1970 Cb450 Cafe första bygget

Banzaiville

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Ktm 250sxf -08, cb450 -70
Hej, ser fortsatt riktigt bra ut!
Har du bytt rullarna till kamkedjan och var handlade du dom i så fall?
Anders

Tja!

Har typ två kompletta toppar liggande, kan se om där finns någon fräsh rulle beroende på vilken du behöver, jag satte på dem bästa jag hade........ köpte dock kedjespännare från ebay som var väldigt fräsh.... mitt tips är att hålla utkik på ebay för och köpa nytt är nog svårt...

Man kan ju alltid kolla med http://www.cmsnl.com/ om det finns men allt på dem här hojarna verkar bli bristvaror...... annars får du kanske svarva till själv om du har möjlighet:yoparty

I övrigt så är lacken bestämd och borde dyka upp nån gång i nästa vecka till min så snart kanske det blir åka av:D:Bugar:banana:fyllisar:tuttar:tuttar:tuttar

Banzaiville

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Nu har det vatt mycket på gång, skolstart och skit. men kan göra en kort resume!

Skulle få tanken och kutsen i slutet på sommaren men då bestämmde jag mig för att åka och dricka öl och hälsa på polare i Schweiz.... lite minnelucka där....

När jag kom hem så hämtade jag tanken omedelbums och det så NICE ut, jag är jävligt nöjd även om jag tycker att det kanske ser lite för överarbetat och exklusivt ut så gillar jag det starkt.

Till min fasa upptäckte jag att Kreemen som jag lagt i tanken flagnat och lossnat i stora kakor.... såklart så ska inget vara lätt.......

Så nu sitter jag lite i ett dilemma, hälla lösningsmedel i tanken för att bli av med kreemen och riskera och sabba lacken osv eller lyckas skrapa bort skiten på nått sätt utan att sabba utsidan.... ja som sagt det är lite klyddigt. Den bästa lösningen jag kan tänka mig är att bygga nån slags tumlare (http://www.youtube.com/watch?v=O1wnZpfT7bs eller http://www.youtube.com/watch?v=OL0H-5yrREI) och fylla tanken med stålkulor eller liknande och med hjälp av det abrassivt arbeta bort kreemen och därefter epoxi behandla insidan. Var i kontakt med ett företag i Stockholm som jag blivit rekommenderad att köpa epoxin från (http://www.swecomposite.com/). Dem har tydligen nån "Wunder epoxi" från flygplansindustrin som tål allt...... E så sugen att bara köra men de går ju inteeeee ! :huvet:huvet:huvet

Ajja avnjut lite bilder så länge och meddela gärna om ni har några tips på att ta bort kreem utan att riskera och sabba lacken,

1234239_10153212648235487_524591365_n.jpg

1236996_10153212647830487_778873370_n.jpg

1238889_10153212648020487_2059515991_n.jpg

Jag är under omständigheterna endå nöjd men det blev inget kört i år, det är bara och ladda om.:tuttar

ALspeed

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Hoj
Just nu: CB 450 -69 lillchopper, CB 450 -70, CB 750 -71 Muscle Machine-projekt, CB 650 cafe, Monark 125 -52, Yamaha RD350-projekt. ESW-Rotax 250 Classicrace-projekt, Yamaha TR1 + ett par till
Tja!

Har typ två kompletta toppar liggande, kan se om där finns någon fräsh rulle beroende på vilken du behöver, jag satte på dem bästa jag hade........ köpte dock kedjespännare från ebay som var väldigt fräsh.... mitt tips är att hålla utkik på ebay för och köpa nytt är nog svårt...

Man kan ju alltid kolla med http://www.cmsnl.com/ om det finns men allt på dem här hojarna verkar bli bristvaror...... annars får du kanske svarva till själv om du har möjlighet:yoparty

Hej igen!
Sorry att jag inte svarat men annat går före ibland. Jag har kommit över en hög med grejor nu så jag kommer att få ihop min motor.
Fick tag på en komplett motor till den andra hojen som saknar motor och en hel hög med motorprylar så jag har allt jag behöver nu. Behöver du något så hör av dig.

Vill passa på att ge beröm för den färdiga hojen. Riktigt fin! Tanken och lacken får extra beröm!
Anders

Banzaiville

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Tja!

Hej igen!
Sorry att jag inte svarat men annat går före ibland. Jag har kommit över en hög med grejor nu så jag kommer att få ihop min motor.
Fick tag på en komplett motor till den andra hojen som saknar motor och en hel hög med motorprylar så jag har allt jag behöver nu. Behöver du något så hör av dig.

Vill passa på att ge beröm för den färdiga hojen. Riktigt fin! Tanken och lacken får extra beröm!
Anders

Tja Anders, Bra o veta att du har grejjer dem börjar ju bli sällsynta. Kul att du gillade hojen och tack!:yoparty

Banzaiville

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
Fy satan vilken stilig lack! Helrätt, hoppas du är nöjd! :thumbup:

Tackar! ja lackeraren lyckades verkligen. Första gången jag har sittit ner och haft långa diskussioner om hur det ska se ut och bli. det var jävligt ångestfyllt och svårt men kul nu i efterhand :D

Tror han sa att det ligger 8 klarlack över den handgjorda silverleaf loggan....och silverleafloggan var det sista som åkte på :tummenupp

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Så jeffla grannt! En liiiiten framskärm hade faktiskt varit snyggt på denna tror jag.

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Tror att den hojen har varit min en gång, startade upp den efter att den stått stilla under många år. Skulle ha motorn som reserv till racern men sålde sedan cykeln vidare. Kul att se att det slutligen gick bra för den, blev både frän och fräsig till slut. Beröm ska du ha.

Banzaiville

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2009
Hoj
ruggigt snyggt!

Tackar tackar!

Så jeffla grannt! En liiiiten framskärm hade faktiskt varit snyggt på denna tror jag.

Kanske ska börja leka med den tanken.......

Tror att den hojen har varit min en gång, startade upp den efter att den stått stilla under många år. Skulle ha motorn som reserv till racern men sålde sedan cykeln vidare. Kul att se att det slutligen gick bra för den, blev både frän och fräsig till slut. Beröm ska du ha.

Afan kul och höra, tycker den har varit perfekt för endamålet.... hoppas bara på att det inte blir nått strul med bottendelen för den har jag inte delat och pillat i... :Bugar:Bugar men som sagt nu vill jag bara få tanken ren på insidan och behandlad så man kan hälla bensin i henne:gnissla:gnissla

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping