Slappa skrev:
Värsta dubbelmoraltråden på länge, 90% av folket som svarat i den här tråden kör garanterat inte lagligt med sina sporthojar men ändå ska dom igång och moralpredika om att leka på allmän väg osv.
MEN skulle jag nu ha fel så ber jag självklart om ursäkt
Det är nog ingen moralpredikning när man upplyser om fakta...polisen, vv, trafiksäkverket Vill inte att fler dör pga av att det leks i trafiken där oskyldiga som inte har koll kan drabbas. Alla kör efter sin förmåga, även Anton å Agda 76, resp 82 år. Dom hinner inte se Nisse kommande på bakhjulet i 149 km/tim, utan lyse under hojen....
.
Höll själv på att klippa en av" potatisarna "i stockholm när han kom wheelanda på vaxholmsleden. å då är jag van att det finns hojar överallt. Det finns banträffar att leka av sig på, fler än någonsin, så det kan ingen klaga över. Kan man inte hålla sig utan måste gasa runt överallt så förr eller senare så tar polisen oss. Så även mig. det finns en himla massa politiker som vill begränsa allt möjligt innom mc hobbyn inom EU. Många organisationer i länderna jobbar MOT dessa förbud....å så håller en del på att förstöra alla argument om att vi är säkrare, ansvarstagande, mogna, mm att fortfarande klara av att sköta oss. Bara för att det är så jävla häftaigt att filma på bulten, bogesund, wheela på motorväg i 250+, vilken imponatoreffekt på våra makthavare. Vilka vi själva valt in genom demokratiska val...Så vill ni ändra på lagen vad gällande överträdelse mot vårdslöshet i trafiken, så är det bara att välja rätt i nästa val....lite OT, men man blir lite sne när fjuniga 20 åringar inte fattar vad de kan ställa till med för oss som kämpat i många år för att få behålla våran frihet att välja vad å hur vi vill köra.
Kör man mot det som är lagstadgat, skita i vad andra tycker, vara lite rebell å anarkist, visst va det då, men ta åxå konsekvenserna av handlandet å gnäll inte så förbannat när det står en blåvit å tar kk i från er....det är en behörighet som vi bara har till låns....
Skärp er, mig inkluderad, ta det lugnt å kör som ni vill däe inga andra kan bli drabbade om ni strular till det o det går åt fanders..............kramar.