150 kmh på bakhjulet nynäsvägen tyckte inte polisen om...

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
IronMike skrev:
Första gången jag skriver en *word* till ditt inlägg, trodde du skulle skriva ajjabajja först :) torskar man hårt eller på bar gärning ska man fan stå för det =)

Moraltanter hit eller dit ..tror de flesta här med s k sporthoj kör slangen så fort rätt tillfälle ges :tummenupp att det sen finns mer el mindre bra tillfällen hör inte till saken :rolleyes:
Vad f.. har hänt Mike? :va

Nu kommer du tappa din "outlaw" image och bli en vanlig Svensson i en dussinbil (Imprezan) :lol :lol :lol

Det handlar som sagt inte om att jag som gnäller är helt oskyldig utan det enkla faktum att regler för hur man beter sej i trafik finns och bryter man mot dem riskerar man åka dit.

Men den "nya" generationen är liiiiite mer egocentrerad än vad vi gubbar var när vi var 20....generellt sett.

Fast ibland tycker jag att vi gubbar gärna "glömmer" bort att vi också varit unga och oförsiktiga. För visst har vi väl alla en liten "episod" i bagaget som inte är speciellt smickrande :tomten

Dock ändrar det inte sakfrågan.

Sen kan det ju faktiskt vara så enkelt som att när jag klagar så gör jag det för att jag helst vill slippa läsa RIP-trådar om unga människor med hela livet framför sej. För att inte tala om de som kanske oskyldigt hamnar i er väg.

Lyckas jag "bara" rädda 1 enda liv på det sättet är det värt vartenda mothugg här på forumet för all framtid :)

/Jocke
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
UltraMarine skrev:
Bara för att maskinen är byggd för det så behöver det inte betyda att föraren klarar av det

Precis! kör i 100 o du stendör!...kanske


Polisen har, enligt vad jag hört rätt enligt lag, att ta körkort på plats om man kört mer än 30km/tim för fort. så det är väl berättigat lr?

??
Sen när betyder jabba ta körkortet på plats?
Det fanns en tråd uppe för ett tag sen om hur en polis sprungit ut mitt i vägen som en brunstig gris o försökt slå av en motorcyklist i farten utan att denna hunnit o bromsa.
Vissa tyckte det va berättigat...
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
tob skrev:
Alldeles förvånad blir man av alla småglin som plötsligt upptäcker att farbror blå kan ta den två månader gamla lappen för att man beter siig som en idiot itrafiken. Ännu mer förvånad blir man av att läsa inläggen från glinens påhejare som skriker "gubbe" och "avundsjuk" och "moraltanter" och allt vad det är och gråter i kapp med glinet som nyligen har kraschat och sen kört för fort och blivit av med körkortet. Vilken intellektuell nivå är ni egentligen på pojkar? Ni "busar" blir påkomna med fingrarna i syltburken och gråter ut på ett forum. HAr ni ingen jävla självrespekt alls. Allt är alltid nån annans fel eller hur?
Jävla snutjävlar osv. Ni är så jävla orutinerade och gröna så ni färgar av er. Lär er att bryta mot lagen på ett sätt som inte syns eller hörs så får ni vara ifred med stuntandet och slangandet, men NEJ ni har så dålig självinsikt och så taskigt självförtroende så ni måste fjanta runt i folksamlingar för att ni överhuvudtaget ska märkas, och sen när ni klantar till det ordentligt så torskar ni och gråter ut hos likasinnade smågrabbar. Skaffa lite rutin och gör som ni vill eller stoltsera åtminstone inte med att ni klantar er. Det är fullständigt patetiskt att man ens ska behöva se rubriker på trådarna som handlar om hur jävla sopiga som piloter ni är.
Tycker
/T

Ena stunden kallar du dem för orutinerade glin som haft lappen 2 månader
Sen ber du dem skaffa lite rutin.

Fråga:
Hur är det tänkt att dom ska skaffa "lite rutin"?
Mig veteligen fick han precis en dos rutin när han blev tagen...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
tob skrev:
Alldeles förvånad blir man av alla småglin som plötsligt upptäcker att farbror blå kan ta den två månader gamla lappen för att man beter siig som en idiot itrafiken. ...<SNIPP>... Det är fullständigt patetiskt att man ens ska behöva se rubriker på trådarna som handlar om hur jävla sopiga som piloter ni är.
Tycker
/T
Så jävla sant som det är sagt. :fakta
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Nicko@K.A.P skrev:
Fråga:
Hur är det tänkt att dom ska skaffa "lite rutin"?
Mig veteligen fick han precis en dos rutin när han blev tagen...

För mig kan rutin komma av att uppehålla sig i trafik, köra under varierande förutsättningar och i god mängd. Menar du att man bara får rutin när man uuuiilar och blir haffad?
 

Fridolf

RaD4
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki zx9r -96, CBR 929RR, Ktm 250
tob skrev:
Skulle men vara avundsjuk på ett fölorat körkort pga idiotstyrning?
Det där får du ta och förklara lite .
/T

Det var inte det förlorade körkortet jag syftade på, det får man ta.

E bara så trött på allt gnällande, vem kör sporthoj av 90års modell elle nyare och aldrig kör för fort eller leker??? Då kan man fan lika gärna köpa en HD...... Och då tror jag inte sporthoj.com e rätta platsen att skriva på.

