167 km/h på 70!!!! Suger fett!!!!

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
fzrjonte skrev:
Jaha då blir man körkortslös igen...... Lånat polarns 940 turbo på väg hem å får syn på brorsan å då.......
Brorsan åkte in i en bergvägg å tryckte hela sidan....Skadade sig inte.

163 sa han att det gick i....
Vad tror ni det blir? (Har varit av med kortet en gång tidigare)
Har kvar kortet.
23 år, utan prövotid...

:huvet

Fattar inte.

Du lånar en 940 T.
Du får syn på din brorsa, som åker in i en bergvägg? Vad åkte han med, bil eller? Satt han i din bil?
Vem sa att det gick i 163? Brorsan? Ellre snuten? När kom snuten isf in i bilden?

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
fzrjonte skrev:
Jaha då blir man körkortslös igen...... Lånat polarns 940 turbo på väg hem å får syn på brorsan å då.......
Brorsan åkte in i en bergvägg å tryckte hela sidan....Skadade sig inte.

Har kvar kortet.
23 år, utan prövotid...
:dummer
Varför köra så fort med en lånad bil utan väghållning? och dessutom på en väg som är begränsad till 70Km/h? Hur tänker människan? :fatta!
Varför tror du att du ska bli av med körkortet? Är "brorsan" snuten? Förstår inte vad du skriver. :va
Lärde du dig inget förra gången du blev av med körkortet?

EDIT: Jahapp.. då har du förtydligat ditt inlägg.
Du kommer garanterat att få köra moped eller cykla DBS i sommar.

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jaa, kör man i 160 på en 70-väg med bergväggar på sidan och dessutom smäller kanske det kan vara motiverat att bli av med kortet... :rolleyes:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det går automatiskt till åklagare, så du har mer än indragning och standardböter att vänta. Jag gissar på 6mån plus 30 dagsböter plus avgift till brottsoffermyndigheten.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Markus skrev:
Det går automatiskt till åklagare, så du har mer än indragning och standardböter att vänta. Jag gissar på 6mån plus 30 dagsböter plus avgift till brottsoffermyndigheten.

Tror inte det räcker. Iaf inte spärrtiden.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
fzrjonte skrev:
Jaha då blir man körkortslös igen......

Jag tycker du skall vara glad över att det bara var körkortet som rök.

Det hade varit lite värre om du hade orsakat en dödsolycka och dödat någon.

Dr Dampe

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
Retta -02
Fattar int vad det är för fel på alla jävla moral idioter fittor på detta forumet. De måste vara helt jvla blinda. Han skrev en fråga och bad inte om en massa idotiskt moral snack... Ni e fan helt dumma i huvudet. :va
Skriv nått nyttigt eller håll käft :kocko :kocko :kocko

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
fzrjonte skrev:
Jaha då blir man körkortslös igen...... Lånat polarns 940 turbo på väg hem å får syn på brorsan å då....... Då får man syn på ordningsmakten som står å viftar mitt i gatan...

Har kvar kortet.
23 år, utan prövotid...

:huvet
Alla moraltanter behöver inte göra sig besväret att skriva. Det var faktist ingen trafik å inge tätbebyggt område...Klockan 21:40

Normalt :rofl :lol

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Dr Dampe skrev:
Fattar int vad det är för fel på alla jävla moral idioter fittor på detta forumet. De måste vara helt jvla blinda. Han skrev en fråga och bad inte om en massa idotiskt moral snack... Ni e fan helt dumma i huvudet. :va
Skriv nått nyttigt eller håll käft :kocko :kocko :kocko

Men killen kan ju inte formulera sig så att nån förstår så va fan tror du blir av det?

Jo - läs tråden så fattar du kanske.

Jag begriper ingenting av hans korkade inlägg. Bergvägg, brorsan o sen snuten..... Helt osammanhängande :va

Just nu ser det bara ut som att han är dum i huvet - men han menar kanske inte det så :lol

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Det jag tror han menar är att han ville nog köra ifrån sin broder och då kom sheriffen och tog honom eller>?

