. Vilka vi själva valt in genom demokratiska val...Så vill ni ändra på lagen vad gällande överträdelse mot vårdslöshet i trafiken, så är det bara att välja rätt i nästa val....lite OT, men man blir lite sne när fjuniga 20 åringar inte fattar vad de kan ställa till med för oss som kämpat i många år för att få behålla våran frihet att välja vad å hur vi vill köra.

Kör man mot det som är lagstadgat, skita i vad andra tycker, vara lite rebell å anarkist, visst va det då, men ta åxå konsekvenserna av handlandet å gnäll inte så förbannat när det står en blåvit å tar kk i från er....det är en behörighet som vi bara har till låns....

Skärp er, mig inkluderad, ta det lugnt å kör som ni vill däe inga andra kan bli drabbade om ni strular till det o det går åt fanders..............kramar.


Kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp
Själv har man ju betalat betydligt mer i skatt än man egentligen behöver :3freak
 

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Kanske skriver på fel ställe.. Men jag läste precis detta i Mitt i Tyresö. Ung motorcyklist förolyckades på Farmarstigen nära korsningen mot Njupkärrsvägen i onsdags kväll. Enligt polisen såg ett vittne mannen komma körande i hög hastighet på bakhjulet innan han kolliderade med en stolpe.

Han blev 26 år.

Mina tankar är hos hans familj.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Kurt skrev:
Och du kan inte påstå att en gatmotorcykel MÅSTE köras livsfarligt fort för att köras rätt. Det är du som säger att alla som inte wheelar ifrån polisen borde köra något annat än sporthoj.

Har jag aldrig sagt, jag ifrågasätter bara varför man kör sporthoj om man inte utnyttjar prestandan. Därmed inte sagt att jag tycket att det är ok att köra 200 på slangen förbi en skola. Man får ta vilka risker som helst så länge man inte utsätter andra för livsfara(och snackar vi om normal defeniton av fara vilket innebar att man håller sig på sin egen vägbana i skymda partier, och att man inte grisåker i tätbebyggt område). Att hacka på någon som kör 150 på motorvägen är det ju prostatsläde-varning på, den enda du skadar om du vurpar är ju dig själv!
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
bullerobban skrev:
Konstigt :confused: . Att köra på bak- eller framuiiieeel förbi korvmojjen i 150-200 blås fram å tebaks på en sporthoj är inte att posera och stajla då???? :7peta

/Busar "inspirerat" :squidrätt ställen och äter glass vid nån kiosk ibland.

Kan hålla med det, stunta är ballt på men gör det på rätt ställen.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Hightuned skrev:
Att hacka på någon som kör 150 på motorvägen är det ju prostatsläde-varning på!
Ja visst är det så. Som tur är så är det något annat vi diskuterar i den här tråden. Leta efter nyckelorden 'bakhjul' och 'nynäsvägen'.

Hightuned skrev:
den enda du skadar om du vurpar är ju dig själv!
Det är inget absolut sant påstående.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Markku Maijala skrev:
Vad är det för märkvärdigt med att köra på ett hjul , försöka impa på någon eller? Varför sitter det 2 hjul på en hoj ?


1. Det ena hjulet är till för att man ska kunna parkera.

2. Sporthoj e kul sporthoj går fort. Och ingen köper en sporthoj i något annat syfte än att bryta lagar på löpande band så du kunde väl knappast valt ett sämre forum att whina i :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top