2 år efter en Gastric Bypass Operation

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vad händer med magsäcken och den del av tarmen som man kopplar förbi?
De fortsätter att fungera som vanligt bortsett från att där inte kommer in någon mat. Anledningen att man inte tar bort dem är att de utsöndrar viktiga enzymer och hormoner.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Aha,tänkte mig att de förtvinar utan uppgifter. Där ser man. För min del i övrigt så blev det inget kutande idag. Gjort av med vikt hos tandhygienisten, fyra kilo totalt. ½kilo tandsten och 3,5 liter svett. Obehagligt ställe.

Till TS: Vad har varit värst och bäst med den här tiden?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Bara jag som undrar(?):
Ser inget ärr på efterbilden. Trodde de vände ut å in på en människa vid en så komplicerad operation? Sånt brukar lämna spår.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Bara jag som undrar(?):
Ser inget ärr på efterbilden. Trodde de vände ut å in på en människa vid en så komplicerad operation? Sånt brukar lämna spår.

Har 5 små ärr på magen under allt hår.. Kan dock inte lägga upp nån bild via mobilen..

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jo det går att vänja kroppen vid att äta mindre även utan gastric bypass men det är väldigt få som lyckas. Nu minskar man både magsäckens storlek och ffa så kopplar man förbi en stor del av tunntarmen där maten tas upp så efter operation blir det både svårt att äta mycket och kroppen tillgodogör sig inte lika mycket av kalorierna man stoppar i sig. Detta har den positiva bieffekten att när man missköter sig och äter fettrikt skräp blir man risig i kistan och mår skit.

Hur kommer det sig att så pass många ändå går upp sina kilon igen efter operation om de mår dåligt av att äta fettrik mat? Är drivet efter att äta onyttigt större än känslan av att de mår dålig? Borde inte det vara jäkligt ohälsosamt att trotsa varningssignalerna? Operationen var som du skrev permanent i ett senare inlägg.

Kan tänka mig att det inte är helt enkelt att ställa om sin kost och motionsvanor om man levt osunt ett helt liv.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur kommer det sig att så pass många ändå går upp sina kilon igen efter operation om de mår dåligt av att äta fettrik mat? Är drivet efter att äta onyttigt större än känslan av att de mår dålig? Borde inte det vara jäkligt ohälsosamt att trotsa varningssignalerna? Operationen var som du skrev permanent i ett senare inlägg.

Kan tänka mig att det inte är helt enkelt att ställa om sin kost och motionsvanor om man levt osunt ett helt liv.

Allt för många fattar inte ens hur osunt dom lever. Dom tycker dom är nyttiga för att dom köper Light Cola, osv, tror dom tränat när dom promenerat runt på ett shoppingcenter osv
Folk är kort sagt dumma i huve nå jävulskt

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Allt för många fattar inte ens hur osunt dom lever. Dom tycker dom är nyttiga för att dom köper Light Cola, osv, tror dom tränat när dom promenerat runt på ett shoppingcenter osv
Folk är kort sagt dumma i huve nå jävulskt

När jag körde värdetransport började dagen med en påse gifflar och en halvliter cola. Då vägde jag 121 kg..
Bara genom att skippa all cola jag drack, gick jag ner 18 kg. Efter att ha börjat träna ordentligt försvann resterande 32 kg. Allt handlar ju om att springa mer än vad man äter =)

Min moster och mormor gjorde sådana operationer, och de rasade väldigt mycket i vikt, så det kan hjälpa många att leva sundare, har aldrig sett dem vara så aktiva som de är idag.
Tar man sig bara över kanten, så börjar man falla ganska snabbt :)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Till TS, faan va gött, bra jobbat !! Gick själv ner över 25 kilo för några år sen :banana

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Nån fler än jag som har gjort en GBP här på Sporthoj ??