Banzaiville
Ny medlem
Delger min spontana tankar.
Det som primärt verkar skilja trimkammarna från original är att trimkammarna har väsentligt längre duration.
Ökad duration är en parameter som ofta utmärker kammar som supportar den övre delen av varvtalsregistret
När du mäter lyftet måste man utgå från bascirkeln, dvs är bascirkeln minskad så ökar lyftet.
Det är omöjigt att säga vad karaktäristiken blir med de nya kammarna, man måste ha en kamspec på de gamla och de nya. Har man ingen sån kan man låta mäta upp kammarna.
1700:- för reparation med omslipning och härdning låter billigt måste jag säga. Då får du dessutom en kamspec.
Ingen av kammarna ser ju okej ut. Trimkammarna har fått ytutmattningen, det blir då precis som potthåll i en asfalterad väg. Dvs kantrycket blir för högt runt skadan, varefter det fortsätter att brytas loss bitar av den härdade ytan, gropen växer i storlek och partiklar sprids i motor.
Rent smörjmässigt är det riktigt som du skriver, att en sårig yta gör det svårare för oljefilmen att bära lyftaren, än när det kommer en grop i en i övrigt okej yta.
Så vore det krig och fältmek för att kunna köra hem, så skulle jag lägga i trimkammarna. Men jag råder inte dig att sätta in ngn av kammarna, iaf inte utan att de renoveras innan.
Tackar för svaret Jörgen!
lite suck o lite stön hehe men jag fruktade lite att det var ung såhär det ligger till...... min ekonomi tillåter inte riktigt detta men vad ska man göra hehe. får väl börja leta efter möjligheter och renovera en uppsättning kammar.... får ta mig några dagar och smälta det bara sen är det bara på det igen
Får glädja mig åt min nylackade ram som ska hämtas i slutet på veckan.
over and out