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
n/a
D e inte så svårt att komma upp i 160 om man blir lite hetsad av sin bror eller kompis, det tror jag många av oss här hade blivit eller har blivit någon gång i trafiken, om det sker på en 70 väg utanför tätbebyggt område och utan så mycket annan trafik så anser inte jag att det är överidiotiskt.
Visst är det olagligt, men det finns betydligt dummare saker man kan hitta på, så bespara killen en massa moralpredikningar i inlägg efter inlägg, blir oxå trött på alla moralnissar som bara ska hacka ner på alla som gjort något mindre lyckat i trafiken.

Jag tror han är väl medveten om vad han gjort och inte heller så nöjd/glad över det.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Dr Gixxer skrev:
D e inte så svårt att komma upp i 160 om man blir lite hetsad av sin bror eller kompis, det tror jag många av oss här hade blivit eller har blivit någon gång i trafiken, om det sker på en 70 väg utanför tätbebyggt område och utan så mycket annan trafik så anser inte jag att det är överidiotiskt.
Visst är det olagligt, men det finns betydligt dummare saker man kan hitta på, så bespara killen en massa moralpredikningar i inlägg efter inlägg, blir oxå trött på alla moralnissar som bara ska hacka ner på alla som gjort något mindre lyckat i trafiken.

Jag tror han är väl medveten om vad han gjort och inte heller så nöjd/glad över det.

Sätter man bilen i en bergvägg så är det överidiotiskt.

Darwins lag är hård och rättvis, men ibland klarar man sig undan med blotta förskräckelsen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu förstår jag inte riktigt någonting här???
Förutom att första posten var obegriplig, så samma folk som tycker att närmare trehundra med mc är OK upprör sig över 167 med bil?

Jag kör ofta för fort med bil, 167 är väl inte så farligt?
Vad bergväggen har med hela historien att göra har jag inte en aning om?
Är det aldrig bergväggar vid sidan av vägen där ni kör MC?

Jag har säkert kört närmare tvåhundra med bil på en väg där det finns bergväggar, det går bra så länge man inte kör av, precis som med MC alltså.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
fzrjonte skrev:
Har kvar kortet.
23 år, utan prövotid...

Jag tror det blir dyrt. Det tror jag.

Morlock, menar du att du aldrig kört 160 på en 70-väg? Tror ditt inlägg idiotförklarar 90% av sporthojs medlemmar.

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
CBR 900RR Fireblade
eisbaer skrev:
Jag tror det blir dyrt. Det tror jag.

Morlock, menar du att du aldrig kört 160 på en 70-väg? Tror ditt inlägg idiotförklarar 90% av sporthojs medlemmar.

Det som kännetecknar morlock är ironi :kocko men det är ju klart, ironi används aldrig här innte :fatta!

+97km/h är ju som sagt inte bra, som jag hört kommer det att gå till åklagare etc för vårdlöshet i trafik. Så du kommer nog att få använda DBS en hel del i sommar, körkortet lär du tappa ett bra tag.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Att du har kvar kortet spelar ingen som helst betydelse trots alla påståenden (denna uppgift kommer direkt från trafikjuristen), det enda du kan göra är köra utomlands eftersom dom har ej möjlighet att kolla. Se då till att inte hitta på skit...

På väg med hastighetsbegränsningen 70 km/h 95-100 Varning Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen.

101-110 2 mån Varning vid "särskilda skäl".
111-120 3 mån
121-130 4 mån
131-140 5 mån
141-150 6 mån
151-160 8 mån

Åklagaren blir det men du kan kanske klara dig ifrån vårdslöshet i trafik beroende på om och hur mycket trafik det var på aktuella platsen, har dom tagit dig med laser så är det ganska kört om inte polisen har gjort mistag (det gör dom sällan men det händer). Beställ raporten, platsprotokollet (kolla om kontrollen är utförd och att kallibreringen av lasern är innom tidsramen), kolla att den killen som höll i lasern är godkänd för att hadskas med den, kolla att allt är korrekt ifyllt! Yrka på att du behöver körkort innom jobbet!

När det gällde mig (180 på 50) så var det så att polisen klockade mig ej bara uppskattade hastigheten, ljög (eller såg fel på sin egen metare) angående sin egen hastighet, ändrade i raporten att jag har kört minst 140 och i samma mening sa dom att dom kör i 180 och jag försvinner och allt detta 300 m innan en korsning m.m.
Väntar på svar från åklagaren fortfarande!

Lycka till!!!!

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept