2 år efter en Gastric Bypass Operation

sportbike

Guest
Den här tråden fick mig att stänga av magneten i soffan och faktiskt ge mig ut och kuta i en halvtimme.
Ska bli mer av den varan nu :tummenupp

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Frukost hemma
Frukost på jobbet
Lunch på Jobbet
Mellis på jobbet
Middag hemma
Mellis hemma
Och kanske nått innan jag går och lägger mig

Mycke ätande blir det.. :tummenupp

Känner också en som gjort samma typ av op. Och hon är exakt lika stor igen.. sanslöst tråkigt..

Annars låter ätandet ju som en vanlig dag för mig, fast lite lite mellanmål :banana
Fast min lösning är att träna, snittar väl på 7000 kcal/vecka i förbränning, mer på sommaren. Det funkar det också :D

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Känner också en som gjort samma typ av op. Och hon är exakt lika stor igen.. sanslöst tråkigt..

Förbannat tråkigt att det går åt pengar till sådana operationer när folk inte fattar vad problemet är och kanske skulle behöva nåt annat.

Till TS. BRA JOBBAT!! Härligt att se människor med beslutsamhet och som tar tag i sina liv. För det är vad det handlar om.

Viljan att förändra. Har man inte den. Kan man lika bra skita i det.

Och ingen har sagt att det är lätt.!! Men man får lixom välja. Vill jag goffa i mig 15 hamburgare.?? Eller känna mig hyggligt nöjd med min kropp.?? Valet är ens eget.

Skulle jag ha samma matvanor som min sambo. Skulle jag nog se lite annorlunda ut. :rolleyes:

/M

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det tror jag också! :tummenupp Jag vet två som gjort operation och bägge har misslyckats, den ena blev smal under en tid och träffade min kompis under en tid men några år med chips i tv-soffan så var hon fet igen.

Den andra påstod sig inte kunna äta annat än glass efter sin operation för allt annat kom upp i halsen... Föga förvånande kan man ju tycka när magsäcken är nerkrympt till en ärta. Hon blev inte ens smal efter sin operation.

Skönt och se den positiva sidan också. Grattis till ett nytt liv!

Det är just därför som den genomsnittliga viktnedgången via bypass inte är mer än 10% av kroppsvikten. Gör man det på en motiverad person som verkligen vill ställa om sitt liv så får man så fina resultat som herren som startade denna tråd. Gör man det däremot på en person som äter vispgrädde med chips så går de inte ner ett skit trots liten magsäck...

Härligt att det gått bra.:tummenupp

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hade jag gjort den viktminskningen hade jag vägt 2 kilo :crash

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Grattis!! Välkommen till en ny värld! ;)
Vet själv hur det är att gå ner. Gick ner 50 kg på 1 år, det var det bästa jag gjort =)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är just därför som den genomsnittliga viktnedgången via bypass inte är mer än 10% av kroppsvikten. Gör man det på en motiverad person som verkligen vill ställa om sitt liv så får man så fina resultat som herren som startade denna tråd. Gör man det däremot på en person som äter vispgrädde med chips så går de inte ner ett skit trots liten magsäck...

Härligt att det gått bra.:tummenupp

Jäkligt roligt att se att det finns motiverade personer som trådskaparen :tummenupp

Kanske en dum fråga, men räcker det inte att ändra sina kostvanor och matintag där man vänjer kroppen att äta mindre? Eller blir en operation tillslut nödvändig om man under ett liv töjt ut magsäcken och har dåliga kostvanor?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jäkligt roligt att se att det finns motiverade personer som trådskaparen :tummenupp

Kanske en dum fråga, men räcker det inte att ändra sina kostvanor och matintag där man vänjer kroppen att äta mindre? Eller blir en operation tillslut nödvändig om man under ett liv töjt ut magsäcken och har dåliga kostvanor?

Jo det går att vänja kroppen vid att äta mindre även utan gastric bypass men det är väldigt få som lyckas. Nu minskar man både magsäckens storlek och ffa så kopplar man förbi en stor del av tunntarmen där maten tas upp så efter operation blir det både svårt att äta mycket och kroppen tillgodogör sig inte lika mycket av kalorierna man stoppar i sig. Detta har den positiva bieffekten att när man missköter sig och äter fettrikt skräp blir man risig i kistan och mår skit.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Grattis och jävligt bra jobbat!

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Nu kan du skaffa sporthoj igen. :yoparty

Ja tanken finns... Sneglar lite på Softish svart/vita spetta, eller så blire en RsvR utav 2002 2003 årsmodell...

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Hade jag gjort den viktminskningen hade jag vägt 2 kilo :crash
Fetto!
Jag hade varit i minneslunden! :rolleyes:

Till TS: Bra jobbat!
Tråden fick mig på bra humör hela dagen.
Tack för att du delar med dig! :tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tror som TS, att många inte är beredda på vad det nya livet faktiskt innebär. Fick höra en kommentar från en bekant som funderade på en liknande operation:

-Guud vad bra, då kan jag iaf få i mig en happy meal när jag ska äta!

Det var inte sagt på skämt eller med glimten i ögat. I det fallet blev det tack och lov ingen av oss alla bekostad operation...

Grattis till dig!! :tummenupp:rock

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Hur funkar det, kopplar man tillbaka allt till ursprungsläget efter en tid eller har man mindre magsäck för alltid?

Kul att se folk som satsar och lyckas med något uppenbart svårt. :)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hur funkar det, kopplar man tillbaka allt till ursprungsläget efter en tid eller har man mindre magsäck för alltid?

Kul att se folk som satsar och lyckas med något uppenbart svårt. :)

Det är en permanent operation.
126129.jpg