150 kmh på bakhjulet nynäsvägen tyckte inte polisen om...

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Falun/Varberg
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Självklart måste polisen göra sitt jobb och absolut inte godtyckligt avgöra från gång till gång vilken fortkörare som eventuellt kanske har kompetensen att göra sladda på bakhjulet.

Fast kommer snuten och lipar på mig kommer jag också svära om snutjävlar men det beror väl mest på att alla människor vill allt gott så länge man själv slipper lida för det,...en kompis skrev en C-uppsats om gymnasieungdomars syn på alkohol politik och alla ville minskade drickandet men absolut inte göra det jobbigare eller dyrare för dem själva att skaffa sprit!

Dessutom kan vi väl alla erkänna att vi är lite exebusionister?! jag vet ju att det inte är det säkraste sättet att färdas men får man chansen att wheela framför lite folk så tar man ju gärna den!

moralkässingar eller unga fartdårar spelar ingen roll, ingen kör på bakhjulet om man tror att nåt kan dassa till sig. Det gör det dock ändå!

TÄnk när ni kör,... förlåt snuten och sluta lipa om självklarheter!

ha det gött alla
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
sevehem,

Ligger mycket i det du skriver. De flesta klarar av att tänka utanför sin egen glasbubbla, men en minoritet klarar inte riktigt av det. Fri fart överallt är lockande om det gällde mig, men jag vill gärna inte att alla ska ha rätt att köra 100km/h utanför daghemmet/skolan.

Jag har nästan aldrig mött någon som bara tagit en parkeringsbot och sagt "skönt att vi har lapplisor, vilket jäkla kaos det skulle vara om folk ställde sig där de behagade" trots att det troligen är deras åsikt om de verkligen begrundar verkligheten.

Piratkopiering är väl ett annat hett ämne... "alla" vill ladda ner gratis, men de flesta klarar av att tänka utanför sin egen värld och inse hur det i stort skulle se ut om det inte gick att producera dyra filmer/spel/datorprogram/etc.

Dubbelmoralen har vi alla tror jag... :)
 

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Falun/Varberg
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Sandstrom skrev:
sevehem,

Ligger mycket i det du skriver. De flesta klarar av att tänka utanför sin egen glasbubbla, men en minoritet klarar inte riktigt av det. Fri fart överallt är lockande om det gällde mig, men jag vill gärna inte att alla ska ha rätt att köra 100km/h utanför daghemmet/skolan.

Jag har nästan aldrig mött någon som bara tagit en parkeringsbot och sagt "skönt att vi har lapplisor, vilket jäkla kaos det skulle vara om folk ställde sig där de behagade" trots att det troligen är deras åsikt om de verkligen begrundar verkligheten.

Piratkopiering är väl ett annat hett ämne... "alla" vill ladda ner gratis, men de flesta klarar av att tänka utanför sin egen värld och inse hur det i stort skulle se ut om det inte gick att producera dyra filmer/spel/datorprogram/etc.

Dubbelmoralen har vi alla tror jag... :)


Haha! var det en pik gentemot mig?? ang. fildelning? Som jag sade! när det gäller mig är det en helt annan sak precis som med alla andra!
:D Jag tror inte det är en liten del av befolkningen som inte ser klart innanför sin egen glasbubbla. Jag tror i princip inte att det ens finns två människor som har samma världsbild och uppfattning av verkligheten och det har jag stort vetenskapligt stöd för! Detta innebär att verkligheten är ngt subjektivt. Att köra 150 på bakhjulet på allmän väg vet vi alla är dumt, jag blev tom lite förbannad när jag läste att killen dessutom gnällde,... detta utesluter dock inte från möjligheten att jag ngn gång på exakt samma ställe ligger i 150 på bakhjulet! ...fast då får jag nog byta ut RD:n först
:hihi
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
tob skrev:
Alldeles förvånad blir man av alla småglin som plötsligt upptäcker att farbror blå kan ta den två månader gamla lappen för att man beter siig som en idiot itrafiken. Ännu mer förvånad blir man av att läsa inläggen från glinens påhejare som skriker "gubbe" och "avundsjuk" och "moraltanter" och allt vad det är och gråter i kapp med glinet som nyligen har kraschat och sen kört för fort och blivit av med körkortet. Vilken intellektuell nivå är ni egentligen på pojkar? Ni "busar" blir påkomna med fingrarna i syltburken och gråter ut på ett forum. HAr ni ingen jävla självrespekt alls. Allt är alltid nån annans fel eller hur?
Jävla snutjävlar osv. Ni är så jävla orutinerade och gröna så ni färgar av er. Lär er att bryta mot lagen på ett sätt som inte syns eller hörs så får ni vara ifred med stuntandet och slangandet, men NEJ ni har så dålig självinsikt och så taskigt självförtroende så ni måste fjanta runt i folksamlingar för att ni överhuvudtaget ska märkas, och sen när ni klantar till det ordentligt så torskar ni och gråter ut hos likasinnade smågrabbar. Skaffa lite rutin och gör som ni vill eller stoltsera åtminstone inte med att ni klantar er. Det är fullständigt patetiskt att man ens ska behöva se rubriker på trådarna som handlar om hur jävla sopiga som piloter ni är.
Tycker
/T
Tack tob. Kan inte sluta att le denna morgon efter genomläsning av ditt inlägg.

