Ok där ser man, lite det jag tänkte. Men så länge det är bra ringtryck så lär det ju funka fint med helsyntet också, bara att det tar lite längre tid? Ny motorcyklar (och allehanda andra fordon) levereras ju oinkörda och jag har svårt att tänka mig att de har någon annan olja i sig än rekommenderad, som ju brukar vara helsyntet.
Som Andersson skrev så är det faktiskt oftast en mineralolja i motorn när man köper en hoj ny. Som lämpar sig utmärkt för inkörning.
När man sen byter den så häller man i en bra helsyntetolja.
I övrigt är klassningarna på oljorna som rekommenderas är ofta ganska låga. Och man kan hälla i nästan vilket skräp som helst och ända ha bättre olja än kraven i instruktionsboken.
Men folk köper ju inte olja för att klara garantin. Man köper ju den superdyra mum mum oljan för att man vill ha en lite snabbare hoj än polarna. Och att den ska göra att växlarna går ytterligare lite lättare och att kopplingen absolut inte slirar.