MVH Fridolf
 

Edge Junkie

Ching Ching
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha R6 -00 samt R1 -06
Jag la in denna tråd för att se lite reaktioner.. Det fick jag med råge.
Glöm inte bort att ni "lite äldre" har varit unga en gång...
Eftersom ni alla förmodas äga en sporthoj ska ni tänka efter innan ni skriver.
Jag är inte ett dugg grinig för att jag förlorade lappen...
Det förtjäna jag eftersom jag inte kollade backspeglarna. :huvet

För er som undra varför jag stannade så gjorde jag inte det.
Jag stod vid ett rödljus o skulle vända upp på bron tbax till skogs när dom plötsligt körde in snett framför mig och blockerade vägen.

Kul o se allas olika reaktioner..

För er som gnällde om denna tråd o dess existens undrar jag va fan ni gick in på den då :kocko

Mitt motto: KÖR BA !!!!!!
 

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
Rode_No1 skrev:
Hur klarar du att köra 150km/h på slangen med en R6:a?? :va
Jag har kört 190 på slangen och någon som e duktig kan säkert köra en bra bit över 200. varför tror alla att det är svårare med en 600, när den väl e uppe e det ju bara att åka.
 

sandstream

Guest
tob skrev:
Ni "busar" blir påkomna med fingrarna i syltburken och gråter ut på ett forum. HAr ni ingen jävla självrespekt alls. Allt är alltid nån annans fel eller hur?
Lär er att bryta mot lagen på ett sätt som inte syns eller hörs så får ni vara ifred med stuntandet och slangandet, men NEJ ni har så dålig självinsikt och så taskigt självförtroende så ni måste fjanta runt i folksamlingar för att ni överhuvudtaget ska märkas, och sen när ni klantar till det ordentligt så torskar ni och gråter ut hos likasinnade smågrabbar. Skaffa lite rutin och gör som ni vill eller stoltsera åtminstone inte med att ni klantar er. Det är fullständigt patetiskt att man ens ska behöva se rubriker på trådarna som handlar om hur jävla sopiga som piloter ni är.
Klockrent!
Tyvärr så förstår nog inte de tilltänkta vad du menar, det dröjer nog minst 10 år....
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Kurt skrev:
För mig kan rutin komma av att uppehålla sig i trafik, köra under varierande förutsättningar och i god mängd. Menar du att man bara får rutin när man uuuiilar och blir haffad?

Läs igenom Tob's inlägg igen innan du kommer med "smarta" svar
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Massa sura svar om att folk som kör lite inspirerat inte ska ha körkort bla bla bla.... Men vafan åker ni själva då sporthoj för? Det värsta jag vet är possörer som köper prestanda produkter och sen kör som pensionärer dom få stunder dom inte glassar framför den lokala korvkiosken!!!
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Hightuned skrev:
Massa sura svar om att folk som kör lite inspirerat inte ska ha körkort bla bla bla.... Men vafan åker ni själva då sporthoj för? Det värsta jag vet är possörer som köper prestanda produkter och sen kör som pensionärer dom få stunder dom inte glassar framför den lokala korvkiosken!!!

ojj ojj ojj...nu kommer halva BMW / Africa Twin klubben sätta ett pris på ditt huvud för det utalandet!
 

IronMike

Guest
R1 wannabe skrev:
Vad f.. har hänt Mike? :va

Nu kommer du tappa din "outlaw" image och bli en vanlig Svensson i en dussinbil (Imprezan) :lol :lol :lol

Det handlar som sagt inte om att jag som gnäller är helt oskyldig utan det enkla faktum att regler för hur man beter sej i trafik finns och bryter man mot dem riskerar man åka dit.

Men den "nya" generationen är liiiiite mer egocentrerad än vad vi gubbar var när vi var 20....generellt sett.

Fast ibland tycker jag att vi gubbar gärna "glömmer" bort att vi också varit unga och oförsiktiga. För visst har vi väl alla en liten "episod" i bagaget som inte är speciellt smickrande :tomten

Dock ändrar det inte sakfrågan.

Sen kan det ju faktiskt vara så enkelt som att när jag klagar så gör jag det för att jag helst vill slippa läsa RIP-trådar om unga människor med hela livet framför sej. För att inte tala om de som kanske oskyldigt hamnar i er väg.

Lyckas jag "bara" rädda 1 enda liv på det sättet är det värt vartenda mothugg här på forumet för all framtid :)

/Jocke
Word igen =) .. håller med fullt ut. Tragiskt men sant, av de jag kännt eller bekantas bekanta som strukit med, så har det många gånger funnits en röd tråd, många unga, lite smått kända lokalt för att köra hårt osv. Men visst finns det också äldre och väldigt erfarna förare som råkar ut för eländigheter. Snackar man med ngn som är 40 år+ och kör sporthoj och var med på 80 talet då effekten rusa i taket, så har han inte många sporthojvänner kvar från den tiden.

Nu måste jag försvara mig lite också, att även om man kanske verkar vara dåre här eller i trafiken, så behöver det inte betyda galenskap. Tror det handlar lite om känsla, de duktigaste hojåkarna jag känner, eller åkt med har en annan röd tråd gemensamt, en ruggig förmåga att förutse oväntade hinder eller faror. Självklart kan man ha ruskig otur, men den där känslan jag pratar om omfattar nästan det mest oförutsägbara. Känslan ligger i gränstrakterna till flyt, flyt som inte i detta sammanhang menas med tur. Vissa har det andra inte. Somliga tycks förföljas av otur, andra tvärtom även i de mest kritiska situationerna.

Nu halka man in på saker som kanske var lite ot.. Men jag förstår precis "gubbarna" och moraltanterna, vad de menar. Och många gånger delar man ungefär samma åsikter i vissa sammanhang, dock är jag som jag är, och det behövs en motvikt till det allmänna förnuftet, både här samt i privata livet. Alla kan inte vara mogna och påpekande... Det måste finnas folk de kan påpeka brister hos :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top