Håller med i sak men hade kanske inte uttryckt mig riktigt lika bra som du :tummenupp
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Kan bara skaka på huvudet och säga : Du/ni som leker får till sist det ni förtjänar, j-vla fjanteri ni har inget på vägen att göra !
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
håller helt med de föregående talarna..

klantar mig sig så skyltar man väl för fan inte med hur jävla korkad man är eller`??? :kocko :huvet

robb
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
IronMike skrev:
Jag vettefan :3freak ... men jag är född och uppvuxen i höga farter, har det i blodet, det känns rätt.

Detta uttalandet i sig gör ju att det känns otäckt att veta att du har något vassare än en MT5:a och att man kan möta dig på bulten någon gång..
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Biturbo skrev:
Detta uttalandet i sig gör ju att det känns otäckt att veta att du har något vassare än en MT5:a och att man kan möta dig på bulten någon gång..

Eller att man kommer ikapp. Samma sak där, det känns säkert som ett möte men i fel fil.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Man borde samla in alla pengar som polisen får in när dom tar någon för fortkörning/allmänt bus på vägen och bygga en plats man kan leka på istället.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bikerbitch skrev:
Man borde samla in alla pengar som polisen får in när dom tar någon för fortkörning/allmänt bus på vägen och bygga en plats man kan leka på istället.
Varför i hela friden då?
 

IronMike

Guest
Bikerbitch skrev:
Man borde samla in alla pengar som polisen får in när dom tar någon för fortkörning/allmänt bus på vägen och bygga en plats man kan leka på istället.
Om man nu fick leka på tullinge t ex, så skulle jag leka påvägen dit, och påvägen hem.. Säkert flera andra också. Men det är en fin tanke att ha en lekplats nånstans, men skulle det fungera? :rolleyes:

..tycker vi ändå ska starta ett parti, typ "juli-listan", för att bygga om bulten, till gp, med avåkningszooner, å paraplytjejjer.

:banana
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
valmers skrev:
Varför i hela friden då?

Verkar ju behövas någon plats för pojkarna att leka av sig på

IronMike skrev:
Om man nu fick leka på tullinge t ex, så skulle jag leka påvägen dit, och påvägen hem.. Säkert flera andra också. Men det är en fin tanke att ha en lekplats nånstans, men skulle det fungera? :rolleyes:
..tycker vi ändå ska starta ett parti, typ "juli-listan", för att bygga om bulten, till gp, med avåkningszooner, å paraplytjejjer.
:banana

Sånt vet man inte innan man har försökt tyvärr. Kanske värt ett försök?
Jag vet bara hur jag själv ser på trafiken numera efter att ha börjat köra RR.
 

IronMike

Guest
Bikerbitch skrev:
Verkar ju behövas någon plats för pojkarna att leka av sig på

Sånt vet man inte innan man har försökt tyvärr. Kanske värt ett försök?
Jag vet bara hur jag själv ser på trafiken numera efter att ha börjat köra RR.
De e sant.. men sen finns det såna som jag, som tar med banan ut på vägarna. Jag kan inte lugna ner mig efter att ha åkt bana.

:gnissla
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Bikerbitch skrev:
Man borde samla in alla pengar som polisen får in när dom tar någon för fortkörning/allmänt bus på vägen och bygga en plats man kan leka på istället.
Det är bättre om man samlar in hojarna, säljer dem, och skickar överskottet till VV så de kan laga trasiga vägar.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Det som behövs är ungdomsgårdar med hela pingisrackets. Sedan vore det bra om en polis kommer på besök minst en gång per vecka för att lära ut hur man skall göra och köra, vad som är farligt och kanske även lite om risker och attityder. Sen kan man ju alltid fika ihop så man bygger opp kompis-skap för att utveckla samarbete. Ja - verkligen! :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
#Olsson# skrev:
Det som behövs är ungdomsgårdar med hela pingisrackets. Sedan vore det bra om en polis kommer på besök minst en gång per vecka för att lära ut hur man skall göra och köra, vad som är farligt och kanske även lite om risker och attityder. Sen kan man ju alltid fika ihop så man bygger opp kompis-skap för att utveckla samarbete. Ja - verkligen! :tummenupp

AAAAAAH!!!!!
Huvet på spiken som vanligt. Kungligt.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
valmers skrev:
Varför i hela friden då?
Ibland undrar jag varför du inte unnar oss en lekplats?

Om det bara är för att du inte vill vara med och betala kalaset förstår jag men annars blir det lite värre.

Självklart kommer Ironmike och några till inte sluta leka på allmän väg, men det blir faktiskt några som gör det och den skillnaden i sig motiverar ju lekplatsen.
Att lekplatsen sen finansieras av annat än skattepengar är väl helt ok.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
R1 wannabe skrev:
Ibland undrar jag varför du inte unnar oss en lekplats?

Om det bara är för att du inte vill vara med och betala kalaset förstår jag men annars blir det lite värre.

Självklart kommer Ironmike och några till inte sluta leka på allmän väg, men det blir faktiskt några som gör det och den skillnaden i sig motiverar ju lekplatsen.
Att lekplatsen sen finansieras av annat än skattepengar är väl helt ok.
Därför att det alltid är Dom [tm] som skall betala.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top