150 kmh på bakhjulet nynäsvägen tyckte inte polisen om...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Värsta dubbelmoraltråden på länge, 90% av folket som svarat i den här tråden kör garanterat inte lagligt med sina sporthojar men ändå ska dom igång och moralpredika om att leka på allmän väg osv.

MEN skulle jag nu ha fel så ber jag självklart om ursäkt ;)

Gabor

Guest
Slappa skrev:
Värsta dubbelmoraltråden på länge, 90% av folket som svarat i den här tråden kör garanterat inte lagligt med sina sporthojar men ändå ska dom igång och moralpredika om att leka på allmän väg osv.

MEN skulle jag nu ha fel så ber jag självklart om ursäkt ;)

Det är nog ingen moralpredikning när man upplyser om fakta...polisen, vv, trafiksäkverket Vill inte att fler dör pga av att det leks i trafiken där oskyldiga som inte har koll kan drabbas. Alla kör efter sin förmåga, även Anton å Agda 76, resp 82 år. Dom hinner inte se Nisse kommande på bakhjulet i 149 km/tim, utan lyse under hojen.... :7peta .

Höll själv på att klippa en av" potatisarna "i stockholm när han kom wheelanda på vaxholmsleden. å då är jag van att det finns hojar överallt. Det finns banträffar att leka av sig på, fler än någonsin, så det kan ingen klaga över. Kan man inte hålla sig utan måste gasa runt överallt så förr eller senare så tar polisen oss. Så även mig. det finns en himla massa politiker som vill begränsa allt möjligt innom mc hobbyn inom EU. Många organisationer i länderna jobbar MOT dessa förbud....å så håller en del på att förstöra alla argument om att vi är säkrare, ansvarstagande, mogna, mm att fortfarande klara av att sköta oss. Bara för att det är så jävla häftaigt att filma på bulten, bogesund, wheela på motorväg i 250+, vilken imponatoreffekt på våra makthavare. Vilka vi själva valt in genom demokratiska val...Så vill ni ändra på lagen vad gällande överträdelse mot vårdslöshet i trafiken, så är det bara att välja rätt i nästa val....lite OT, men man blir lite sne när fjuniga 20 åringar inte fattar vad de kan ställa till med för oss som kämpat i många år för att få behålla våran frihet att välja vad å hur vi vill köra.

Kör man mot det som är lagstadgat, skita i vad andra tycker, vara lite rebell å anarkist, visst va det då, men ta åxå konsekvenserna av handlandet å gnäll inte så förbannat när det står en blåvit å tar kk i från er....det är en behörighet som vi bara har till låns....

Skärp er, mig inkluderad, ta det lugnt å kör som ni vill däe inga andra kan bli drabbade om ni strular till det o det går åt fanders..............kramar.

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Lightbike
Verkar som om körkortsålder generellt sett måste höjas :rolleyes:

Hur moget är det att skryta om att man förlorat körkortet när man kört 150 på bakhjulet?

I tider när det finns artiklar i alla tidningar och inslag på nyheter om farliga sportmotorcyklar så finns det småungar som fortfarande inte fattar att vi är på väg att förlora möjligheten att åka på våra hästkraftsmonster...

Samma ungar gnäller över försäkringsbolagens premier men fattar inte att de är de som är problemet.

Varför inte hålla en LÅG profil och inte busköra bland vanliga männskor så kanske vi kan rida ur den här nollvisionsstormen, slippa en massa riptrådar och höjda försäkringspremier :confused:

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
r1man skrev:
surt som fan å torska.

Alla griniga gamla gubbar som klagar hit å dit om allt som lite olagligt :kocko
En sporthoj är till för att åka fort och wheela med och lite till, inte fan köper man en och glider i efter hastighets begränsningarna hela tiden, och gör man det så borde man fan köpa en annan hoj,.

app app app!!
Det finns ett antal pers här på forumet som aktivt propagerar att det är "DU" som ä dum i huvudet om du kör för fort med en maskin byggd för 300km/h.

DET FÅR INTE FÖREKOMMA!!!!
Väx upp! Omoget o köra i 75 på 70 väg, du kan juh för f*n "döda" ngn!

Om så tillomed polisen springer ut mitt i vägen o börjar jabba mot dig innan du hinner stanna så är det tydligen berättigat med.
Japp!

Jag är inte en av dem...

Last edited:

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
danne_boy69 skrev:
Hör att de inte är så många som kan köra på slangen... Tar bara ett par sek att ta sig till 150 om man är ung o galen o inte helt insnöad o tror att köra hoj gör man för att man vill lukta på blommerna... :banana

Problemet är att deras Varadero & africa twins inte toppar mer än 150.
Därför känns det "jätte jätte jätte fort"

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Oj vad jag gråter över det förlorade körkortet. Jag hoppas att polisen kan ta ytterligare några körkort i år och fortsätta även nästa år. Jag kör själv för fort ibland men jag väljer ställen där risken för att skada andra är minimal. Nynäsvägen är inte en väg där det är lämpligt att köra fort och framför allt inte lämpligt att köra på bakhjulet (utom möjligen kl 3 till 5 på morgonen då det är ganska gles trafik).

Det som förvånar mig mest är alla dem som inte förstår sambanden mellan buskörning och förföljelse i tidningarna eller buskörning och höga försäkringspremier samt buskörning och RIP/VIF-trådarna.

KjellF

Fridolf

RaD4
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki zx9r -96, CBR 929RR, Ktm 250
Markku Maijala skrev:
OK, sen när blev Nynäsvägen en stuntsträcka som det är tillåtet att hjula i 150 på ? Rätt åt han att han åkte dit eller? Hur fan skulle folk reagera om alla som kör sporthoj skulle bära sig åt på det viset. Tänk efter !!!!!

Är det avundsjukan som lyser igenom??? :hihi

Det e bara till att ut och öva....... :arsele

sandstream

Guest
Fan vad trött jag bli på alla småpojkar som ska gråta ut på SH över att farbror polisen tagit dem.

Ta det som en man istället och sluta lipa :fakta

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Nicko@K.A.P skrev:
app app app!!
Det finns ett antal pers här på forumet som aktivt propagerar att det är "DU" som ä dum i huvudet om du kör för fort med en maskin byggd för 300km/h.

Bara för att maskinen är byggd för det så behöver det inte betyda att föraren klarar av det

Nicko@K.A.P skrev:
DET FÅR INTE FÖREKOMMA!!!!
Väx upp! Omoget o köra i 75 på 70 väg, du kan juh för f*n "döda" ngn!
Nu var det ju inte 75 han körde...

Nicko@K.A.P skrev:
Om så tillomed polisen springer ut mitt i vägen o börjar jabba mot dig innan du hinner stanna så är det tydligen berättigat med.
Japp!

Jag är inte en av dem...

Polisen har, enligt vad jag hört rätt enligt lag, att ta körkort på plats om man kört mer än 30km/tim för fort. så det är väl berättigat lr?

IronMike

Guest
sandstream skrev:
Fan vad trött jag bli på alla småpojkar som ska gråta ut på SH över att farbror polisen tagit dem.

Ta det som en man istället och sluta lipa :fakta
Första gången jag skriver en *word* till ditt inlägg, trodde du skulle skriva ajjabajja först :) torskar man hårt eller på bar gärning ska man fan stå för det =)

Moraltanter hit eller dit ..tror de flesta här med s k sporthoj kör slangen så fort rätt tillfälle ges :tummenupp att det sen finns mer el mindre bra tillfällen hör inte till saken :rolleyes:

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
kjellf skrev:
Oj vad jag gråter över det förlorade körkortet. Jag hoppas att polisen kan ta ytterligare några körkort i år och fortsätta även nästa år. Jag kör själv för fort ibland men jag väljer ställen där risken för att skada andra är minimal. Nynäsvägen är inte en väg där det är lämpligt att köra fort och framför allt inte lämpligt att köra på bakhjulet (utom möjligen kl 3 till 5 på morgonen då det är ganska gles trafik).

Det som förvånar mig mest är alla dem som inte förstår sambanden mellan buskörning och förföljelse i tidningarna eller buskörning och höga försäkringspremier samt buskörning och RIP/VIF-trådarna.

KjellF
:tummenupp Hmm, åter en som VET när det är ok att köra för fort, bara ok när DU väljer tillfallet?, lägg ner herr självgod :kocko

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Avundsjuk?

Fridolf skrev:
Är det avundsjukan som lyser igenom??? :hihi

Det e bara till att ut och öva....... :arsele

Skulle men vara avundsjuk på ett fölorat körkort pga idiotstyrning?
Det där får du ta och förklara lite .
/T

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Blir ju liite

Alldeles förvånad blir man av alla småglin som plötsligt upptäcker att farbror blå kan ta den två månader gamla lappen för att man beter siig som en idiot itrafiken. Ännu mer förvånad blir man av att läsa inläggen från glinens påhejare som skriker "gubbe" och "avundsjuk" och "moraltanter" och allt vad det är och gråter i kapp med glinet som nyligen har kraschat och sen kört för fort och blivit av med körkortet. Vilken intellektuell nivå är ni egentligen på pojkar? Ni "busar" blir påkomna med fingrarna i syltburken och gråter ut på ett forum. HAr ni ingen jävla självrespekt alls. Allt är alltid nån annans fel eller hur?
Jävla snutjävlar osv. Ni är så jävla orutinerade och gröna så ni färgar av er. Lär er att bryta mot lagen på ett sätt som inte syns eller hörs så får ni vara ifred med stuntandet och slangandet, men NEJ ni har så dålig självinsikt och så taskigt självförtroende så ni måste fjanta runt i folksamlingar för att ni överhuvudtaget ska märkas, och sen när ni klantar till det ordentligt så torskar ni och gråter ut hos likasinnade smågrabbar. Skaffa lite rutin och gör som ni vill eller stoltsera åtminstone inte med att ni klantar er. Det är fullständigt patetiskt att man ens ska behöva se rubriker på trådarna som handlar om hur jävla sopiga som piloter ni är.
Tycker
/T

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Att köpa en sporthoj av värsta kaliber och bruka dem på svenska vägnätet är ju liksom inte kompatibelt. Bågar (och bilar också) blir ju bara starkare/snabbare och värre hela tiden.

Sedan går ju lagar och regler åt andra hållet. Lägre och lägre gränser, 30 km/ i hela stockholm, vägbulor, kameraskåp, nollvisioner osv.....

Att köra sporthoj på vanliga vägar är lite som att köpa elprylar från USA där de har 110 volt och försöka använda dem i Sverige rakt av.... :lol

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Markku Maijala skrev:
Vad är det för märkvärdigt med att köra på ett hjul , försöka impa på någon eller? Varför sitter det 2 hjul på en hoj ?

Denna fråga är besvarad tidigare på sporthoj. men jag citerar.

"Ett för att gasa på. Och ett för att bromsa på"

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...