2 år efter en Gastric Bypass Operation

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Idag är det precis 2 år sedan jag gjorde min Gastric Bypass.
Va säger man..... En viss skillnad eller hur... =)

61662_10151147194273723_73165836_n.jpg

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Yepp, bästa jag gjort i hela mitt liv... :tummenupp

tkdrille

Guest
Vikt före och efter? Ser rätt bra ut på bild, bristningarna syns ju inte så värst mycket. Haft tur med skinnet med ?

Bra jobbat.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Snyggt, men det där lilla skägget har inte försvunnit än :D

Du msåte märka av det där ganska bra nbu i din vardag. Att du blivit "lite" mer mobil.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vikt före och efter? Ser rätt bra ut på bild, bristningarna syns ju inte så värst mycket. Haft tur med skinnet med ?

Bra jobbat.

Vikt före 150kg
Vikt efter 78kg

har lite hängande skin, men inget som är så där jätte störande..

Snyggt, men det där lilla skägget har inte försvunnit än :D

Du msåte märka av det där ganska bra nbu i din vardag. Att du blivit "lite" mer mobil.

Jo det va ju en upplevelse när jag kom på att jag kunde göra en jävla massa kinups och armhävningar utan att bli trött...

Va fan skägg måste man ju ha, annars ser man ju ut som en fjortis..

Gött, inga bestående men efter op?

Inget, inga dumpingar, ingenting,,, än ska jag säga...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ett leende kommer inte döda någon.

Men det måste kännas rätt bra att slippa kånka på 73 kilo onödigt. Jag har en sisådär 65 kilo som extra som ställer till det stundtals men gör jag mig av med det blir jag av med hälften av allt jag äger och sonen så jag får bita ihop och kånka på... Dessutom är hon rätt söt när hon inte är hungrig och när jag har städat och varit sådär huslig som hon vill att jag skall vara.

tkdrille

Guest
Du har kånkat runt på en människa extra. Fasen va gött att ha blivit av med den =) Kul att se resultat med. Några jag känner har gjort op, men de har misskött sig senare tyvärr.

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Du har kånkat runt på en människa extra. Fasen va gött att ha blivit av med den =) Kul att se resultat med. Några jag känner har gjort op, men de har misskött sig senare tyvärr.

Som småfet knutte kan jag bara gratulera. Har du lagt om några vanor så du kan klara hålla formen framöver?
Tips mottages då jag är lite väl soffkär... ;-)
Löpning är inget alternativ för det är så förbenat tråkigt, samtidigt som mat är gott ..

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Härligt! Skinnet verkar ha dragit ihop sig bra trots den respektingivande buken du låg inne med innan

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Imponerande just att du lyckats sköta dig efteråt också.

Riktigt starkt.

Jag har ju betalat min själv, är ingen snålåkare som gott till landstinget å klagat, med det i baktanke så ser man nog lite annorlunda på en sån här situation. Jag måste verkligen ge 100% och jag tror redan vi första tanken att göra en Op så va jag inställd på det..

Dom man har sett på tv som fått den via landstinget, som klagar på att allt blivit fel efter Open, tror jag inte dom va 100% redo för det nya liv dom hade att ta sig an, 99% av allt sitter i huvudet, och man måste arbeta både med att inte tänka på mat, och sen senare i livet som smal, att man inte är stor längre, och behöver så mycket mat längre. För att sedan tänka, jag behöver äta varannan timme, dock mycket mycket mindre portioner, så jag förstår att vissa inte klarar av det..

I dag äter ganska ofta

Frukost hemma
Frukost på jobbet
Lunch på Jobbet
Mellis på jobbet
Middag hemma
Mellis hemma
Och kanske nått innan jag går och lägger mig

Mycke ätande blir det.. :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Helt rätt, det man inte har i huvve får man ha i benen brukar det ju heta.
Vi skriver om den nu. Det man inte har i huvve får man ha på magen.

Bra jobbat :tummenupp

Haunted

U'll never catch me alive!
Gick med
14 Aug 2012
Hoj
Gixxer1000
Bra jobbat! Har ju själv lite att skala av sig.

Förresten... Vad hände med "tatueringen" på vänsterarmen? Ser den inte på nya fotot.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dom man har sett på tv som fått den via landstinget, som klagar på att allt blivit fel efter Open, tror jag inte dom va 100% redo för det nya liv dom hade att ta sig an, 99% av allt sitter i huvudet, ....

Det tror jag också! :tummenupp Jag vet två som gjort operation och bägge har misslyckats, den ena blev smal under en tid och träffade min kompis under en tid men några år med chips i tv-soffan så var hon fet igen.

Den andra påstod sig inte kunna äta annat än glass efter sin operation för allt annat kom upp i halsen... Föga förvånande kan man ju tycka när magsäcken är nerkrympt till en ärta. Hon blev inte ens smal efter sin operation.

Skönt och se den positiva sidan också. Grattis till ett nytt liv!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Som småfet knutte kan jag bara gratulera. Har du lagt om några vanor så du kan klara hålla formen framöver?
Tips mottages då jag är lite väl soffkär... ;-)
Löpning är inget alternativ för det är så förbenat tråkigt, samtidigt som mat är gott ..

Jag tyckte också löpning var ruskigt tråkigt innan men jag har faktiskt börjat gilla det nu. Musik i lurar, lagom lugna rundor i naturen och framförallt en bestämd rutt som man klockar varje gång för att se framstegen.

Funkar kanon!

// Hälsningar, -16 kilo sen mars. :tummenupp